• Alicia 72

Hur tänker ni vaccinmotståndare gällande era barn?

Hej!
    Jag är oerhört emot detta vaccin då jag anser att det är ett riktigt skräpvaccin med skit-tillsatser som tiomersal och squalene! Dessutom anser jag att hela svininfluensan är oerhört överdriven och då jag själv inte tillhör någon riskgrupp har jag aldrig haft en tanke på att ta sprutan.

MEN.... Jag har en två-årig dotter och på hennes förskola är det nu ett konstaterat fall av svininfluensa. Hela den lilla flickans familj är nu smittade och flickan är riktigt dålig och ligger inlagd på sjukhus. Jag vet dock inte om hon tillhör någon riskgrupp.
    Plötsligt kom det så nära och jag blir livrädd av tanken på att min dotter kan bli lika sjuk hon och att JAG skulle kunna vara den som smittar henne (hon är inte smittad denna gång då hon varit ledig från förskolan sen ett par dagar innan flickan blev sjuk).
    Nu känns det förstås som att risken att hon blir smittad på förskolan är större än av mig men jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv om jag inte vaccinerade mig och därmed smittade henne så att hon blev allvarligt sjuk.
    Men samtidigt bär det mig så emot att ta denna spruta! Jag har ÅNGEST för att sprutan in dessa ämnen i min kropp!
    Jag blir så oerhört förbannad på svenska statens val av vaccin!! Hur tänker man när man beställer ett vaccin innehållande ett flertal bevisat farliga ämnen när det finns riskfria alternativ på marknaden? Om man ändå kunde fått alternativet att köpa det riskfria vaccinet för egna pengar, då hade jag tagit det utan tvekan!
    Nu är man lämnad att välja mellan pest och kolera... Tack för den Sverige!

Hur tänker ni andra, som är emot vaccineringen, gällande att skydda era barn?

Alicia

• Svar på tråden Hur tänker ni vaccinmotståndare gällande era barn?
  • Anaiah

Min familj skrev 2009-11-19 21:22:44 följande:

Det står inget om bestående förlamningar vad jag har sett eller så har jag missat det. De ska väl vara övergående och försvinna enligt dem. Alla rapporterade biverkningar kan de väl inte lista? När Läkemedelsverket tar emot din rapport samlas informationen i ett register som endast ett fåtal personer på myndigheten har tillgång till. Eller det kanske bara gäller rapporter ifrån privatpersoner.
    Hur vet du att de är bestående när man bara har vaccinerat i någon månad drygt?
    Neisti skrev 2009-11-20 17:49:16 följande:
    Men det är ju inte samma sak som att skriva stora rubriker i aftonbladet typ... Som allt dåligt de skriver med influensan, biverkningar måste du liksom "SÖKA" upp för att hitta nåt, de skriver ju inget dåligt om vaccinet i tidningarna...
    Eh, men gnäll på Aftonbladet då för att de inte tar upp båda sidorna, inte på Läkemedelsverket, eller SMI, det är inte de som är ansvariga för det som publiceras i media.
  • Anaiah

Fille Fjonkan skrev 2009-11-19 18:47:41 följande:

Vem tramsar nu? Jag är fullkomligt seriös i mitt beslut att inte ta vaccinet och inte låta mina barn få det. Men jag är inte väldigt intresserad av att behöva försvara mitt beslut för dig.
    Jaha, så du VAR helt seriös när du talade om att vaccinet funnits i 3 sekunder. Jaja, men det säger ju lite om kunskapsläget då... Inte lite kaxigt att rata vetenskaplig information om man på allvar tror att vaccinet funnits i 3 sekunder
  • Anaiah
    Alicia 72 skrev 2009-11-19 19:26:08 följande:
    Vad JAG tycker att föräldrar med barn under 6 månader ska göra? Varför skulle JAG veta vad de ska göra? Du kan väl ändå inte mena att jag ska gå och vaccinera mig för deras skull när jag är emot vaccinering?? Jag tycker absolut inte att riskgrupperna får skylla sig själva, varför skulle jag det? Men var och en ser väl om sitt hus och tar sina egna beslut passande för sin familj? Hade jag haft så små barn eller barn i riskgrupp så inte 17 hade jag förväntat mig (eller ens hoppats på) att hela övriga Sverige skulle vaccinera sig för vår skull i alla fall? Alicia
    Ok så det är mer en fråga om att rå dig själv och skit i andra som gäller?
    Solidaritet, vem behöver det liksom?
  • Min familj
    Anaiah skrev 2009-11-21 13:46:57 följande:
    Hur vet du att de är bestående när man bara har vaccinerat i någon månad drygt?
    Läkarna har konstaterat att det är bestående. Läkare kan väl inte ha fel?
    Stolt mamma till 2 jordbarn och 1 ängel!
  • Anaiah

Min familj skrev 2009-11-21 14:28:31 följande:

Läkarna har konstaterat att det är bestående. Läkare kan väl inte ha fel?
    Ok, jag undrade bara.
  • Fille Fjonkan
    Anaiah skrev 2009-11-21 13:48:39 följande:
    Fille Fjonkan skrev 2009-11-19 18:47:41 följande: Jaha, så du VAR helt seriös när du talade om att vaccinet funnits i 3 sekunder. Jaja, men det säger ju lite om kunskapsläget då... Inte lite kaxigt att rata vetenskaplig information om man på allvar tror att vaccinet funnits i 3 sekunder
    Roar det dig att lägga ord i min mun? Jag trodde inte du gillade trams, men jag hade visst fel?
    / Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Neisti
    ester skrev 2009-11-21 12:58:59 följande:
    Aftonbladet är ju en kvällstidning som gör pengar på att sälja lösnummer, det säljer inget om inte biverkningarna är riktigt sensationellt. Det är betydligt häftigare att läsa om att viruset muterats än att 2 människor på 3 miljoner som tagit vaccinet råkat ut för en allergisk reaktion. Typ.Sen behöver man inte söka efter information. Överallt länkas det till läkemedelsverkets hemsida och krisinformation.
    Kanske konstigt skrivet, men det är precis det jag menar...
  • Neisti
    Anaiah skrev 2009-11-21 13:46:57 följande:
    Min familj skrev 2009-11-19 21:22:44 följande:
    Eh, men gnäll på Aftonbladet då för att de inte tar upp båda sidorna, inte på Läkemedelsverket, eller SMI, det är inte de som är ansvariga för det som publiceras i media.
    Men snälla!! Har jag gnällt.?.. Jag konstaterar FAKTA!!! & det förstår väl jag lika bra som vem som helst att Aftonbladet skriver om sånt som säljer... Fortfarande är det så att det kanske är så att den "andra sidan" av versionen inte är lika lättillgänglig som exempelvis hur många som DÖÖÖÖR av den farliga influensan... Jag har inga problem med att hitta fakta.. Men en del folk har det, alla har inte dator, (även om det kan vara svårt att fatta..)
  • Neisti
    Alicia 72 skrev 2009-11-19 19:26:08 följande:
    Vad JAG tycker att föräldrar med barn under 6 månader ska göra? Varför skulle JAG veta vad de ska göra? Du kan väl ändå inte mena att jag ska gå och vaccinera mig för deras skull när jag är emot vaccinering?? Jag tycker absolut inte att riskgrupperna får skylla sig själva, varför skulle jag det? Men var och en ser väl om sitt hus och tar sina egna beslut passande för sin familj?Hade jag haft så små barn eller barn i riskgrupp så inte 17 hade jag förväntat mig (eller ens hoppats på) att hela övriga Sverige skulle vaccinera sig för vår skull i alla fall?Alicia
    Håller med fullt ut...
  • Anaiah

Fille Fjonkan skrev 2009-11-21 16:25:40 följande:

Roar det dig att lägga ord i min mun? Jag trodde inte du gillade trams, men jag hade visst fel?
    Vaddå lägga ord i mun? Kommer du inte ihåg vad du har skrivit?
    Jag kan påminna dig om du vill:

Fille Fjonkan skrev 2009-11-18 18:01:00 följande:
    Det tillverkades för 3 sekunder sedan och nu injiceras det i allt och alla.
    Och när jag då tyckte att du tramsade så sa du att du var helt seriös. Du får väl stå för det du skriver eller erkänna att du inte var helt seriös. Men skit samma, det är inte så viktigt ändå.
Svar på tråden Hur tänker ni vaccinmotståndare gällande era barn?