-
Hoppas hoppas!!! :)Inanna Li skrev 2011-06-09 14:33:35 följande:Tack för alla tummar! RD 13 och jag har alla tänkbara gravidsymptom (ömma bröst, yrsel. illamåendekänsla, molvärk) men inser att jag lika gärna skulle kunna vara skengravid då jag varit det så många gånger förut TD om 5 dagar (om jag klarar mig dit)!
-
Åhhh va kul!! Grattis!!! Kramar!!Inanna Li skrev 2011-06-15 17:33:26 följande:Nej, jag ska inte sluta med proggisar! Där tänker jag inte göra som kliniken rekommenderar !
-
Hej på er, tänkte bara berätta hur det går var på NUPP idag v.13 och allt såg bra ut och fick 1:279 snittet för 42 åringar var 1:30 så det var ju positivt! Kram på er
-
Tänkte bara hoppa in o berätta att allt går bra det blir en liten kille är i v 24 nu, så magen syns väl nu! Hoppas ni kan få korta ametoden på IVF för det var det som funkade på mig provade 2 långa metoden först och fick sådär med ägg och befgrad de som vart befruktade var bara 1 el 2 ok. Nu när jag gjorde korta metoden hade 300ie Gonal F då fick jag ut 12 ägg!! och 5 fina blatocyter alltså en stoooor skillnad 2 till mig och 3 till frysen...Och nu är jag ju gravid med 1 barn :) Jag fick tjata mig till korta metoden för jag har läst o hört att det funkar bättre på äldre tjejer jag är 42! Läkarna sa att jag kunde få mer cystor o mindre ägg men det var ju precis tvärtom!! fler ägg o mindre cystor...så ge er inte om ni vill prova korta metoden!! Vill bara tipsa er :)
-
Gick även på akupunktur 2 sista försöken sen fick jag akupunktur före och direkt efter insättning av ägg, det ökar också chansernaSpears skrev 2011-09-24 18:39:58 följande:Tänkte bara hoppa in o berätta att allt går bra det blir en liten kille är i v 24 nu, så magen syns väl nu! Hoppas ni kan få korta ametoden på IVF för det var det som funkade på mig provade 2 långa metoden först och fick sådär med ägg och befgrad de som vart befruktade var bara 1 el 2 ok. Nu när jag gjorde korta metoden hade 300ie Gonal F då fick jag ut 12 ägg!! och 5 fina blatocyter alltså en stoooor skillnad 2 till mig och 3 till frysen...Och nu är jag ju gravid med 1 barn :) Jag fick tjata mig till korta metoden för jag har läst o hört att det funkar bättre på äldre tjejer jag är 42! Läkarna sa att jag kunde få mer cystor o mindre ägg men det var ju precis tvärtom!! fler ägg o mindre cystor...så ge er inte om ni vill prova korta metoden!! Vill bara tipsa er :)
-
Lycka till nu den 5/10!!! :)Inanna Li skrev 2011-09-24 18:48:51 följande:Spears - Tack för underbar rapport! Stort grattis till att det bor en liten kille i din mage !
Klart att man ska få göra korta metoden när man passerat 40! Skönt att slippa bli klimakteriekossa! Enda problemet är att det kan bli färre ägg än med långa men jag har läst om en del fall där det inte skilt sig i antal när man bytt från långa till korta. Eller till och med bättre resultat med korta som i ditt fall! Allt verkar vara (som ofta) individuellt. -
linköping68 skrev 2011-11-05 13:57:48 följande:ett litet tillägg bara..... är det bättre att inte spraya när man är "gammal"? Har ju bara gjort 1 IVF och då sprayade jag och sen sprutade. Nu blir det pang på sprutorna.....
För mig funkade korta metoden bättre alltså ingen spray :) -
callimero skrev 2011-12-04 13:02:44 följande:Tack ska ni ha för tröstande ord, även om det tyvärr som ni så väl vet inte är mycket som gör en gladare i denna stund. Det är ett stöd att ivarjefall veta att det finns andra som vet hur grym sorgen är. Känner mig oerhört ensam bland vänner som samtliga har barn. Och julen är väldigt jobbig som barnlös. Det är så mycket som kretsar kring barn, familj och allt som hör till "ett vanligt liv".
Fick sånt hopp när det blev 100% befruktning och dessutom så fin kvalitet. Har haft enormt ont i brösten hela ruvandet vilket känns vedervärdigt nu när kroppen bara luras. Uppsvälld som en val och så finns där inget. Fram till slutet av vecka 2 hade jag oerhört mycket molvärk, brukar ha så mest första veckan troligtvis pga progesteronet. Men nu höll det i sig och var rejält krampartat flera gånger. Sen bara tyst sedan början av veckan i livmodern.
Nu vill jag bara att alla hormoner ska ur kroppen så jag slipper påminnas. Ser inte fram emot att sätta mig bredvid höggravida kollegan imorgon. Har dessutom två vänner som träffat nya kärlekar och vips blev gravida. De förstår ju inte att jag inte orkar ses och höra allt gravidgnäll. Men jag orkar verkligen inte just nu. Känner mig som en riktig gammal bitterhäxa.
Kör du akupunktur också? 2 ggr i veckan samt innan et och direkt efter et? Har du provat korta metoden? 300 gonal f korta och akupunkturen funkade för mig jag fick ochså fragmilsputor efter et samt tabletter för immunförsvaret så inte fostret skall stötas bort kommer inte ihåg vad de hette! -
callimero skrev 2011-12-04 15:12:54 följande:Tack ska ni ha för fina ord och stöd.
Skytten, det kan lika gärna vara bra känningar!Testade akupunktur under drygt ett år. Blev till slut bara stressad av alla tempmätningar och att min aku helst ville jag skulle bli gravid utan hormoner och ivf. Lite svårt med grav manlig faktor. Tog dock akupunktur innan ET denna gång på kliniken. Har testat korta flera gånger, Fragmin, Prednisolon (säkert de du fick också), Trombyl och extra Pregnyl. Ingen effekt.
Ok tråkigt. Kram kram -
Nyfiken på hur det gått för Innan68...