Inlägg från: myran6801 |Visa alla inlägg
  • myran6801

Vi på CvL fortsättningen

Poussin skrev 2010-12-29 18:04:41 följande:

Hej allesammans!
    Jag hoppar gärna in här om det är ok?
    Lite kort om mig; 33 år, började försöka bli gravid för 2 år sen, har så pass lågt AMH-värde (0,3) att läkaren som gjorde testerna tyckte vi borde gå direkt till ÄD, men vi ville absolut testa IVF först. 1a försöket på CvL i våras misslyckades, fick ut 3 ägg (vilket tydligen var över förväntan), blev ett toppenembryo som sattes tillbaka men som tyvärr inte ville fästa. 2 månader senare skedde det som alla läkare sa var omöjligt - jag blev spontant gravid,  slutade tyvärr i MF i v 8. Och nu är det alltså dags för IVF nr 2, går på akupunktur sen 3 månader och hoppas av hela mitt hjärta att det ska gå vägen denna gång!

Curlyred: Vi verkar ha så gott som samma datum, jag sprayar med Suprecur sen julafton, ska börja med Menopur 7/1, VUL 13/1 och ÄP v3! Glad 

Välkommen Poussin, jag går oxå på akupunktur. Skall snart starta med vårt 4:e försök och det tredje på CvL. Håller tummarna för att vi alla här ska ha ett lyckosamt år Solig
  • myran6801

Tjorven, vad spännande att du snart börjar med DHEA och vilken fantastisk läkare du verkar ha. Går du hos en distansläkare och gör bara ÄP och ET på CvL eller? Önskar verkligen att jag inte var så gammal så det fanns fler chanser om denna gång inte funkar för då skulle jag verkligen vilja prova DHEA. Men läkarna har uttryckligen sagt att nu är det sista försöket, vilket är tungt kan jag lova Rynkar på näsan Jag får lite panik när jag tänker på det, vad gör vi då??? Ska man behöva söka sig utomlands Obestämd Tycker det är jobbigt nog att få ihop jobb och IVF och övrigt privatliv även om man bara ska till Uppsala från Stockholm.....

Embla, så underbart att höra att du snart får din lilla prins och du är så gullig som kommer in här och hälsar på oss andra som kämpar vidare. Håller med, denna tråd är fantastisk, det har du fixat toppen! Hjärta

Susie, hur mår du vännen? Nu är det inte många dagar kvar!!!!! Tänker på dig!Hjärta

Jag inväntar mensen, för en gång skulle så har jag inte haft spottings som jag brukar ha och cykeln verkar vara något längre. Det är bra för annars håller inte tidsplaneringen eftersom CvL har julstängt {#emotions_dlg.flower} Det är ju lite svårare att planera med korta metoden. Ni som kört korta metoden, är det ngt speciellt man ska tänka på?
    En annan fråga, jag har haft Crinone de två senaste IVF:erna men nu har de skrivit ut Progesteron vaggisar igen, är det någon här som tagit dem rektalt istället för vaginalt, funkar det? Tycker de var så kladdiga......och så jobbigt att man måste ta dem 3 ggr per dag.

Sköt om er nu alla kära vänner här inne! Kram M

• myran6801
    Embla82 skrev 2010-12-30 10:23:03 följande:
    Myran, jag tog vaggisarna där bak. Totalt kladdfritt så mycket bättre tycker jag. Då är det inga problem att ta dom på jobbet heller.
    Bra, då får det bli där bak helt enkelt Glad Kram M
  • myran6801

Tjorven, klart du ska hänga med oss här!!!!

Angående vilken läkare som gjort ET, så gången som jag fick plus var det Holte och då var det inte ens toppenembryon utan två 3-celliga. Yrkesskicklighet även inom detta kanske? Tyvärr blev det ju tidigt missfall men det positiva var ju att jag kan bli gravid!

Kram alla vänner, M

• myran6801

Susie vännen, stackars dig som måste ligga där och vänta, men skönt att du är i goda händer som tar hand om dig och bebben på bästa sätt. Det var skönt att vi vet var vi har dig annars hade jag blivit orolig om jag inte hört av dig här på ett tag. Vi har just kommit hem från middag med min mans släkt så just nu är jag mätt som bara den. Mensen är på G nu, det känns i hela kroppen. Lustigt att du frågade om vi haft sex, för ett tag trodde jag faktiskt att det kanske möjligen förhoppningsvis kunde vara så lyckligt att det blivit något Flört för vi höll koll på ÄL och myste i rätt tid. Men tyvärr Rynkar på näsan mensen är på väg.......Hade varit skönt att få ringa till klinken och säga, det blir inget för jag är......men in your dream sån tur kan man ju inte ha! Men vi får hoppas på ett lyckat IVF istället. Skam den som ger sig! Dessutom kan man inte ha bättre stöd än här i tråden, ni fantastiska tjejer!!! Kram på er alla!

• myran6801

Alla söta vänner vill passa på att önska er alla en fin nyårskväll och ett gott nytt år! Här kommer en stråalnde skål från mig till erSkål

Susie , hoppas du har det bra och tar hand om dig, tänker på dig och din man som måste vara ifrån er lilla tjej, men snart är ni tillsammans igen. Jag är säker på att den nya lilla prinsessan Baby kommer att bli storasysters favorit Nalle

Kram M

• myran6801

Hej
    Nytt år nya utmaningar Glad och vilket vackert vinterlandskap vi har runt omkring oss. Susie, hur har du det? Är det fortfarande den 5:e som gäller? Har du det långtråkigt eller går det bra? Vi ska snart promenera över till våra vänner på födelsedagsmiddag. Det skulle egentligen ha varit innan jul men blev inställt pga kräksjuka. Jag har ännu inte fått min mens, bara spottings än så länge.  Börjar bli lite orolig för planeringen, ska på VUL på fredag och då ska det vara dag 6 med sprutor. Men nu kan det som mest bli dag 5 OM mensen kommer med full fart imorgon. Spelar det någon roll???
    Kram {#emotions_dlg.flower}

• myran6801

Susie, skönt att höra ifrån dig och att du har det bra även om det är långtråkigt Glad Klart vi vill höra om dig här i tråden, det vet jag att alla instämmer i {#emotions_dlg.flower} Nu har mensen kommit igång ordentligt så det innebär att jag ska börja sprutra imorgon måndag. Har VUL inbokat till fredag, skulle ha varit dag 6 men nu blir det dag 5. Är det någon som vet om det spelar  ngn roll???? Egentligen öppnar inte CvL förrän på måndag men sköterskan sa att jag kunde komma in på ett VUL på fredag för de är där och förbereder öppnandet. Men på lördag har de inte öppet. Men visst kan man börja spruta imorgon, hur skulle ni andra göra???

Kram kram M

• myran6801
    anlo24 skrev 2011-01-02 10:24:03 följande:
    Jag skulle absolut börja med sprutorna. Du kan säkert åka in för VUL på fre. Kan vara så att du får göra ett till VUL på må. Men blodproverna säger självklart mkt. Jag har börjat att spruta fast jag har haft spottings första dagarna. Min mens började alltid med det. Och inte väntat på att jag fått direkt mensblödning. Så eg kanske du skulle kunna börja spruta redan i kväll. Gör det som känns bäst för dig. Jag önskar dig all lycka nu vännen. Kommer att hålla alla tummar o tår för dig. Jag är in o läser tråden varje dag fast jag inte skriver så mkt.

Stor kram till dig Hjärta
    Hej! Gulle dig som svarar Gjorde du korta eller långa metoden när du började spruta innan den "riktiga" mensen? Jag är lite nojjig eftersom det är första gången med korta metoden. Min mens satte igång igårkväll men jag har räknat idag som dag 1 och på infon står det att man ska börja dag 2 med riktig mensblödning.

Kram M
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen