erinny skrev 2010-07-11 15:07:10 följande:
Min syster trodde att hon hade onda förvärkar och hade bokat en tid för undersökning. Då var hon i v 32 el 33 minns inte precis.
Hon tänkte att hon skulle vara hemma senast två timmar senare så hon tog upp köttfärs och pysslade med tvätten.
Väl inne på kontrollen ser de att hon öppnat sig och att de onda förvärkarna var riktiga värkar.
Min syster har inte en aning om vad som händer och försöker få tag på sambon. När hon får tag på honom så förstår hon fortfarande inte hur bråttom det är.
Hon kommer till förlossningen samtidigt som sambon och allt verkar gå bra.
Min syster får mer och mer ont och då säger bm att hon kan börja krysta.
Då går det upp för henne att hon ska bli mamma riktigt snart.
Krysta då säger bm
JAG KAN INTE; JAG SKA HA SPAGETTI OCH KÖTTFÄRSSÅS IKVÄLL vrålar hon.
hon kom upp på neonatalen efter födslen och där visste alla att hon var tjejen med köttfärssåsen=)
Min son föddes 11 dagar för tidigt. Slutade jobbet dagen innan. Det var Valborg o jag skulle på picknick med min kompis. När jag skulle förbereda picknicken gick vattnet. Jag ringde förlossningen o sa att jag vill kolla om vattnet gått, men jag ska ju på picknick. De sa att jag kunde vänta några timmar med att komma. Var på picknick o sen på koll. Födde dagen efter och snacket hade gått på personalrummet om picknick-mamman.