• mamma hampus

Mamma födda 85

Skulle vara kul om det fanns några man kunde prata lite med som är lika gammal som en själv

• Svar på tråden Mamma födda 85
  • Netha85

Ja, det är de, eftersom det är en resa på ca 80 mil enkel hemifrån mig så är det riktigt skönt att få åka tåg.. + att det går mycket smidigare o sen oxå mycket bekvämare och inte lika ansträngade. :) PERFEKT!! :P

• Lizzyzz
    Netha85 skrev 2009-06-21 22:02:13 följande:
    Ja, det är de, eftersom det är en resa på ca 80 mil enkel hemifrån mig så är det riktigt skönt att få åka tåg.. + att det går mycket smidigare o sen oxå mycket bekvämare och inte lika ansträngade. :) PERFEKT!! :P
    Förståeligt! Hade man vart fler som kunnat köra är de ju skillnad. men på tågen kan man ju "umgås" mer med dem man reser med än man kan i en bil faktiskt.
  • Anki85

jag hade gärna åkt tåg! gjorde det när jag bara hade sonen, men tyvärr är inte tågvagnarna gjorda för barnvagnar, hade ett h-vte när jag skulle ha på och av barnvagnen plus packning och bebis.
    och nu när jag har tvillingvagnen så får den verkligen inte plats.
    tyvärr, hade varit skönt att själv kunna åka upp ,men men man får inte allt.

sist så körde min sambo hela vägen... mest för att han skulle bevisa att han kunde... karlar.

Lizzyzz skrev 2009-06-22 07:54:57 följande:
    Förståeligt! Hade man vart fler som kunnat köra är de ju skillnad. men på tågen kan man ju "umgås" mer med dem man reser med än man kan i en bil faktiskt.
  • Netha85
    Lizzyzz skrev 2009-06-22 07:54:57 följande:
    Precis, speciellt eftersom jag tyvärr inte träffar mina syskon så ofta.. Så det kommer ju bli jättebra.. :) Längtar tills på fre.. :)
    Anki85 skrev 2009-06-22 08:37:12 följande:
    jag hade gärna åkt tåg! gjorde det när jag bara hade sonen, men tyvärr är inte tågvagnarna gjorda för barnvagnar, hade ett h-vte när jag skulle ha på och av barnvagnen plus packning och bebis.och nu när jag har tvillingvagnen så får den verkligen inte plats.tyvärr, hade varit skönt att själv kunna åka upp ,men men man får inte allt.sist så körde min sambo hela vägen... mest för att han skulle bevisa att han kunde... karlar.
    Ja jag har sett det, fattar inte varför de är sånt tjat på att tågen ska bli rullstolsvänliga, kan de inte fixa så man kan resa med barnvagn med? Har visserligen inte tänkt på hur det ser ut inne i familjevagnen, har ju inte åkt den sen mina syskon var små o det är typ 15 år sen. ;)
    Karln din var rätt slut sen när ni kom upp va?
  • Turboplingen

Va kul med en massa från 85 =)
    Jag har en dotter på snart 22 månader, bor för tillfället i södermanland men ska
    flytta tillbaka till sthlm!

• Netha85
    Turboplingen skrev 2009-06-22 09:56:18 följande:
    Va kul med en massa från 85 =)Jag har en dotter på snart 22 månader, bor för tillfället i södermanland men skaflytta tillbaka till sthlm!
    Ja, det fanns många 85or här visst, det är jättekul.. :)  Välkommen hit!
  • Helena85

Hej hej.. jag kommer gärna in här också. är född 85 :)

har en dotter på 3 år och en bebis i magen som kommer närsomhelst nu.. har BF om 6 dagar men har redan börjat öppna mig mm..

Roligt med fler mammor som är lika gamla, ingen som bor i närheten av Roslagen? Norrtälje, Hallstavik, Uppsala?

• Netha85
    Helena85 skrev 2009-06-22 10:02:46 följande:
    Hej hej.. jag kommer gärna in här också. är född 85 :)har en dotter på 3 år och en bebis i magen som kommer närsomhelst nu.. har BF om 6 dagar men har redan börjat öppna mig mm.. Roligt med fler mammor som är lika gamla, ingen som bor i närheten av Roslagen? Norrtälje, Hallstavik, Uppsala?
    Välkommen! Hoppas din liten kommer snart då. :)
    Nja, bor inte där uppe nu, men kommer från Uppsala från början och bor nu nere i Motala.
  • Anki85

något...
    familjevagnen är lika kass som de andra vagnarna när det gäller utrymme. plus att de platser som är avsedda för ihopfällda vagnar är oftast upptagna av resväskor
    hade önskat att de hade regina tågen upp till norrland, de är iaf handikappsanpassade och har lite mer utrymme.

• Lizzyzz
    Helena85 skrev 2009-06-22 10:02:46 följande:
    Hej hej.. jag kommer gärna in här också. är född 85 :)har en dotter på 3 år och en bebis i magen som kommer närsomhelst nu.. har BF om 6 dagar men har redan börjat öppna mig mm.. Roligt med fler mammor som är lika gamla, ingen som bor i närheten av Roslagen? Norrtälje, Hallstavik, Uppsala?
    Välkommen!
    Hoppas den vill komma ut snart!!
Svar på tråden Mamma födda 85