• Mia69

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hönan: Vad bra att du får landstingsförsök och att du kan få börja så snart!!!

Inanna: Hur går det idag???Alla tummar är påkopplade!!! Förstår inte hur du klarar att inte tjuvtesta...

• Mia69

Inanna: Det går ju inte att lita på symptomen! Det viktiga är att du inte blöder ännu. Det finns ju ett stort hopp kvar!!! Heja! Heja!

• Mia69

NEJ! Snösport! GråterHjärta
    Trodde verkligen det skulle gå vägen för dig. Låt tårarna komma för det känns bättre sedan. Man känner sig väldigt tom ett tag efteråt. Man har ju burit på en "hemlighet", känt sig glad och längtat efter att kunna berätta längre fram och PLÖTSLIGT så är det borta. Bara så där.
    Men du är stark och har positiv läggning så jag är övertygad att du kommer igen. Och som alla säger är det ju så bra att du har fått ett plus nu en gång. Nu när Ludmila gjort miljön bättre "down there" så kommer det säkert ske igen snart.
    STOR KRAM TILL DIG!!!

{#emotions_dlg.flower}

• Mia69

Inanna: Hoppas! Hoppas! Hur går det för dig???

• Mia69

Inanna: Tänker så på dig idag. Åh, vad jag hoppas!  {#emotions_dlg.flower}Hjärta Heja Li och Lo!!!

• Mia69

Sänghalmsligan passar mig perfekt i sommar!
    Jag kommer nog ha ägglossning samma dag som vi flyger hem från Medelhavet om en dryg vecka. Perfekt, sa min man. Då kommer vi med i 10 000-meters-klubben. (I think not!KyssSkrattande, sa jag).

Inanna: Tror du plågar dig i onödan med att inte testa. Det mesta talar ju för att du är gravid!!! Testa nu så att du får bli glad!!! Det är möjligt att det är svagt men med Clearblue kan du säkerligen testa vilken tid på dygnet som helst nu när du snart är en vecka efter BIM!!!

Själv har jag idag köpt aktier i företaget Vitrolife (säljer material  till In vitro- industrin). Kanske får jag igen mina IVF-utlägg i framtiden. Who knows?!Cool

• Mia69

Turlid: Härligt med fint VUL. Stort grattis! Åh, vad skönt när du har gått och varit så orolig.

Boe: Trist med minus, men du har åldern för dig (jmf med mig i alla fall...) och 4 fina embryon som väntar i frysen. Det är klart det blir plus snart för dig!!!

INANNA: JAAAAAAAAA! Grattis! Vad härligt med ett Plus. Nu är det riktig bal på slottet...

• Mia69
    Snösport skrev 2011-06-16 13:23:24 följande:
    Kalimero: jag kände av det du säger om klåda och ev svamp så jag rengjorde mer och det står i läkemedlen eller i tester jag läst att man kan äta mjölksyretabletter samtidigt så håller sej svampen borta lättare...finns på apoteket...jag "fick " av min kiropraktor och det kostande för mycket typ 400:- blää så köp på apoteket!
    Jag köpte precis mjölksyretabletter (vagitorier Lactal) att använda efter min lilla kur mot bakteriell vaginos ( med Dalacin 3 dagar och svampmedicin 1 dag). När jag läste på Lactal på deras hemsida så stod det att man ej skulle använda Lactal om man försökte bli gravid (ändrade pH som ej var gynnsamt för spermieöverlevnad). Man kanske skall undvika detta runt ägglossning i alla fall...

Oj vad jobbigt du verkar ha det Snösport. Kan det inte räcka med en sak i taget undrar man...

Lycka till alla ruvare, sprutare och gravida! Nu reser jag till soligare breddgrader. Skriver upp mig på Sänghalmsligan-listan senare i sommar när jag vet att jag har ägglossning.Cool
  • Mia69

Hej på Er alla! Är åter från semester och D-vitaminpåfyllning!
    Har inte mer än småskummat igenom "miljoner" sidor sedan jag åkte iväg. Stor kram till er som fått minus.Hjärta

Är nu miniruvare. Har BIM 8/7 (samma som slemmis tror jag). Skall försöka hitta senaste listan sätta upp mig på sänghalmsligan, men hinner inte nu. Hade min klinik varit öppen hade jag kunnat få min blastis insatt imorgon. Snyft! Men nu hoppas jag att det håller på att bli en blastis där inne ändå!

Håller mina tummar stenhårt för dig imorgon INANNA. Det kommer att gå bra!!! Många missfall sker långt innan vecka 7/8 som du är i nu, så det är inte 50% risk för missfall längre. Det är mycket större chans att du får se ett pickande hjärta än att det skulle vara tomt, tänk på det!!! Förstår din oro, verkligen, men det är inte 50% risk att det är tomt utan den risken är lägre!

• Mia69
    Inanna Li skrev 2011-06-28 14:00:40 följande:
     Jo, självklart har du rätt i att missfallsriken minskar ju längre man kommer i graviditeten men det dumma med MA som inte visar sig som blödningar och kramper som "vanliga"  missfall är ju att embryot kan ha dött redan i vecka 4-5  medan man ändå har kvar alla symptom (och de kan t o m öka)och magen och fostersäcken växer precis som vanligt. Missed Abortion är en så fruktansvärd och bedräglig upplevelse.
    Jag vet precis för jag har varit med om detsamma. Jag gick i 3 veckor med ett dött embryo och väntade på att missfallet skulle komma och då fortsatte jag att må illa och tom kräkas.

MEN nu händer inte detta igen för dig utan nu går det bra skall du se. Tänk att det är stor chans att det ser bra ut imorgon. Du har ju klarat den svåra biten dvs att bli gravid och överhuvudtaget komma fram till ett VUL!!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?