• Spears

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya70 skrev 2011-04-22 13:16:24 följande:
    Klart det är! Spännande. Jag håller tummarna på måndag. Vilken klinik går du på förresten som har öppet en röd dag? Kram
    Jag går i Falun! Hade en jättestor blåsa också, men han sa inget om den, undrar vad det var, en cysta? eller en jättestor äggblåsa ingen aning..Vad olika det kan se ut på ultraljudet, sist ade jag 10 äggblåsor  de låg så fint ihop i en klump liksom 5 på var sida..Nu låg de utspridda lite överallt undrar vad som är bäst? utspridda lite överallt får vi hoppas :) :) Glad påsk på er alla!!!
  • Spears

Har en liten fråga samma dag ni tar ovitrellen har ni tagit cetrodite runt lunch då?

När de ringde förut för nån vecka sen sa de att man skulle göra så, nu efter VUL sa sköterskan att jag skulle sluta med cetrodite ikväll och bara ta ovitrellen imorrn kl 20.

Hur har ni gjort? Hmm konstigt att de säger olika...

• Spears
    turlid70 skrev 2011-04-23 10:12:43 följande:
    Kan inte svara på din fråga, har inte gjort behandlingen på samma sätt.

Grattis till dina blåsor och lycka till på ÄP på måndag!
    Hur gjorde du den korta metoden?
  • Spears
    chichisita skrev 2011-04-24 03:37:41 följande:
    Jag antar att Ovitrellen är ÄL sprutan (den heter nått annat här). Jag har fått ta sista Citrocidesprutan kvällen innan jag skulle ta ÄL sprutan, dvs ca 24 timmar innan. Så det stämmer med det din sköteska säger. 

Någon annan som får kliande utslag av Citrocidesprutan? Jag får en röd kliande fläck av den som sitter i ca en timme.  
    Va skönt att du gjorde lika som jag. Jag tog sammanlagt 5 citrocide sprutor 3 av dem kliade och blev röd en gång gjorde det riktigt ont , de andra 2 kände jag ingenting..Min man har varit ute och kört med motorsåg hela dan lite onödigt tycker jag att dra i sig massa avgaser dan innan äp, men men det kanske inte är nån fara , man e ju lite nojig :)  Hoppas på ett plus för dig nu!!! :)
  • Spears
    turlid70 skrev 2011-04-23 10:12:43 följande:
    Kan inte svara på din fråga, har inte gjort behandlingen på samma sätt.

Grattis till dina blåsor och lycka till på ÄP på måndag!
    Tack!! Laddad inför imorgon men känner nada i magen nu, skönt men lite oroande...
  • Spears
    Inanna Li skrev 2011-04-23 17:16:55 följande:
    Spears - Lycka till med ÄP på måndag!
    Tack tack!!
  • Spears

Tack Zinfandel o Fjällsippan! Det blev 12 ägg av 8 äggblåsor inte illa :) han kan inte sett alla på VUL:et  el så mognade några till på sig ...nu väntar jag in morgondagen för att se hur många befruktade det blir!!

• Spears

Tack för alla grattis hälsningar och Grattis Kattennizze!!Kul!!!! 

Jag hade 10 befruktade så jag är också glad!!  ET på Lördag!!

• Spears
    Fjällsippan skrev 2011-04-26 11:00:57 följande:
    Ikväll har jag telefontid med min hemortsläkare. Vi ska planera sprutstarten, för mensen bör komma på fredag. När man är så van, som jag är, vid den långa metoden  så känns det otroligt skumt att börja med sprutorna huxflux. Skumt och spännande!
    Ja det är så bra med korta , jag mådde bra hela tiden:) Med långa blev jag sååå trött av sprayen och mådde dåligt, dessutom fler ägg med korta, fast de sa att jag troligen skulle få färre ägg :)
  • Spears
    turlid70 skrev 2011-04-26 19:10:05 följande:
    Grattis! Låter som att det blir långodling på dina, så spännande. Vilken klinik går du på?
    Ja det blir långtidsodling, på Lö blir det ET. Går i Falun!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?