Amy1983 skrev 2010-10-13 01:09:39 följande:
Nu är det så att jag råkar känna till denna helgalna mamma och kan tänka mig in i detta. Hoppas därför på att hon delar med sig av hela sin fl-berättelse då den får en att skratta så tårarna rinner från början till slut. Men det är ju självklart bara om hon vill
:) Jag skrev ju nästan allt. Utelämnade kanske att jag klistrade fast marmeladmackor på vår stackars hund när hon passerade mitt i en värk då jag försökte äta frukost... Och att bm lurade sambon att titta ner medan jag krystade genom att säga "Nu kan du komma här pappan, så ser du barnet" och han trodde att 'jädrar vad fort det gick att klämma ut den' och att bebisen var helt ute men där syntes ju bara mitt uttänjda underliv, ungens hjässa och en väldans massa slem och blod... Så genom gasdimmorna i mitt huvud hörde jag honom bara sucka "jaha, det var det sexlivet...".
Sen skulle han vara rolig efteråt och bad att få äta upp moderkakan (som man ju faktiskt gör i vissa kulturer) som de hade tagit ut och gått iväg med medan han var ute och ringde nyblivna morföräldrarna... Tyvärr kände inte sköterskan till min sambos urdåliga humor och tog sköterskan honom på allvar och kom tillbaka med den i en liten skål... Trodde jag skulle skratta ihjäl mig.
Kan även lägga till barnmorskans kommentar när vi skulle köras upp på bb:
"Det är ingen ångerrätt på den där nu... Inte om 13 år heller.... Speciellt inte om 13 år... Jag har en sån hemma... Vill ni ha den?"
Och precis när vi rullas iväg mot hissen lägger hon till: "Och tänk på det - om 15 år, då kanske ni är morföräldrar!" :) Precis vad man vill höra när man precis fött sitt första barn... not!