• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Mickes puma

Tack allihopa!!!

Nu vill jag att alla ruvare ska sällskapa mig och oss som fått pluss!

Turbo: Det stämmer min dotter är bara 5 månader men eftersom allt inte alltid går som man hoppas så ville vi försöka snabbt igen :)
    Ska/skulle börja jobba i Maj och vill att mina anställda ska få ha kvar samma vikarie, så hade det inte blivit/blir något syskon på gång innan dess så hade vi nöjt oss med Erica. Lyckas vi nu så kommer jag troligtvis vara sjukskriven från april-maj (pga av min blödarsjuka och foglossning).

Fortsätter hålla tummar och tår för alla som är inne i "karusellen"!!!

• Kakor

För mig känns det också som om vaggisarna spökar nu. Brösten växer och värker men det är magen som är värst. Sover alltid på mage annars men nu är det hopplöst. Den är så öm! Annars känns det bra hittills. Tiden går långsamt! Har ju inte testdag förrän 22/2. Undra om jag vågar testa lite tidigare. Min man fyller år ett par dagar innan... Ska nog testa i smyg på hans födelsedag :)

• Mickes puma
    Kakor skrev 2010-02-09 08:31:38 följande:
    För mig känns det också som om vaggisarna spökar nu. Brösten växer och värker men det är magen som är värst. Sover alltid på mage annars men nu är det hopplöst. Den är så öm! Annars känns det bra hittills. Tiden går långsamt! Har ju inte testdag förrän 22/2. Undra om jag vågar testa lite tidigare. Min man fyller år ett par dagar innan... Ska nog testa i smyg på hans födelsedag :)
    Jag smygtestade faktiskt redan i fredags och fick negativt (RD 7), men sedan positivt i måndags (RD 11), har TD på torsdag egentligen. Så om du testar tidigt så ta det med ro... Växande bröst känns ju som ett poitivt tecken och den ömma magen kan ju vara en implantation :) Hoppas!
    Lycka till!!!
  • Susie

Hej tjejer,

En liten fråga om nån känner för att svara.
    Hade BIM igår, haft bruna spottings och lite rött igår kväll, sen inget mer rött....bara sånna där crinone rester *sorry*
    Har Td på fredag....
    Har ni några erfarenheter av det? När ni fått mens, har ni fått känslan av att progesteronet skjutit upp den gett spottings istället? Nån som var gravid trots spottings? Ursch, jag vet ju innerst inne att det inte blir nåt, men blev så förvånad imorse och även idag att mensen inte dragit igång med besked efter den lilla blödningen igår kväll.....Gud vad jag hoppas!

• Susie

Hej! Finns det nån som har instruktioner till CVLs egna gravtest? När kan man senast läsa av det? Jag kollade när det hade gått 5 min och slängde det sen
    Kan det vara så att man kan läsa av det upp till 10 minuter? Nån?

• Embla82

Hej Susie, progesteronet skjuter tyvärr upp mensen för mig, men det behöver inte vara så. Det är väldigt olika vad jag har förstått.
    Det är väl kanske inte supervanligt men många blöder lite när dom skulle haft mens men plussar ändå. Vi har ett levande bevis i tråden som heter Turbolina

Jag har faktiskt aldrig läst instruktionerna på cvl testen man det är går nog att läsa av testet efter tio minuter. Men jag skulle tro att det som visas efter 5 stämmer, förutsatt att du inte testat för tidigt! Bäst är ju att testa med morgonurin, speciellt om man testar innan testdagen.

• Susie

Hej Embla, Tusen tack!
    Jag tror säkerligen det är kört för mig, fick ju "spottings" på min beräknade dag och igår kväll lite rött, idag har det varit lungt hela dagen till nu ikväll, mer rött
    Antagligen är det mensen.
    Jag har td på fredag men blev så otroligt deppad i söndags när de första spottingarna dök upp så jag slet upp testet tog det (på em) , läste av efter 5 min och totalt minus, slängde det. I måndags em plockade jag upp det, vet ju att det inte gilts alls då, men då fanns där en svag svag bred ljusblå skugga....Jag vet att det är helt fel alltihop, tiden jag testade, avläste resultat osv men jag vill så gärna tro in i det sista. Därför tänkte jag.....OM testet är OK att läsa av efter 10 min kanske linjen fanns där även då?! Gud jag vet att jag är knäpp o dessutom med blödning på G o allt
    Kram!

Nån annan som vet?

• Susie

Embla,

Är det vanligt att andra inte får mensen pga av progesteronet?
    Jag tog naturligt progesteron jag smörjde mig med en cykel för några månader sen och då fanns det inte minsta tillstymmelse till spotting eller nåt.....då sköts den upp och kom inte förrän 2 dar efter att jag slutat....Trodde det skulle va samma nu, ursch, man kan ju vända o vrida på allt. Vilken hemsk pina det här är!
    Hur går det för dig?

• Kakor
    Susie skrev 2010-02-09 19:03:03 följande:
    Hej! Finns det nån som har instruktioner till CVLs egna gravtest? När kan man senast läsa av det? Jag kollade när det hade gått 5 min och slängde det sen Kan det vara så att man kan läsa av det upp till 10 minuter? Nån?
    Läste instruktionen igår, man kan läsa av mellan 3 - 10 min.
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen