• Gisse the one and only

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Välkomna alla glassar. Snart stänger våran tråd, här är den nya

Gisse

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-16 10:03:41:
    Ny tråd, denna försvinner den 21:a dec.

Välkomna!!!

www.familjeliv.se/Forum-5-67/m5986275.html

• Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D
  • Madge

För mig som har eksem fungerar inte Locobase Repair, men däremot Locobase. Sen brukar jag ha på lite lite kortison... sån som man köper receptfritt på Apoteket.

Jag hade eksem som liten och som försvann, sen kom de tillbaka i högstadiet för 5-6 år sedan . Blir alltid värre när kylan kommer.

• fru bengtsson

Junija: Som sagt, ni kommer säkert snart att hitta den sovlösning om funkar bäst för er familj! Hoppas att det blir bättre med huden för Junia också, för det är inte roligt heller att behöva hålla på att experimentera och byta mellan olika salvor...
    Vi (Jag!) är ju här nästan jämt, så dyk du upp precis när och hur du vill!

Madge: Gick du på högstadiet för 5-6 år sedan?!

• Madge

Jag kan inte räkna, 7 år sedan . Slutade högstadiet 1998.

• Björkeli

Go kvällen!

Nu har jag gjort mitt arbetspass för idag! Pjuh!
    O när jag loggar in ser jag att ajg har typ 20 nya besök, varav alla är gäster!! Vad är det för inlägg som lockat dessa må tro...? Hmm...

Idag är Madicken 18mån!
    Så vi vart på Bvc besök. Det gick bra o väga, 13595g... men när vi skulle mäta hennes längd blev hon skitförbannad... Så typ 85-87 cm är hon nu!

Junija: Pratade om detta med BVC idag. Ordentliga rutiner, tydliga signaler till barnet o att inte låta sitt lilla hjärta ge vika... *för det är jag verkligen skit bra på...not!*

Hon sa att det ofta kan bero på en förändring i vardagen, när de har svårt för att sova på kvällarna inför natten. O här har vi börjat arbeta o dagis... så det är väl just den förändringen som ställt till det lite för Madicken.

Hoppas att ni snart får snurr på det hemma. Igår gick det inte bra här på kvällen, men idag... peppar, peppar...hon sover!

>--- ---

• Björkeli

O just det ja... har oxå problem med Madickens hud. Miniderm här med! Super!

• fru bengtsson

Björkeli: Grattis till Madicken! *Blåser upp en röd ballong och skickar den med vinden till henne*
    Ja du, det där med fasta rutiner, tydliga signaler och att stå fast för det man sagt/bestämt tror jag stenhårt på. Vi använder det mycket i jobbet, och har lärt mig att ha lite "pokerface" även om det är skitjobigt mitt i en konflikt. Gråta kan jag göra efteråt om jag behöver...
    Hoppas för allas er skull att det löser sig!

Hur fukar det för Madicken och hennes hud? Är ho lika torr året runt, eller är det värst på vintern som det är för Manda?

• Sofie75

Godmorgon alla ljuvliga kvinns!

Jag har nu överlevt min 30-års dag och fest och inser att jag vill fylla 30 varje år livet ut så jag får ha alla mina nära och kära runt mig på en sån rolig fest!!

Tjoho!

Önskar att alla fick en sån rolig ego-kväll som jag fick!

Hoppas att allt är bra med er alla här inne!

• fru bengtsson

Godmorgon!

Sofie: Kul att din dag och kväll blev så lyckad!

Här är Ellen fortfarande snorig och lite varm och jag börjar ha ont i halsen (Yohanna, håll reda på din jäkla orm! ) så här görs inte många knop vill jag lova. Tack och lov för förskolan, så Manda får vara ute och leka på förmiddagarna i alla fall!

• yohanna
    godmorgon mina vänner!
    kul att du fick en lyckad fest sofie.
    fb: förlåt! han har nog smitigt.
    idag börjar min kamp mot nikotionet.
Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D