• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • Tindre
    mamma smurfen skrev 2010-10-26 08:35:36 följande:
    *S* är han en "Ingetgör" kanske????

Min sambo funderar på att göra desamma, men på FB*S* BARA för att de gårFlört 
    Ha, ja självklart är han det!
  • stor grön drake
    LivL skrev 2010-10-26 12:14:11 följande:
    Nähä! Really..?
    Jodu, därav yrkade min bästa kompis där på att jag skulle ha mannen att göra samma sak Drömmer
    hon fick dock nöja sig med att msn'a med mig tills vi for till sjukhuset
  • Här och nu

Denna sidan kan faktiskt värt att pröva istället för antidepressiv medicin! Nån skrev ju om en isländsk läkare. Jag hade en sån när jag skulle ta bort mitt myom på livmodern, som jag burit genom 2 graviditeter o som orsakat mycket lidande. Jag frågade läkaren som pratade svenska med kraftig engelsk brytning trots isländskt namn, om jag behövde ta lavemang inför operationen? - Vad är lavemang för nåt? sa han bortkommet. - Det man tömmer tarmen med, försökte jag. - Tömmer från vad? frågade han o jag sa att det visar sig nog imorgon, om jag ska ta lavemang eller ej.

• P S
    paloma84 skrev 2010-07-17 22:01:29 följande:
    Denna var ju underbar!
    Tis 18 apr 2006 19:54 #17
    Tjejen hade fått EDA och gick runt i rummet lutad över ett gåbord. Plötsligt ser hon en bajskorv på golvet och säger typ 'fy vad äckligt, vem har lagt den där'? Varpå hennes man tittar förvånat på henne och svarar lungt: 'men älskling, det var ju du'....
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m8704943-2.html
    HAHAHAHA!! :D
  • tiana
    Isanje skrev 2010-06-05 20:42:14 följande:
    Min mamma skulle hälsa på mig när jag låg inne på BB röd för att bli stoppad med min son. Hon fann mig på förlossningen. Sjungandes på Shakira-Hips don't lie med lusgasen i ena handen och en vaniljglass i andra. Jag satt ner och dansade i takt med musiken detta har jag inte många minnen av alls. Sen fick jag för mig att sparka BM i huvudet. Bad henne sluta dricka whiskey som jag minsann visste att hon gömt någonstans i rummet och smuttade på då och då. Haha sen i slutet låg jag med lusgasen och andades hela tiden.BM gick fram och sa "Isabella då ska bara andas i masken när du har en värk" jag svarar att jag har värkar hela tiden(såklart) och hon pekar på maskinen,vad den nu heter,och säger att hon ser minsann att jag inte alls har värkar hela tiden (och flinar) varav jag ber henne hoppa ut genom fönstret.

Sen ligger jag och sjunger RULLA RULLA TUNNA,RULLA TUUUUUUNAAAAAA. Inte den blekaste varför.

Med dottern gick det vansinnigt fort och pappan kommer in och frågar om det blir i natt eller? han kom med mamma 26 min innan dottern föddes,varav jag väser som en orm till honom "du ställer dig där i hörnet,du får varken tala eller röra dig för då kommer du minsann inte få mer barn" han rör sig inte ur fläcken. sen bjöd jag alla på lustgas då jag tyckte att de såg nervösa ut. Fjantig som jag ibland kan vara så frågade jag pappan om han inte ville ha lite,det är som att sitta på en bar och dricka,vill du inte ha? nej svarar han. Lika bra för du din jävel hade inte fått ändå
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
    alltså det här är det roligaste jag hört!!! var tvungen att ringa min kille nu mitt i natten och berätta, men jag skrattade så mycket så jag fick läsa upp det två gånger!

vore typiskt mig hela grejen. kanske inte det där med "rulla tunna" dock hehe Flört
  • Här och nu
    tiana skrev 2010-11-03 01:45:52 följande:
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
    alltså det här är det roligaste jag hört!!! var tvungen att ringa min kille nu mitt i natten och berätta, men jag skrattade så mycket så jag fick läsa upp det två gånger!

vore typiskt mig hela grejen. kanske inte det där med "rulla tunna" dock hehe Flört
    Är du säker på att du inte andades med vaniljglassen? Varför var jag inte så rolig då jag själv födde, förutom att jag muttrade: Det är inte jag som städar här, när jag blev ombedd att spy åt sidan o inte rakt över sängen. Fast min andra födsel gick så fort att de knappt han kolla journalen. Hörde att de tisslade om vilken vecka jag var i, medan jag grep lustgasen. Jag muttrade surt: Vecka 39. Jag hör minsann vad ni säger, fast jag är full!
  • stor grön drake
    Här och nu skrev 2010-11-03 13:30:51 följande:
    Hörde att de tisslade om vilken vecka jag var i, medan jag grep lustgasen. Jag muttrade surt: Vecka 39. Jag hör minsann vad ni säger, fast jag är full!
    Skål
  • Natalej

Åh, så underbar tråd! Har läst allt ifrån början :D Älskar ju  "jaha det fattade man ju, vad är oddsen, men det är klart huvet ska lossna på just vår unge. Får jag sova nu?" 

Själv var man väl inte med om något speciellt jätte roligt, min sambo och min pappa hade däremot ganska kul åt mig när jag stod vid "stödbordet" (kommer ej på vad det heter..). BM sa åt mig att jag skulle vicka på höfterna när värkarna kom, och oj, vad jag vickade! Jag fick till ett riktigt gung som både min pappa och sambo skrattade länge åt.
    När jag inte fick värkar så tuppade jag av. Jag var helt borta, somnade. Pappa försökte mata mig med lite vaniljglass för att jag skulle få lite energi, dock blev det att mata mig halvsovandes. Fick inte i mig mycket glass.
    Men mycket sömn, det fick jag :D 

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?