• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • Belavon

Jag har aldrig druckit och blivit full, så jag är lite rädd för att ta lustgas och känna mig helt snurrig. Men med alla roliga berättelser här så kanske det är värt att prova

• Greksmurfen

kan berätta att vi fick tid för ogångsättning med dottern den 20 juli pga av en 55tim förlossning med sonen tidigare.. men lilla dottern fick ju för sig å inte vänta tills dess så den 19:e kl 06.00 gick vattnet... säger detta till maken att han bör nog komma upp nu å assistera med sonen så vi kan fixa så han kommer till sin mormor  å så innan vi måste åka in.
    vad gör maken då ?!? jo han går å lägger sig igen å kryper ner under täcket ..?!?!? öhh hmm ja det blev å säga till han igen att ja du har nog inte tid att snooza nu  Flört..
    sen var värkarna nga i tim å inte alls inensiva när vi kom ina kl 10.00 de frågade om vi ville komma tillbax imorn eller köra racet..ja vi körde racet =P..fick eda satt som kunde aktiveras när det behövdes och sen skulle värkstimulerande sättas efter middagen.. men kan säga att sålångt kom det inte.. ngn timmme senare satte värkarna in å blev ONDA... så det var å aktivera eda å lustgasen till hands.....inget värkstimulerande behövdes där ine =P...
    kl 16.55 e lillasyster född på 5min krysttid å då höll bm emot så ja inte skulle spricka mer än ja gjorde =S....

mamma till Maximilian född 081028
  • Succubusan
    HAHAHAAHah guud jag döööör vad vissa berättelse är roliga :)

Har själv BF på måndag och det vore kul om man fick in några roliga detaljer i förlossningen än bara ont ont ont osv... Glad

• Niveaa

Jag fick min son förtidigt. Så dagen efter vandrar jag mellan neo och bb likblek av blodförlust och allmänt småförvirrad av trötthet då jag blir stoppad av en kvinna i vinterjacka.
    -" Du jag måste får fråga dig, har du fått bajsa något?"
    Jag står där och gapar stum av förundran att en människa jag aldrig sett förr frågar mig om jag har bajsat.
    -" ööööhhh ja jo det har jag gjort, har du?" säger jag.
    Hon skrattar lite och säger nej inte än och går.

Jag går in till min man och berättar hela historien och han undrar vad det var för pervers människa.
    Lite senare på dagen kommer sköterskan "hon" in för att höra hur jag mår och först DÅ trillar poletten ner.

• snigeln88

fick mitt första barn för snart 4år sen..(oj vad tiden flyger!)
    jag gick över 4dagar och hade provat ALLT för att få igång det, det som fanns kvar va färdknäppet.
    sakt o gjort, ett gott skratt fick vi oss iaf med den magen. va uppe en stund till o la oss 2på natten,kunde knappt sova på slutet o vaknade upp hela tiden..vid halv6 på morgonen vart jag akut kissnödig! sprang på toa helt yr av sömn och tyckte mig se en Manet simma runt i toan (senare fick jag reda på att de va den berömda slemproppen) trodde jag gick i sömnen så det hörde till drömmen.
    reste mig frn toan drog på mig trosorna o kissade lite till..jaha? plutt sparkade mig rakt på blåsan..bytte trosor o la mig igen.kissade lite till,bytte trosor,och lite till..så fortsatte jag tills jag upptäckte att alla mina rena underkläder va slut=) la mig en stund till o kände att det spruta ut i en båge och då kopplade jag att det va dags att väcka sambon..du älskling bli inte stressad nu men mitt vatten har gått.
    suck! jaha, jag fårväl gå och äta frukost då. ringde efter skjuts och bad svärmor att ta med bindor för jag haade inga hemma för nån anledning och det rann hela tiden.
    ringde förlossningen, tanten som svarade om det va klart? jag fattade inte vad hon pratade om ungen va ju kvar i magen så det hade ju knappt börjat! det tog en stund innan jag förstog att hon menade vattnet..jag är ingen morgon människa=)
    15min efter vattenavång kom värkarna igång och de kom 3-4min emellan o va super starka!

sen följde många hemska timmar(men nu skulle vi prata roliga minnen)

jag va helt borta avlustgasen(den tyckte jag inte om den fick mig att spy som en gris!)
    efter nästan 12timmar blandad med krystvärkar(de försvann hela tiden) va jag rätt så slut och ropade till sambon som satt på en stol en bit bort:
       Vem fan ska man behöva ligga med för att få ett kejsarnitt på det här stället!  sen vände en väldigt rödsprängd BM sig om och lämnade rummet=) trodde det bara va han och jag där inne hihi.oj vad jag skämdes! men idag kan vi skratta gått åt det.

det slutade dock i akutsnitt en stund senare men idag är han en super glad o pigg kille som är stolt nybliven storebror till en snart 3m pöjk som också kom med akutsnitt=/  men båda mår bra och jag älskar mina två grabbar!!

• stor grön drake
    snigeln88 skrev 2010-10-08 23:00:50 följande:

Vem fan ska man behöva ligga med för att få ett kejsarnitt på det här stället!  sen vände en väldigt rödsprängd BM sig om och lämnade rummet=) trodde det bara va han och jag där inne hihi.oj vad jag skämdes! men idag kan vi skratta gått åt det.

totalt asgarv
  • Tindre
    Niveaa skrev 2010-10-08 21:05:48 följande:
    Jag står där och gapar stum av förundran att en människa jag aldrig sett förr frågar mig om jag har bajsat.
    Haha, underbart! Intressanta samtalsämnen det verkar vara där på bb.
  • kicki08
    Niveaa skrev 2010-10-08 21:05:48 följande:
    Jag fick min son förtidigt. Så dagen efter vandrar jag mellan neo och bb likblek av blodförlust och allmänt småförvirrad av trötthet då jag blir stoppad av en kvinna i vinterjacka.

Jag går in till min man och berättar hela historien och han undrar vad det var för pervers människa.
    Lite senare på dagen kommer sköterskan "hon" in för att höra hur jag mår och först DÅ trillar poletten ner.
    *ASG*
  • LovleyMamma
    snigeln88 skrev 2010-10-08 23:00:50 följande:

Vem fan ska man behöva ligga med för att få ett kejsarnitt på det här stället!  sen vände en väldigt rödsprängd BM sig om och lämnade rummet=) trodde det bara va han och jag där inne hihi.oj vad jag skämdes! men idag kan vi skratta gått åt det

haha, vilka saker man säger under en fl. 
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?