• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • J K

Jag blev insrkiven p.g.a havandeskapsförgiftning en dag innan de satte igång mig. Och när värkarna började bli lite mer intensiva så var det dags för mat för oss inskrivna, men de antog att jag inte ville ha då jag helt klart var upptagen med annat. Fick ett ryck och insåg: Jag MÅSTE ha mat!

Jag blev helt vansinnig. Klart jag måste ha i mig mat, vem vet hur länge det dröjer till nästa gång!! De bara flinade och kom in med en bricka.

Min sambo masserade mig genom värkarna, jag stånkade på. Så fort värken var slut öppnade jag munnen som en hungrig fågelunge och sa: "MAT", haha. Så fick han stoppa in en sked i taget, hann inte med mer än en tugga mellan varje värk. Dessutom var det fruktansvärt vidrig mat med räkor i (jag AVSKYR räkor), men jag var fast besluten om att få i mig mat - annars skulle jag ju aldrig orka föda tänkte jag. Men jag rekommenderar INTE att äta under värkarbetet, det var inte särskilt lämpligt, hahaha...

Hela förlossningsberättelsen (lång och detaljerad): www.janejohansson.se/2010/09/min-langa-forlossningsberattelse-till.html

♥ Benjamin 27/8-10 ♥ www.janejohansson.se/
  • LurvensFrö
    SladdispåG skrev 2010-07-06 19:21:59 följande:
    Mellan krystvärkarna fick jag tag i kragen  på en BM och lyfte nästan upp henne, hon såg allvarligt rädd ut... och kommenderade henne : Nu tar du och trycker in det där huvudet och klipper mig med saxen, för jag tänker inte trycka ut den!

En bekant till mig skulle bli pappa och hade videokameran med på förlossningen.
    Det skulle absolut filmas därnere när huvudet kom ut men pappan tyckte det var så läskigt så han svimmade!
    Barnmorskorna hjälpte honom kvickna till och så kom nästa krystvärk.
    Pappan kastar sig upp för att filma... slår huvudet i förlossningslampan och tuppar av igen...
    Den här gången skrattar barnmorskorna ihjäl sig och glömmer nästan bort den blivande  mamman!
    Det var många år sedan och jag skulle gärna vilja se filmen men nix tyvärr... Skrattande
    hahahaha jag dör av denna läsning hahaha....
    OOJaOO skrev 2010-07-06 22:55:02 följande:
    På kvällen 16 dagar efter bf börjar värkarna komma så smått, så jag säger åt min sambo att han nog borde gå och lägga sig för i natt ska vi nog åka in. Inte mer med det, han går och lägger sig i sängen och jag sätter mig framför tvn. Klockan 01.30 ringer jag förlossningen och de tycker att vi ska komma in. Då väcker jag sambon och säger att det är dags att åka nu. Han kliver upp ur sängen och vad tror ni han gör? Klär på sig för att åka? Nej! Han ställer sig i köket och diskar! - Vad gör du?! - Jag tänkte diska lite så det är fint när vi kommer hem. - Men vi ska ju åka nu!
     hahaha älskar det!! hahaha fy fan vad roligt... ja då kan dem minsann.
    namera skrev 2010-07-07 01:52:27 följande:

Har 18 dagar kvar till BF så i väntan på eventuella egna anekdoter tar vi den om min kompis som födde barn den 6:e septemer. Lustgasen gjorde henne ganska plingplong.

Hon: "Alltså, hehe, det är ju den 6/9 idag. Som 69, och det är ju en apskön sexställning. Vad passande, jag tror vi gjorde 69:an under förspelet när bebisen blev till. Eller hur, [makens namn]? Jodå, och du gillar den preeeeeciiiiiiis lika mycket som jag!"

Mannen påstår att han ville sjunka ned genom golvet och att personalen skrattade så de grät. Nu väntar de nummer 2 och han har lovat att sätta en munkavle på henne denna gång. 

hahaha stackars karl. Sjukt vad ärlig man verkar bli. Spännande, ligger själv 8 dagar innan bf. =S

• nurken

Jag hade bf i går och fnissar massa till den här tråden. Den gör väntan lite enklare!

• Amy1983
    Tindre skrev 2010-09-23 11:36:24 följande:
    Jag gillar ju den här tråden (den är värd att läsa hela vägen från början!) så för att fler ska få "upptäcka" den kommer en liten historia från min papps som jobbade som taxichaufför (natt);

Han fick ett samtal från växeln om en brådskande körning från ett villaområde och han åkte dit. Ut ur huset springer en relativt nyvaken karl som kastar in en väska i bagageluckan, hoppar in i framsätet och säger "Karolinska". Pappa, som har haft liknande brådskande körningar tidigare, antar att det är en läkare som blivit inkallad akut och trampar lite extra på gasen. Efter någon minut säger killen bredvid honom "Känns det ok älskling?" och vänder sig mot baksätet. Pappa tittar på honom som om han vore galen och får en bestört och förvirrad blick tillbaka. Efter några stapplande meningar senare (från den stackars blivande pappan som håller på att gå sönder av nervositet) vänds bilen tillbaka till huset där allt började. På trappan står en gravid kvinna och skrattar så hon håller på att kissa på sig. Hela resan in till Karolinska var en relativt munter upplevelse efter den lysande starten. Flört

Note to self - se till att kliva in i bilen före mannen.
    Detta är nog den roligaste av alla!!! Skrattar så tårarna rinner!
    Välkommen Hannah, Kl 18.08, 2010-06-23
  • ALLIEVERDO

Kul att ni alla uppskattar tråden :)

Vilken tur att pappan tillslut tittade bakåt och upptäckte att sin sambo inte var med..haha..att de inte hann åka ända in till sjukhust. Jag och min sambo skämtade om detta innan vi fick nu att han skulle glömma mig och åka iväg. tur nog fick vi planerat snitt så vi slapp få reda på hur han hade gjort..haha

• Amarillo

Mitt bidrag:

Igår för 15 år sedan klev vi in på BB, gör CTG och alla andra udnersökningar osv, BM ska följa oss till vårt rum och längre ned i korridoren står en BM med ett par, kommer ihåg att hon såg trött och att hon hade stor mage och mannen har händer "i varandra och vrider dem", de fångar min uppmärksamhet så jag blir stående en stund  och tittar och lyssnar, ser att hon BM lutar sig fram emot mannen och säger, Du vet hur du gjorde för att få in barnet, nu går ni in på det rummet och gör likadant för att få ut det.
    Jag som skulle gå igenom min första förlossning kände bara panik och sa JAG VILL HEM.

Liten epilog: Vi fick denna BM sedan och jag har aldrig känt mig så trygg. Vad som hände med paret är förhöjt i dunkel, men jag glömmer det aldrig.

Jag hoppas på en sådan BM nu på min tredje!

• pamilya
    Jagsajudet skrev 2010-06-05 17:00:07 följande:
    När krystvärkarna kom igång kände jag mig bajsnödig och krävde att få gå på toaletten. Det var dock inget bajs som skulle ut utan bebisen som tryckte vilket jag vägrade förstå. Jag ställde helt enkelt till med ytterligare en scen över det jävla stället som inte kan hjälpa till med nåt!
    Det där känner jag igen! Jag kände att jag var jättebajsnödig men inte f*n fick jag gå på toa, allt jag fick höra var att det var bebisen som var påväg. Men sen kom det allt en liten bajskorv och då började jag skälla ut alla i rummet som inte hade tagit mig på allvar. Jag sa ju att jag behövde bajsa!

Mitt under förlossningen skrek jag att jag inte ville ha att barn längre utan att jag hellre ville ha hundvalp så vi kunde åka hem nu. Det tyckte dock varken sambon eller bm så jag fick allt ligga kvar. Sur och grinig över att de sa nej till en gravid kvinna som hellre ville ha hundvalp!

Sen hade jag skrikit att "Fittan brinner" och blev inte så glad när alla sktrattade åt mig.
  • pamilya

Kanske kan tillägga att vattnet gick vid ettiden på natten och sambon låg och sov. Jag gick upp och ringde mamma för att kolla om jag behövde bry mig om att vatnnet hade gått, hon sa bara åt mig att ringa förlossningen och kolla men eftersom jag inte hade några värkar så behövde vi inte bry oss. Nån timmar senare startar värkarna och jag försöker då väcka sambon. "Älskling, vattnet har gått" han vänder sig bara om och mumlar åt mig att lägga en handduk under och fortsätta sova.

Vid 3 tiden tyckte förlossningen att vi skulle åka in men jag ville bestämt ta ett bad först. Då hade vi även ringt in min lillebror för att han skulle ta hand om hunden. Så medan lillebror (15 år) sitter i soffan så tar jag ett bad och sambon sitter och bränner ut en skiva med låtar som jag betsämt skulle ha under förlossningen. Lillebror trodde att vi var tokiga eftersom vi var så lugna och inte verkade ha ett dugg bråttom.

• Fimpen72

skrattar så jag gråter =)
    Tyvärr har jag inget eget att bidra med än så länge...

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?