• Alicia 72

Hur tänker ni vaccinmotståndare gällande era barn?

Hej!
    Jag är oerhört emot detta vaccin då jag anser att det är ett riktigt skräpvaccin med skit-tillsatser som tiomersal och squalene! Dessutom anser jag att hela svininfluensan är oerhört överdriven och då jag själv inte tillhör någon riskgrupp har jag aldrig haft en tanke på att ta sprutan.

MEN.... Jag har en två-årig dotter och på hennes förskola är det nu ett konstaterat fall av svininfluensa. Hela den lilla flickans familj är nu smittade och flickan är riktigt dålig och ligger inlagd på sjukhus. Jag vet dock inte om hon tillhör någon riskgrupp.
    Plötsligt kom det så nära och jag blir livrädd av tanken på att min dotter kan bli lika sjuk hon och att JAG skulle kunna vara den som smittar henne (hon är inte smittad denna gång då hon varit ledig från förskolan sen ett par dagar innan flickan blev sjuk).
    Nu känns det förstås som att risken att hon blir smittad på förskolan är större än av mig men jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv om jag inte vaccinerade mig och därmed smittade henne så att hon blev allvarligt sjuk.
    Men samtidigt bär det mig så emot att ta denna spruta! Jag har ÅNGEST för att sprutan in dessa ämnen i min kropp!
    Jag blir så oerhört förbannad på svenska statens val av vaccin!! Hur tänker man när man beställer ett vaccin innehållande ett flertal bevisat farliga ämnen när det finns riskfria alternativ på marknaden? Om man ändå kunde fått alternativet att köpa det riskfria vaccinet för egna pengar, då hade jag tagit det utan tvekan!
    Nu är man lämnad att välja mellan pest och kolera... Tack för den Sverige!

Hur tänker ni andra, som är emot vaccineringen, gällande att skydda era barn?

Alicia

• Svar på tråden Hur tänker ni vaccinmotståndare gällande era barn?
  • Anaiah
    Neisti skrev 2009-11-21 17:02:50 följande:
    Men snälla!! Har jag gnällt.?.. Jag konstaterar FAKTA!!! & det förstår väl jag lika bra som vem som helst att Aftonbladet skriver om sånt som säljer... Fortfarande är det så att det kanske är så att den "andra sidan" av versionen inte är lika lättillgänglig som exempelvis hur många som DÖÖÖÖR av den farliga influensan... Jag har inga problem med att hitta fakta.. Men en del folk har det, alla har inte dator, (även om det kan vara svårt att fatta..)
    Eh, ja det tolkar jag som ett visst gnäll. Det är ju tydligen väldigt besvärligt att "SÖKA" upp information om biverkningar för det publiceras inte i tidningarna på samma sätt. Dessutom tycker jag att det är helt i sin ordning att gnälla på Aftonbladet för även jag tycker att de gör ett förfärligt jobb i deras "nyhetsrapportering" från alla vinklar. Men vad kan man förvänta sig av en dagstidning som är ute efter att sälja lösnummer, klart de kommer välja alternativet som flest är "intresserade" av. Det är därför jag sällan läser den och aldrig stödjer dem genom att köpa deras fåniga tidning.
  • Anaiah
    Neisti skrev 2009-11-21 17:02:50 följande:
    Men snälla!! Har jag gnällt.?.. Jag konstaterar FAKTA!!! & det förstår väl jag lika bra som vem som helst att Aftonbladet skriver om sånt som säljer... Fortfarande är det så att det kanske är så att den "andra sidan" av versionen inte är lika lättillgänglig som exempelvis hur många som DÖÖÖÖR av den farliga influensan... Jag har inga problem med att hitta fakta.. Men en del folk har det, alla har inte dator, (även om det kan vara svårt att fatta..)
    Fördelen är väl att många som inte har dator prenumererar på någon form av dagstidning och då får de ju mer seriös fakta i alla fall (än från bara Aftonbladet), även om den också är ganska riktad.
  • Fille Fjonkan
    Anaiah skrev 2009-11-21 18:56:18 följande:
    Fille Fjonkan skrev 2009-11-21 16:25:40 följande: Och när jag då tyckte att du tramsade så sa du att du var helt seriös. Du får väl stå för det du skriver eller erkänna att du inte var helt seriös. Men skit samma, det är inte så viktigt ändå.
    Jag sa att jag var seriös i mitt beslut att inte ta vaccin. Du får det till att jag är seriös i mitt påstående att vaccinet tillverkades för 3 seknder sedan. Hur får du ihop det?
    / Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Alicia 72
    Anaiah skrev 2009-11-21 13:50:27 följande:
    Ok så det är mer en fråga om att rå dig själv och skit i andra som gäller?Solidaritet, vem behöver det liksom?
    Nej så ser jag det faktiskt inte. Jag ser det som en så pass stor fråga att var och en måste ha rätt att fatta sitt eget beslut grundat på hur ens egen situatation ser ut. Och jag väljer att inte manipulera immunförsvaret i onödan då vi inte tillhör någon riskgrupp.
    Eftersom jag, som jag skrivit tidigare, inte tror på denna vaccination som en långsiktig lösning då om/när viruset kommer tillbaka kan vaccinationsskyddet ha gått ut, och då spelar det ju ingen roll om jag vaccinerat mig för grannens skull eller inte. Man skjuter ju bara upp det hela och laborerar med immunförsvaret i onödan.
    Så ser jag på det hela och att du inte håller med ger dig ingen rätt att säga att jag har fel eller är osolidarisk. Ingen sitter ännu med facit på hur denna influensa kommer slå. Jag väljer att gå på min magkänsla och göra det som känns rätt istället för att "lyssna blint" på vaccinförespråkarna. Rätt eller fel val vet ingen ännu men jag har i alla fall lyssnat på mig själv istället för andra, vilket kommer göra ett ev. felaktigt beslut lättare att leva med.

Alicia
  • Neisti
    Anaiah skrev 2009-11-21 18:59:24 följande:
    Eh, ja det tolkar jag som ett visst gnäll. Det är ju tydligen väldigt besvärligt att "SÖKA" upp information om biverkningar för det publiceras inte i tidningarna på samma sätt. Dessutom tycker jag att det är helt i sin ordning att gnälla på Aftonbladet för även jag tycker att de gör ett förfärligt jobb i deras "nyhetsrapportering" från alla vinklar. Men vad kan man förvänta sig av en dagstidning som är ute efter att sälja lösnummer, klart de kommer välja alternativet som flest är "intresserade" av. Det är därför jag sällan läser den och aldrig stödjer dem genom att köpa deras fåniga tidning.
    Ok, det var dumt att ta just aftonbladet som exempel märker jag.. Jag bryr mej öht inte om vad de skriver, det jag ville säja är att det som står på ALLA löpsedlar är ren skrämselpropaganda för att få så många som möjligt att ta vaccinet!! De skriver inget om vad vaccinet kan göra med en, eller hur många som just nu har sjukdomen, eller hur många som faktiskt klarar sej...
  • Neisti
    Anaiah skrev 2009-11-21 19:01:02 följande:
    Fördelen är väl att många som inte har dator prenumererar på någon form av dagstidning och då får de ju mer seriös fakta i alla fall (än från bara Aftonbladet), även om den också är ganska riktad.
    Men det är ju samma sak här... Även de som kanske prenumererar på en hyfsat seriös tidning (långt ifrån alla som gör, men, men..) får inga sådana uppgifter som jag skrev i föregående svar, heller inget om eventuella biverkningar och dylikt...
  • Anaiah

Fille Fjonkan skrev 2009-11-21 19:03:34 följande:

Jag sa att jag var seriös i mitt beslut att inte ta vaccin. Du får det till att jag är seriös i mitt påstående att vaccinet tillverkades för 3 seknder sedan. Hur får du ihop det?
    Vanlig ordningsföljd, kolla i vilken ordning jag svarade på olika saker.
  • Anaiah
    Neisti skrev 2009-11-21 20:04:55 följande:
    Men det är ju samma sak här... Även de som kanske prenumererar på en hyfsat seriös tidning (långt ifrån alla som gör, men, men..) får inga sådana uppgifter som jag skrev i föregående svar, heller inget om eventuella biverkningar och dylikt...
    Visserligen, men det kanske du kan göra då? Alltså ta kontakt med tidningarna och framföra din kritik mot deras ensidiga rapportering.
  • Fille Fjonkan
    Anaiah skrev 2009-11-21 20:23:47 följande:
    Fille Fjonkan skrev 2009-11-21 19:03:34 följande: Vanlig ordningsföljd, kolla i vilken ordning jag svarade på olika saker.
    Detta kanske kommer som en överraskning, men jag har faktiskt ingen lust att göra det. Så spännande finner jag inte denna... konversation. Jag vet att jag inte har sagt att jag var seriös i mitt påstående att vaccinet tillverkades för 3 sekunder sedan. Om du fortfarande vill hävda att jag har gjort det, och att det inte bara är något som du har diktat ihop själv när du lade ord i munnen på mig, kan ju du sitta och leta bakåt i tråden och klippa och klistra lite om du vill. Men jag kommer inte vänta med spänning på resultatet...
    / Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Neisti
    Anaiah skrev 2009-11-21 20:26:07 följande:
    Visserligen, men det kanske du kan göra då? Alltså ta kontakt med tidningarna och framföra din kritik mot deras ensidiga rapportering.
    hmm... Ja. eller varför inte du? Du verkar ju tycka samma sak..=)

Detta blev visst lite uppblåst för att jag råkade svara på ett inlägg som jag höll med...
Svar på tråden Hur tänker ni vaccinmotståndare gällande era barn?