• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Mermaid78
    Embla82 skrev 2010-03-19 09:17:23 följande:
    Ja, jäklar va tiden går! Snart kommer han... Hoppas allt går bra för dig!
    Tack vännen..Jag känner mig väldigt tacksam för denna lilla varelse
  • Särlan

Så, nu är vi tillbaka från CvL och oj vad mycket vi hann med på ett besök! {#lang_emotions_smile}

Egentligen var vårt besök väl tänkt som ett utredningsbesök men efter att ha hört min historia började vi planera för IVF med en gång. Sambon M och jag lämnade båda blodprov och M spermaprov, jag fick recept och preliminära datum, samt necessär med sprutor och kanyler. Det bestämdes att jag ska börja spraya dag 21 i nästa cykel. Idag är jag på dag 22 i denna cykel och väntar mens runt ca dag 28- 35 (japp oregelbunden minsann) så det blir väl spraystart senast runt tredje veckan i april och sprutstart i början av maj. Preliminär ÄP v 18 eller 19.

Thomas Brodin var vår dr och han var ju jättetrevlig. Gick igenom behandlingen lite hastigt eftersom jag ju är en som varit med förut och eftersom jag är sjuksköterska själv så var det ju inte så mycket att gå igenom vad gäller hur man blandar och ger sig själv sprutor heller. Mitt vul visade också att jag har bra äggreserv och livmodern och slemhinna ser bra ut och som den ska (över 20-30 äggblåsor i vardera äggstock visade också på min PCO). Han gav oss runt 50% chans att lyckas. Köper vi trepacket skulle han vara mycket förvånad om vi inte blev med barn. Men vi vet ju alla här att sånt egentligen inte är garanterat alls. Bäst att vara positiv dock. {#lang_emotions_flower}

Så vi gick därifrån med allt redan planerat och så snart också! Det känns jättebra! {#lang_emotions_laughing}Brodin ringde också just min sambo också och gav resultatet på spermaprovet han lämnade för knappt ett par timmar sedan och meddelade att han hade massa simmare som såg normala och bra ut, runt 58 miljoner.

Först fick jag förslaget av Brodin att gå den korta metoden för att undvika ÖS men då hade jag inte kunnat börja förrän mensen efter nästa. Det hade väl blivit ungefär samma tider ändå som det blir nu, men jag är van vid den långa metoden och känner att jag kan få bättre resultat med den så valde den istället. Dessutom känns det då som jag börjar behandlingen lite tidigare också eftersom jag börjar spraya redan nästa cykel. Fånigt kanske, men jag fick bestämma själv så...

Vi ska stimulera äggstockarna med Menopur och vad jag har förstått är det inte lika vanligt som Puregon? Uppfattas visst som lite mer knepigt eftersom man inte har injektionspenna att sticka med då, men för mig är det som sagt inte något knepigt. Tror jag blandar ca 20 ampuller om dagen i jobbet redan så det kan jag göra i sömnen nästan :) Vad är era erfarenheter mellan Menopur och Puregon? Någon skillnad alls?

Får väl se om någon anna kommer gå igenom behandling samtidigt som jag. De flesta här är ju redan mitt uppe i sin och det är jättekul att följa er alla!

Lycka till allihop!

/S

• Jessie80

Hej tjejer! En fråga bara, hur länge har man normalyt ont efter ÄP? Jag tror ju inte jag är överstimulerad men har ondare idag (ÄP var i måndags) än igår. Tar inga smärtstillande sedan igår dock... Men tycker det boprde gått över nu?

• Embla82

Smaask, härligt att det gick så bra idag, och skönt att ni fått ett startdatum! Jag har provat både menopur och puregon och för mig var det väl ungefär detsamma. Dock har jag aldrig provat menopur på ett ivf-försök. 

Jag har gjort två färskförsök och sprayar för fullt med mitt tredje. Nästa vecka ska jag börjar spruta och denna gång bytte vi till menopur så får vi se om det blir nån skillnad. 
    När jag bytte förut (vid inseminationsförsök) från puregon till menopur så sa läkaren att det var mest för att jag ska känna att det händer något, och att det blir en skillnad från tidigare gång, typ. Lite luddigt alltså... men det verkar som vissa får bättre ägg med menopur om man surfar runt lite här på fl. 
    Jessi80, för mig blev det som värst ungefär på den dagen du är nu. Men ta några alvedon så får vi hoppas att det vänder för dig! Det kan ju vara så att du känner mer nu eftersom du slutat med smärtstillande också. 
  • Kakor

Hej allihop! Det var några dagar sen jag var här så jag har lite att läsa nu :)
    Satte i alla fall in ett ägg idag! Det hade klarat upptining strålande så det känns skönt. Nu är det bara att "leva som vanligt" (som om det skulle vara lätt :) och vänta två veckor. Har testdag den 2/4.

Trevlig helg!!

Kram på er!

• Särlan

Embla82: Vilken dos har du på Menopur? Jag vet inte om det är för att jag har PCO och har en historia med svår ÖS men jag tycker jag fick en tämligen låg dos. Ska ta 150E och 75E omväxlande varje dag. Har ju att göra med ålder också. Är iofs 34 år...
    Jaja, annars justerar de ju dosen om dålig respons. Ska på första vul sjunde sprutdagen så får väl se då vad som händer...

Trevlig helg! (Ska själv jobba hela helgen...fy.).

/S

• Embla82

Smassk, mina ägg brukar vara segstartade men sen kör dom igång rejält. Jag ska starta på 75 ie och har själv planerat att ta det i ca 10 dagar, sen mot slutet kanske öka till 150 ie varannan dag. Jag har också pco och mitt problem är att jag får väldigt väldigt många blåsor, men som är små. Det svåra i mitt fall är alltså att få en lagom mängd att växa till sig, men har jag otur fördubblas dom bara om man höjer dosen. 

• Embla82
    Kakor skrev 2010-03-19 19:25:00 följande:
    Hej allihop! Det var några dagar sen jag var här så jag har lite att läsa nu :) Satte i alla fall in ett ägg idag! Det hade klarat upptining strålande så det känns skönt. Nu är det bara att "leva som vanligt" (som om det skulle vara lätt :) och vänta två veckor. Har testdag den 2/4. Trevlig helg!! Kram på er!
    grattis till ruvarstart!! det är ju påsk och sånt så testdagen lär komma snabbare än du tror!
  • Jessie80

Grattis Cockie till ruvandet! Hoppas det tar sig den här gången!

Smassk: Oj, vad härligt för er! Det var ju positiva besked, kul att ni får börja så pass snart! Lycka till!

Embla: Ok, men det var inte då di blev överstimulerad eller? Har du klarat dig från ÖS och hur har det då känns? Jag känner mig ju inte så svullen idag, men som sagt, det gör mer ont.

• Embla82

Jessie, jo, det var då. Senaste gången när jag inte alls blev överstimulerad kände jag väl lite småverk i äggstockarna men jag behövde inte ens äta alvedon. Så på mig kom överstimuleringen rätt senat alltså, även om jag var väldigt svullen från början. Men det var väl några dagar in på ruvartiden som det var som värst. 

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen