• Gisse the one and only

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Välkomna alla glassar. Snart stänger våran tråd, här är den nya

Gisse

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-16 10:03:41:
    Ny tråd, denna försvinner den 21:a dec.

Välkomna!!!

www.familjeliv.se/Forum-5-67/m5986275.html

• Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D
  • Björkeli

Hej!

Junija: Känner samma separations ångest!! Känns som om jag vid detta laget borde lärt mig hur man gör men icke!

Men igår så sov Madicken när jag skulle gå o lägga mig!! Det har inte hänt på flera månader!! O hon sov i Elviras rum... o fattat att jag hade huvudbry hur jag skulle kunna gå o lägga mig o sova!!

Jag löste det med att vara uppe så sent som möjligt, ha alla dörrar öppna OCH tänt i hallen! Kändes ju sååå mkt säkrare!

Egentligen handlar det inte om våra barn andas eller ej, det handlar om hur vi föräldrar ska kunna övertyga oss själva om att de gör det...

Jag gick o la mig vid halv 2... kunde inte somna för att det var så jävla kallt, sedan vaknade jag vid 3 tiden av att Madicken ropade. Blev helnöjd när jag fick hämta henne till våran säng.

Men, tada... någon timme utan varandra i alla fall. Det gäller nog att öva lite...

Slut på uppsats! *sorry*

• yohanna

Åh jag blir vansinnig! tror ni jag hört av tjejen än?! *morr* nu e jag på krigsstigen. känns så könt att inte vara ledsen utan arg.

• Junija

Björkeli: Du är grymt klok du, har jag sagt det förr? Ja, det har jag nog, men det tål att upprepas

Jag måste ta mig i kragen och försöka förstå att Junia andas hela natten utan att jag tittar på henne. Jag menar, mitt tittande är ju inte direkt något som drar upp en vingmutter på henne så att hon kan hålla igång andningen till nästa gång jag tittar

Jag brukar t o m säga det till Sambo; "tänk att hon andas lika mycket _varje_ gång jag tittar, så varför måste jag titta?"

*mycket tittande blev det i mitt inlägg*

Titta, titta här, titta där! Ingenting här, ingenting där... Borta!

• Björkeli

Goa Junija...

Det jag skrev ovan har inte alltid varit lika självklart för mig... det behövdes hjälp för att inse o sluta upp med visa saker för mig.

• cotton

Hej brudar!

Björkeli - jag har hela tiden tyckt att du passar i skolbänken med ditt skarpa huvud! Grattis till ett klokt beslut! Det kommer att gå jättebra!

Och Tinto - GRATTIS GRATTIS!

Jag kramar om er alla och ber hemskt mycket om ursäkt för min tystnad. Har fullt upp på jobbet (ny chef) och väntar besked i veckan om det andra jobbet jag sökt i Skåne.

Saknar er alla!

Massor med kramar!

• Junija

Cotton: Lova att aaldrig göra så mot oss igen!!

Det verkar som att livet erbjuder en hel del utmaningar för er. Spännande!
    Har ni bestämt er för att flytta alltså? Om du får jobbet vill säga...?

Kule att se dig igen

• fru bengtsson

Junija: Det här vet du ju redan, så inte för att jag tror det hjälper men jag skriver det ändå...
    Det är en vanesak! Jag går fortfarande in till Manda innan jag går och lägger mig för att kolla så hon är OK, och har Ellen sovit ovanligt länge ute ivagnen så måste jag gå dit och kolla så hon andas, men ändå är det långt ifrån hur det var när Manda var bebis...
    Det gäller väl, som kloka Björkeli redan sagt, att vänja sig vid tanken och nästan bestämma sig för att det med all säkerhet går bra utan att man kollar, petar eller lyssnar på dem hela nätterna.
    Jag säger inte det här för att vara dryg eller besserwisser, och jag hoppas du inte tar det så heller, men jag vet hur viktig sömnen är för att fungera som människa på dagarna också...

• fru bengtsson

Yohanna: Vad händer? Har du hört av dig till henne eller väntar du på att hon ska ta första steget?

Cotton: Så skönt att se dig igen! Vet du om det är stor chans att du får jobbet?

• yohanna

fb: hon har smsat. men nu ska jag hålla henne på sträckbänken ett tag.

• yohanna

hur gick samtalet förresten fb?

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D