IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Hej! Tänkte också hoppa in som nykomling här.
Lite info: Är nyss fyllda 42 år och skall göra min första IVF runt 18 mars. Ett livstrauma för 2 år sedan skapade en extremt stark barnönskan. Orkade dock inte starta upp försöken förrän förra årsskiftet trots att jag förstod att tiden tickade på... Skulle egentligen ha gjort IVF redan i april förra året men precis när jag hämtat ut spray för nedreglering blev jag spontant gravid (efter 5 månaders försök). Allt slutade dock i missfall v.11 någon gång i juni och blev då avrådd till IVF. Fick nyttt missfall i september (v.5) och sedan förmodligen ett tidigt missfall nu för någon månad sedan. Har vacklat väldigt mycket hur jag skall göra men har nu bestämt mig för att försöka IVF ändå efter samtal med kliniken. Tror jag hade rätt bra värden vid utredning i mars förra året med FSH 5,3 och AMH 28,8.
Gruvar mig för sprutstart och biverkningar. Egentligen skulle jag börjat med långa metoden (för att det skulle tydligen ge mer ägg för äldre sa läkaren) men jag känner mest för korta metoden. Vilken har ni provat och vad har ni för erfarenhet kring detta?