• Gisse the one and only

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Välkomna alla glassar. Snart stänger våran tråd, här är den nya

Gisse

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-16 10:03:41:
    Ny tråd, denna försvinner den 21:a dec.

Välkomna!!!

www.familjeliv.se/Forum-5-67/m5986275.html

• Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D
  • Björkeli

Fru B: Jag kan inte förklara... men varje vår o vinter luktar det på ett särskilt sätt. Har känt dessa lukter sedan jag var liten, så det blir som ett startskott för våren o vintern för mig! *tokigt*

Här har jag gjort mig själv varm genom att ta ett varmt bad. Gott!

För några veckor sedan var några här o byte ut våra termostater på elementen. O så vart elementen kalla... Så skulle de bara lufta dem oxå... men de vart ändå kalla...
    O vi har verkligen fryst! Usch, burr!
    Så dimper det ner en lapp i brevlådan där de förklarar kylan med att det inte ska vara varmare än 20 grader på dagen o 18 grader på natten inomhus, men att systemet inte kan känna av ännu men det blir bättre när det blir minusgrader utomhus!

Öh, va?! Ska vi behöva vänta på minusgrader för att kunna ha det behagligt inomhus? Stackars barnen vaknar på nätterna o är jätte kalla...

Vissa besparingssystem gör mig tokig!

• fru bengtsson

Gislöv: Hälsa mannen! Vi ses säkert imorgon.

• fru bengtsson

Björkeli: Nämen fy vad illa! Finns väl inget värre än att behöva frysa när man ska sova heller! Och barnen som är sjuka dessutom... Hur kallt har ni nu då?

• yohanna

fb: ja, ettan gick på3an. tog precis slut. jag gillar nästan tvåa bättre, eller tycker den e roligare.

• Björkeli

Fru B: Idag blev elementet i köket ljummet...resten av lgh har kalla element...

Vet att när jag bodde hemma hade vi runt 22grader inomhus... Inte konstigt att man känner av en sänkning med 4 grader. Säkert ännu mer, eftersom våra element inte ens är på!!

Kommer snön snart till er?

• yohanna
    Björkeli: vi hade precis samma problem! de kopplade in fjärrvärme här som bara började funkla när det var under 5 grader, vilket ledde till iskalla element på nätterna hade vi bara 12 grader här, svinkallt.
    men sedan hotade vi hyresvärden med att gå till pressen och då kom gubbarna och skuvade upp så nu e det varmt o skönt.
  • fru bengtsson

Björkeli: Inte som det känns nu iaf, men nere hos Gisse kanske de snart har snö!
    Det konstiga här är ju att det kan typ bli vinter på bara några dagar. Hösten har ju varit jättefin och varm här, så jag har lite svårt att se att det snart blir snö, men man vet aldrig... Ett år kom det nästan 50 cm från en dag till en annan, och det var v. 45 tror jag!

Jag vill förresten också ha varmt hemma, och det är ju jättebra med tanke på att vi värmer upp huset med el! Måste verkligen ta tag i det där snart nu, elräkningarna är inte att leka med vill jag lova!

Yohanna: Attans, då får det bli en DVD istället kanske. Hur mår du förresten? Har din kompis som var försvunnen kommit tillbaka och hur gick det med henne som tog en överdos? Du och tjejen, hur har ni det? 1000 frågor, sorry!

• yohanna
    fb: ask away!
    tjejen kom tillbaka, hade rymt, det va något med en kille (inte så ovanligt. ) överdos tjejen mår bra, vi jobbar på att få henne att inse att det inte är bra för henne att vara i tyskland just nu.
    jag o tjejen, tja vad ska man säga? dagarna rinner förbi, nästan obemärkta. idag e det bara 23 dagar tills jag åker över. idag har varit dåligt, inte hört av henne på hela dagen (vissa dagar är sånna.) men fick precis ett sms, men jag tänker faktiskt inte svara. jag har gått hela dagen o varit orolig för att hon inte svarat på mina sms eller när jag ringt så jag tänkte att hon skulle få smaka på sin egen medicin, det brukar funka bäst.
    hur mår du själv?
    går ellen upp i vikt som hon ska oså nu? funkar det bra mellan manda och henne?
  • fru bengtsson

Yohanna: Vad skönt att det gått bra för dina vänner.
    Förstår dig så väl att du inte svarar på hennes SMS, passa er bara lite för att gå i fällan där ni "hämnas" på varandra... Jag tror också att det kan vara bra att bjuda dem på sin egen medicin ibland, om man sedan kan vara ganska cool om det. Alltså inte tjata så mycket om "där ser du hur det känns för mig"-varianten utan mer bara konstatera att det måste vara lika mycket på bådas villkor, men inte låt det bli en diskussion av det. Äsch vad jag svamlar, men ibland kan det vara bra att verka mer oberörd än vad man känner sig, om du förstår hur jag menar....

Här är det fint iaf. Ellen ska vaccineras på onsdag, så då får vi väl se hur hon ligger till viktmässigt också. Det är lite besvärligt att klä henne eftersom byxor som passar på längden är på tok för vida, men annars är det inget jag oroar mig för direkt. Hon är ett väldigt fönöjsamt barn som är högt älskat av sin storasyster. Manda är helt underbar med Ellen, gullar och gosar med henne, sjunger så hon ska sluta gråta och hjälper mer än gärna till att sköta om henne. Jag är så otroligt stolt över henne för att hon är en så fantastisk storasyster!

• fru bengtsson

Herregud! Nu är det snart måndag, och jag har inte ens gått och lagt mig än....

....men jag gör det NU!

Godnatt godingar!

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D