• Mia69

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tänker också på alla er som har det jobbigt sista tidenGråter.
    Har inte tid att kika in på tråden så ofta som jag önskar.

Inanna: Förstår att du är besviken när du jämför men försök att inte jämföra. Det kan ju vara väldigt fina ägg som du fått ut nu. Jag håller tummarna för dig!

Själv har jag nu sprutat 4 dagar och känner NADA. Magen är inte! svullen och gör inte ont. Möjligen har jag lite huvudvärk på kvällarna men det kanske inte är medicinen. Men vi får se, VUL imorgon och på fredag. Kanske finns där ändå någon liten förskrämd äggblåsa men just nu känns det inte så positivt. Vi får se imorgon...

• Mia69

Jag gör korta metoden, 200 IE Puregon.
    Skönt att höra att det kanske händer något ändå! Vi får se imorgon på VUL.

• Mia69

Var också hos tandläkaren och lagade en tand 2 veckor före mitt missfall i juni förra året. Skumt! Men sedan har jag ju fått 2 missfall därefter utan tandläkarbesök.Obestämd

Känner fortsatt inte mycket från magen men har konstant huvudvärk. Har tom gått ned 1 kg sista veckan. MEN var på VUL (dag 6) idag och det verkar hända saker ändå. 8-9 stora blåsor såg man samt många småblåsor (vet ej hur många). Läkaren tyckte vi skulle ha "is i magen" och inte höja dosen (uppgav att det fanns risk för överstimulering som det såg ut). Hoppas nu att det blir några bra ägg till nästa vecka.

Inanna: Hoppas att det har gått bra för dig idag!{#emotions_dlg.flower}

• Mia69
    Inanna Li skrev 2011-03-23 20:33:21 följande:
    Mia69 - Grattis till lyckat VUL. Verkar ju oerhört lovande!
    Tack!Solig
    Grattis till ruvarstatus. Förstår att det känns sorgligt att det inte blev något till frysen men nu får vi hålla alla tummar för de 2 embryona som du ruvar!!!
    Längtar efter äggplock nu så man får sluta med alla dessa injektioner och ständiga huvudvärk...
  • Mia69

Har idag varit på VUL 2 (dag 8). Hade nog missförstått tidigare vad som var stora och små blåsor (är novis på detta känner jag). På VUL 1 (dag 6) hade jag 8-9 blåsor som var 10-12 mm (trodde detta var stort, men det var det nog inte).
    Idag på VUL hade jag 17 äggblåsor (de flesta mellan 10-13 mm, men ett par över 15). Det finns dessutom många mindre blåsor.  Nu skall jag ta Puregon 3 dagar till (helgstängt på kliniken) och risken finns att jag kommer att bli överstimulerad och då får man frysa alla (?) äggen och det blir inget ET. Eller också växer inte äggblåsorna till sig och då blir det inte så många ägg...

Hur stora har era äggblåsor varit dag 8? Skall man tro att de växer till sig eller blir det bara ett jytter av äggblåsor och överstimulering...

Vet inte vad jag skall tro just nu. Glad eller orolig?

• Mia69
    Inanna Li skrev 2011-03-25 15:10:54 följande:
    Glömde tillägga att det kan vara farligt att bli alltför överstimulerad men det hoppas jag din klinik har koll på då de låter dig fortsätta spruta.
    Ja, det är detta som oroar mig. Eftersom de har stängt på kliniken på söndag så blir ju inte nästa VUL förrän på måndag morgon kl 8. Tror man skulle ha kollat redan söndag om det inte blev så dumt med dagarna. Nu blir ju äggplock tidigast onsdag nästa vecka.
    Har dock fortsatt inte svullnat något i buken eller gått upp i vikt. Men mår illa, har huvudvärk och svårt att läsa (jobbigt med ögonrörelser).
    Hoppas jag inte slutar inlagd på sjukhus med 10 liter ascites (bukvätska)...
  • Mia69
    Fjällsippan skrev 2011-03-25 15:40:26 följande:
    Mia: Ska du ta samma dos med Puregon de här 3 dagarna?Kliniken har säkert superkoll på läget, och om risken var stor för OHSS så skulle planen se annorlunda ut. Då skulle de säkert välja att "coasta" dig över helgen. Sa de någon om ditt östrogenvärde (E2) idag? Hur som helst, vila så gott det går i helgen och drick mycket vatten; det brukar man rekommendera kvinnor som löper risk för OHSS.  Det finns ju alltid en viss oro i samband med många äggblåsor; men på din fråga om du ska vara glad eller orolig så skulle jag, i samma situation, känna mig nöjd över att min kropp kan göra så många fina blåsor; men samtidigt skulle jag vara lyhörd inför de symptomen som du redan beskriver (såsom svullnad över buken). Vilken klinik går du på?
    Jag skall få samma dos Puregon (200 IE) över helgen. Egentligen skulle hon vilja sänka dosen men är rädd att de "stora" blåsorna inte växer till då. Problemet är att det finns många små ägg (mindre än 10 mm) som förmodligen helst inte skall växa till så mycket.
    Jag går på IVF-kliniken i Göteborg och där tar man inga östrogenvärden utan bedömer bara VUL-bilden.
  • Mia69

Tack förresten Fjällsippan och Inanna för info och god råd. Trevlig helg till Er. Solig

• Mia69

Snösport: Skall bli spännande med rapport från Sundsvall.

EGOrapport:
    Varit på nytt VUL idag och det verkar som om det är stor risk för att jag håller på att bli överstimulerad.  Det ser mörkt ut vad gäller att bli ruvarare denna månad. Rynkar på näsanÄggplock på onsdag och sedan troligen frysning av de som ser bra ut på fredag. Om det ser ut som att man vågar sig på ET blir det bara 1 embryo och inte 2 som jag hade hoppats pga överstimuleringen. Många stora äggblåsor var det i alla fall (minst 15, förmodligen >20). På förfrågan kan de kan tänka sig långtidsodling om jag vill detta (ja, vad vill jag...) Om man långtidsodlar kanske man vågar sätta in ett embryo i början av nästa vecka när man fått se hur överstimuleringen utvecklar sig. Men om man långtidsodlar kanske inte något embryo överlever. Nu skall man ju först och främst få ut ägg och sedan skall ju de bli befruktade så jag får väl oroa mig för en sak i taget...

• Mia69
    turlid70 skrev 2011-03-28 18:05:44 följande:
    Man kan ju frysa in några som ser bra ut redan på dag två och odla vidare några andra (det verkar att du får många ägg ju) och se om dessa utvecklar sig till fina blastisar så hinner förhoppningsvis kroppen att återhämta sig till dess, annars får de frysas också. Lycka till på ÄP på onsdag, ska tänka på dig och hålla tummarna!
    Bra förslagGlad. Pratade om detta idag men de tyckte det blev "konstigt" om man skulle frysa in på olika tidpunkter (från samma skörd)? Men jag tycker också det låter smart (om det blir så många dvs). Jag vet ju inte ännu om jag får ett enda befruktat ägg...

Börjar tyvärr må rätt dåligt. Har svullnat upp över buken idag och känner mig tung och trött. Bröstvårtorna är så ömma så jag kan knappt ha en tröja på mig (?, brukar det vara så?). Med facit i hand skulle jag endast haft 150 Puregon istället för 200 sa de idag. Mitt höga AMH som togs för ett år sedan förklaras nog av en latent PCO (har inte haft några symptom på detta genom livet) men tydligen har 30% latent PCO enligt dr idag.

Inanna: Hälsa Li och Lo. Hoppas de har det bra!NalleNalle
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?