• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • Lenk

Ja han var ju det....och det fick mig faktiskt att fnissa då Skrattande

• Här och nu
    erinny skrev 2010-07-11 15:07:10 följande:
    Min syster trodde att hon hade onda förvärkar och hade bokat en tid för undersökning. Då var hon i v 32 el 33 minns inte precis.

Hon tänkte att hon skulle vara hemma senast två timmar senare så hon tog upp köttfärs och pysslade med tvätten.

Väl inne på kontrollen ser de att hon öppnat sig och att de onda förvärkarna var riktiga värkar.
    Min syster har inte en aning om vad som händer och försöker få tag på sambon. När hon får tag på honom så förstår hon fortfarande inte hur bråttom det är.

Hon kommer till förlossningen samtidigt som sambon och allt verkar gå bra.

Min syster får mer och mer ont och då säger bm att hon kan börja krysta.
    Då går det upp för henne att hon ska bli mamma riktigt snart.
    Krysta då säger bm
    JAG KAN INTE; JAG SKA HA SPAGETTI OCH KÖTTFÄRSSÅS IKVÄLL vrålar hon.

hon kom upp på neonatalen efter födslen och där visste alla att hon var tjejen med köttfärssåsen=)
    Min son föddes 11 dagar för tidigt. Slutade jobbet dagen innan. Det var Valborg o jag skulle på picknick med min kompis. När jag skulle förbereda picknicken gick vattnet. Jag ringde förlossningen o sa att jag vill kolla om vattnet gått, men jag ska ju på picknick. De sa att jag kunde vänta några timmar med att komma. Var på picknick o sen på koll. Födde dagen efter och snacket hade gått på personalrummet om picknick-mamman.
  • versus
    erinny skrev 2010-07-10 08:46:50 följande:
    Får tacka sambon från dig=)
    Milon skrev 2010-07-09 22:02:56 följande:
    erinny - fantastiskt. Snacka om skarpsinnig i kniviga situationer. Tur att någon av er behöll lugnet, eller det kanske var mer chock
    Helt obetalbart såhär i efterhand. Tänk om det varit första barnet.

Sambon körde efter ambulansen på väg in till sjukhuset och han hade nog glömt borthur man kör för mitt på en väg fick ambulansen stanna och gå av och berätta att han inte var så förtjust att ha en annan bil halvvägs inne i ambulansen=)

När vi kommit in och allt lugnat ner sig lite ser jag att han sitter och ser bekymrad ut så jag frågar vad det är.
    Han drar en djup suck och säger:
    "men du, hur ska vi få bort fosterfettet från badrumsgolvet. Sånt är ju jättesvårt..

Snacka om att fokusera på fel grejer. Tog flera dagar innan han började bli normal (iaf som han brukar=))
    *fnissar så jag kissar på mig*
    Stackarn
  • Tramses

Jag ska bli igångsatt på tisdag (bf+18 då) och behövde VERKLIGEN läsa den här tråden. Nu känns det helt ok, för jag har skrattat som en galning. Hoppas att jag inte har väckt sambon.
    Har en kollega som berättade en kul grej. Han är i 50årsåldern och har en drygt 20årig dotter. Han blev väckt på natten av frugan som sa att vattnet hade gått. Nejdå, sa han, det är bara du som har kissat på dig. Somna om nu.  Och så somnade han.

• TriBelle

Härom dagen så berättade jag för min vännina om denna tråden.
    Då berättade hon för mig att hennes moster Elin jobbar som förlossningsläkare
    Och att när man jobbat där ett tag och verkligen börjar på kläm på detta med att få ut ungar å så.
    Så kanske man slappnar av lite för mycke.
    Så när en enveten liten bebis skulle komma till världen så sitter moster och krystar i kapp för fulla muggar
    Och så plötsligt kissar elin på sig HAHAHAHA.

Tyckte den va hel sköön.
    Tydligen så brukar Elin och fler av hennes arbetskamrater ha på sig trosskydd eller bindor under förlossningarna ;D

♥ ☆♥ Melvin 06 ♥ Bebis 11 ♥ ☆ ♥
  • Perssonlund
    OOJaOO skrev 2010-07-06 22:55:02 följande:
    På kvällen 16 dagar efter bf börjar värkarna komma så smått, så jag säger åt min sambo att han nog borde gå och lägga sig för i natt ska vi nog åka in. Inte mer med det, han går och lägger sig i sängen och jag sätter mig framför tvn. Klockan 01.30 ringer jag förlossningen och de tycker att vi ska komma in. Då väcker jag sambon och säger att det är dags att åka nu. Han kliver upp ur sängen och vad tror ni han gör? Klär på sig för att åka? Nej! Han ställer sig i köket och diskar! - Vad gör du?! - Jag tänkte diska lite så det är fint när vi kommer hem. - Men vi ska ju åka nu!
    Sjukt roligt, och gulligt av honom. Men jag förstår att du måste blivit chockad =)
  • paloma84
    erinny skrev 2010-07-09 13:45:19 följande:

Nu till det roliga. Mannen ska ringa ambulansen och när han kommer fram så är han uppenbart chockad och ingen fattar något.
    -vi har barn säger han
    Kan ju undra vad personen i andra ändan tänker..
    Så förklarar han då att sonen just fötts hemma med navelsträngen runt halsen i sin fostersäck men att han verkar må alldeles utmärkt. (med VISS hjälp från den nyförlösta mamman=))
    Personen undrar ju vart hon ska skicka ambulansen
    -Hit svarar han
    -Det får vi inte in på gps:en, har du någon adress.
    -44 tror jag (knappast nummer 44 men ändå)
    -Har du något namn på gatan?
    -Något med någon blomma svarar han
    Jojo, det här går ju bra tänkte jag
    Lyckligtvis dyker grannen upp och tar över och inom en halvtimme kom ambulansen
    Men som vi har skrattat åt det efteråt=)

HA HA HA HA Skrattande
  • paloma84

Denna var ju underbar!

Tis 18 apr 2006 19:54 #17
    Tjejen hade fått EDA och gick runt i rummet lutad över ett gåbord. Plötsligt ser hon en bajskorv på golvet och säger typ 'fy vad äckligt, vem har lagt den där'? Varpå hennes man tittar förvånat på henne och svarar lungt: 'men älskling, det var ju du'....
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m8704943-2.html
  • LinaSthlm83

Jag hade två kompisar under in förlossning, spypåsen och kontrollen till TENS-apparaten. De var det enda jag försökta hålla reda på under förlossningen. Jag bokstavligt kallade dem för mina kompisar och har en del vaga minnen av minnen av småfnissande personal. Måste sett galet ut när jag och min jättemage famlade efter mina "kompisar" :)

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?