Tindre skrev 2010-09-01 13:16:22 följande:
Jag knuffelipuffar upp denna härliga tråd eftersom jag har suttit och fnissat härligt på lunchen.
Själv har jag massor med tid kvar tills det är dags men jag har en kompis som födde för ett tag sen och hennes man stod för underhållningen i följande berättelse. Till historien hör att förstföderskan är något av ett kontrollfreak;
Det hela började mitt i mörkaste natten när Sanna vaknar av att det blir blött i sängen. Hennes första tanke är - h*lvete nu har vi fått en vattenläcka. (de bor i renoveringsobjekt)
Efter några yrvakna minuter inser hon att så är inte fallet och att det ska bli födelsedag snart.
De åker in till sjukhuset och har en "normal" förlossning fram til krystvärkarna som Sanna försöker komma ihåg att anda sig igenom. John har fått strikta order om att hålla sig vid huvudet och lyda hennes minsta vink. Någonstans i kaoset med andning och smärta inser Sanna att hon inte hört John hjälpa henne med andningen, hon tittar upp på honom och han svajar långsamt fram och tillbaka, kritvit i ansiktet. Kontrollfreaket i Sanna vaknar till liv och hon ryter - "John för i h*lvete du måste komma ihåg att andas, jag kan inte ta hand om dig också!"
Själv hoppas jag att gubben kommer ihåg att andas själv i alla fall. Jag tror att jag kommer ha annat att tänka på!
Haha usch, jag kan riktigt tänka mig in i den sittsen då detta är vad jag fasar inför min egen förlossning. Min sambo har varit lite (läs mycket) smånervös inför förlossningen, mkt mer än mig, så det skulle inte förvåna mig om han stupar och man får ta hand om honom också. Sur jag hade blivit!