• mamma hampus

Mamma födda 85

Skulle vara kul om det fanns några man kunde prata lite med som är lika gammal som en själv

• Svar på tråden Mamma födda 85
  • Marma

Tack ,tack...de e 4 o 2,5 snart...

Netha85 skrev 2009-07-03 19:27:55 följande:
    Anki85: Ja det brukar nog bli lite kläder som man är tvungen att slänga.. Så bananfläckar går inte att få bort alltså? Det är ju ändå rätt bra att veta eftersom det känns som om det kommer bli rätt mycket mosad banan om ca 9 månader.. :PSmålänningsMamman: Välkommen hit! Hur gamla är dina barn?
    Galltvål har du testat det? har aldrig haft problem med bananfläckar iofs men galltvål ska tydligen funka på det mesta. inte andvänt än själv men mamma lovordar det har varit i stadiet "ska köpa" i 4år typ..:P
  • Netha85

Lizzyzz: Ja man vill nog inte gärna skicka ett barn till skolan första tiden med trasiga kläder.. Sen om kläderna går sönder det är ju en annan 5a.. De kan ju gå sönder under skolans dag o då ska ingen klaga, men man kan ju försöka se till att barnet iaf ser respektabelt ut när h-n går till skolan..

SmålänningsMamman: Ok, riktiga bustroll då?
    Ja jag får testa galltvål sen.. Väntar mitt första barn nu så jag har än så länge sluppit bananfläckar, men det är ju alltid bra att få tips om hur man kan försöka få bort dem sen..

• Marma
    Netha85 skrev 2009-07-03 19:46:44 följande:
    SmålänningsMamman: Ok, riktiga bustroll då? Ja jag får testa galltvål sen.. Väntar mitt första barn nu så jag har än så länge sluppit bananfläckar, men det är ju alltid bra att få tips om hur man kan försöka få bort dem sen..
    Japp, speciellt e stora väldigt duktig på att dra med sig lillebror på busen :P så gör en ska den andra oavsett om mamma sagt nej....men funkar bättre när pappa säger nej så lite lugnare dom veckorna
  • Netha85

ja, karlarna har ju lite dovare tonläge så det kan ju vara så enkelt att man lyssnar på det..

SmåläningsMamman skrev 2009-07-03 19:51:53 följande:
    Japp, speciellt e stora väldigt duktig på att dra med sig lillebror på busen :P så gör en ska den andra oavsett om mamma sagt nej....men funkar bättre när pappa säger nej så lite lugnare dom veckorna
  • Marma
    Netha85 skrev 2009-07-03 20:04:44 följande:
    ja, karlarna har ju lite dovare tonläge så det kan ju vara så enkelt att man lyssnar på det..
    men jag vill oxå ha det då ju måste byta kön direkt ..
  • Netha85

:)
    Ja vi mammor måste nog träna på att använda basen i rösten mer..

SmåläningsMamman skrev 2009-07-03 20:15:15 följande:
    men jag vill oxå ha det då ju måste byta kön direkt ..
  • Lizzyzz

hmm.. mina barn lyssnar lika bra på mig som min sambo

• Netha85
    Lizzyzz skrev 2009-07-03 21:04:00 följande:
    Vilken tur! :)
  • virre85

Hej Virre här och 85
    Väntar mitt andra barn och sedan tidigare en som på 20mån.

• Marma
    Lizzyzz skrev 2009-07-03 21:04:00 följande:
    hur gör du? mina lussnar när de vill har jag en känsla av ...:P
Svar på tråden Mamma födda 85