• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • stor grön drake
    hemliga ängeln skrev 2010-07-23 19:59:05 följande:
    Vad hade du föreställt dig då?
    Nej, men de hade "lovat" mig en klump på minst 3,9 vid BF, nu var jag 5 dagar över och ahde skräkscenario om 4,5 kilos megabebis i huvudet. Ut kom en liten räcka på inte ens 3,2. Första tanken var verkligen "Den kan inte vara min, den där är inte 3,9..." Så dels hade de plockat ut fel unge, och dels hade jag tydligen någon annans där med. Ovetande surrogatmamma kanske?
  • hemliga ängeln
    stor grön drake skrev 2010-07-23 20:09:58 följande:
    Nej, men de hade "lovat" mig en klump på minst 3,9 vid BF, nu var jag 5 dagar över och ahde skräkscenario om 4,5 kilos megabebis i huvudet. Ut kom en liten räcka på inte ens 3,2. Första tanken var verkligen "Den kan inte vara min, den där är inte 3,9..." Så dels hade de plockat ut fel unge, och dels hade jag tydligen någon annans där med. Ovetande surrogatmamma kanske?
    Du kanske har två livmödrar? En med en liten bebis i och en med en stor?
    Hehe man tänker ju inte på att nyfödda är så små, man glömmer bort det och oftast träffar man ju äldre bebisar. Redan efter en månad är de ju större än när de föddes.
    Älskade lilla Isabella 2010-05-05
  • Favvo

Efter jag hade använt lustgas en stund sa jag till min man att "det känns som att jag är full, och när jag är full känner o kommer jag ändå ihåg allting, så det här hjälper inte! Ge mig en flaska vodka ist!"

Barnmorskan frågade mig ngt i mellan värkarna då jag svarade " Jag hör inte var du säger för jag har ludd i öronen" Och snabbt därpå sänkte hon lustgasen :D

En annan rolig sak var att när bm o läkaren undersökte mig hur mkt jag hade öppnat mig så det enda jag var intresserad utav att veta var om de såg om bebisen hade ngt hår... frågade flera ggr och dagen efter kom bm som undersökte mig o skrattade o sa "Ja, hon hade massor utav hår"  (Då hon hann sluta innan bebisen tittade ut) =)

• Carina N

Jag har skrivit detta i en tidigare tråd som tyvärr inte överlevde, så här kommer mitt bidrag så denna tråd lever lite längre.

För 2 år sedan blev jag igångsatt 4 v för tidigt pga havandeskapsförgiftning. Alla inkl jag själv, räknade med att det skulle ta tid eftersom jag var förstagångsföderska. Det gjorde det INTE, från första värken till vår lilla Liam var ute tog det knappt 2 h.

Jag stod upp hela tiden eftersom jag läst att bäbisen då jobbar neråt mha tyngdlagen.
    Jag hade skrivit ett LÅNGT förlossningsbrev med hur jag ville ha det. 
    Jag skulle INTE ha EDA!!!!

Efter ca 1 h 40 minuter tycker jag synd om mig själv och halvgråter (som värsta fjortisen hög på lustgas);
    - Faan vad mesig jag är, jag som trodde att jag hade bra smärtgräns men JAG MÅSTE HA EPIDURAL, HUR F*N SKA JAG ANNARS KLARA KRYSTVÄRKARNA OM DET GÖR SÅ HÄR J*VLA ONT NU!
    Varvid BM-studerande som hade hand om mig förklarade lite försiktigt, att under krystvärkarna stänger de av EDAn.
    VA!  NEJ DÅ SKITER JAG I'T! (edan alltså).

Jag lägger mig ner i sängen och BM-studeranden går ut, med orden, - Jag jagar upp dig snart igen. Hon var säker på att jag hade många timmar kvar.

Då känner jag hur jag måste krysta. Med jordens mörkaste bas-röst skriker jag på min man;
    - TRYCK PÅ KNAPPEN HAN KOMMER NU! (Vi visste att det var en kille).
    Mannen helt stressad fattar inte vad jag menar, men trycker frenetiskt på knappen. Och in störtar en hel drös människor. De får över mig på rygg, klipper upp "kasslertrosorna" och så är huvudet ute. Nästa kryst är hela ungen ute. BM hinner inte få på sig bägge handskarna. När lill-killen ligger på min mage säger jag till mannen.
    - Nej usch vad ful han är, han ser ju ut som en räka! (Visserligen var han lite rynkig och smal med sina 2600g, men så ful var han inte).

Sen utbrister jag helt besviken över att det redan var färdigt;
    - Men jag skulle ju bada och ha akupunktur!
    Mannen skrattar lite och säger att det får du nog vara utan.

När BM-studerande skulle sy mig de 3 små stygnen (första gången för henne) höll hon på hur länge som helst. Jag var då åter igen tok-hög på lustgas och frågar henne lite halv-irriterat;
    - Är det någon typ av korsstygnsbrodderi du håller på med, eftersom du tråcklar så länge!
    I dimman hör jag hur BM-studenrande frågar ansvarig BM om hon ska lägga ytterligare ett stygn. Jag svarar då med desperat röst:
    - NEJ! SÄG NEJ! JAG LOVAR ATT KNIPA IHOP BENEN OCH INTE SKITA PÅ EN HEL VECKA BARA HON SLUTAR SY!
    BM svarar lugnt; - Jag tror det räcker så faktiskt.

I slutet av augusti är det dags igen, får se om jag hinner bada denna gång!

• erinny

Carina N:
    Tack för dagens och veckans garv!

• stor grön drake
    Carina N skrev 2010-07-25 11:24:12 följande:
    - Är det någon typ av korsstygnsbrodderi du håller på med, eftersom du tråcklar så länge!
    I dimman hör jag hur BM-studenrande frågar ansvarig BM om hon ska lägga ytterligare ett stygn. Jag svarar då med desperat röst:
    - NEJ! SÄG NEJ! JAG LOVAR ATT KNIPA IHOP BENEN OCH INTE SKITA PÅ EN HEL VECKA BARA HON SLUTAR SY!
    BM svarar lugnt; - Jag tror det räcker så faktiskt. 
    *ASG*
    som erfaren korsstygnsbroderare fann jag detta sannslöst roligt
  • Ninde81

Heh hehe..:) Roliga berättelser:)

För en vecka sedan fick vi en liten tjej och detta hände på fl.
    -Manen somnade på toa/badrumsgolvet , jag väckte honom när jag fick krystvärkar och 1 min senare var tjejen ute.
    - min man tyckte vi kunde skaffa fler barn då de var så lätt fl ;)

För 1,5 år sedan skulle han ha en videokonfferans kl.11 .Mina värkar satte igång kl.8. Han undra om han skulle hinna iaf på sitt möte. Och ännu inne på fl kl.10.30 tjatafe han om sin konfferans och kl.10.53 är tjejen född.

När vi fick vårt första gemensamma  barn för 3 år sedan väckte ja honom när ja fick värkar. Han skulle bara gå i duchen men somnade där och hade glömt ringa barnvakten! :)

Männen kan va såå roliga :D

• gnuttenn

När jag började använda lustgasen var jag inte berädd på hur det skulle kännas riktigt, men jag kännde mig väldigt onykter och säger högt till mannen -"Oj det känns som jag är skit full fan va gött" (Det pinsamma va att barnmorskan visst va kvar i rummer och jag trode att hon hade gått ut, och hon satt där bakom och små skrattade)

• Edda2

Härlig läsning

Från första barnet har jag nog inget roligt att berätta om bara att jag ville hem när det var som värst.

Vid andra så var där lite små saker som man skrattar åt idag.

Vaknade på natten att värkarna hade gått igång, eftersom vi hade sexat så ville jag såklart in och ta en snabb dusch down there, för jag tänke att BM skulle se en massa klet och sånt vid undersökningen:-P
    Så¨när jag var klar och värkarna kom tätare så säger smabon att han måste duscha och raka sig! Det kan du  glömma för jag ska ringa taxin nu.
    Ringer taxi, några lediga bilar? nope men sa jag skulle till förlossningen och efter 10 min stod där en bil på gatan. Han frågar om han skulle köra fortare? nej kör du på som du gör jag skriker ifall det blir värre.

Inne på förlossningen började sambon prata om den blivande storebron, hur glad han skulle bli för sitt lallasyskon mm. Jag börjar storböla och skrek typ vad fan gör vi! han är ju bara 15 mån och ska bli storebror!
    Nej prata om något roligare och gladare!

Kanske inte de roligaste och nu väntar man på tredje se hur den förlossningen blir

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?