• Spears

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Thuleslapper skrev 2011-03-09 21:04:46 följande:
    Hej allihopa

Har varit lite dålig på att skriva här inne på ett tag.
    Just nu försöker jag att varva ner och ta hand om mig, därför skippar jag datorn så mycket som möjligt.
    Det blir en snabbtitt på jobbet och så lite på kvällen.

Har precis påbörjat en behandling med akupunktur/ HBM-12.
    Får se om det hjälper.
    Ska ta och försöka hinna med min sista IVF-behandling före sommaruppehållet.

Kram kram  
    Vad är HBM-12?
  • Spears
    Mamma gås skrev 2011-03-15 09:20:49 följande:
    Jo just de.., jag frågade ju om värdena jag hade men det enda värdet de tog på kliniken var AMH värdet (förutom alla tester typ HIV å såna) å det värdet låg på 2,6. Så tyvärr gav det ju inte så mkt..
    Hej vad kul att det funkade för dig med korta metoden, ska ju köra den jag med nu..Vilka Omega 3 tabletter åt du? Jag äter mumomega med jättenattljusolja, hoppas att det funkar bra!! Vet du vad AMH värdet ska ligga på för att vara ok?
  • Spears
    Mamma gås skrev 2011-03-15 09:20:49 följande:
    Jo just de.., jag frågade ju om värdena jag hade men det enda värdet de tog på kliniken var AMH värdet (förutom alla tester typ HIV å såna) å det värdet låg på 2,6. Så tyvärr gav det ju inte så mkt..
    Och körde du akupunktur? när började du den inför korta metoden och hur många gånger gick du innan och under sprutmetoden? Jag kör Västerländsaka med nålar i rygg mage knän fotleder, med el på mage och ryggnålar. hur gjorde du?
  • Spears
    Thuleslapper skrev 2011-03-15 09:49:22 följande:
    Min temp ligger på 37.7, men när jag brukar ha ÄL så ligger den på 38.5
    Inget dubbelstreck imorse heller....

Jag tänkte ta det lite lugnt innan jag börjar med vårt sista landstingsförsök.
    Tänkt är väl att jag ska börja med sprutorna igen runt vecka 20 (enligt min beräkning ska mensen komma runt den 19 maj)
    Då hinner jag gott och väl med ÄP och ET före sommaruppehållet.
    (Detta beor förstås lite på om och när min akupunktör tycker att min kropp är redo för det.....)
    Ja och tar det sig inte då heller eller blir några till frysen, ja då pausar vi tills i höst, tar det lugnt i sommar och kollar sen på evtl privat försök

Sälv tog jag den långa perioden första gången men jag mådde inte så bra pga sprejen.
    Andra försöket körde vi den korta, och visst, det är inget kul att behöva ta 2 sprutor samtidigt, men  jag mådde mycket mycket bättre.

Håller tummarna för att du ska få mens snart
    Oj jag har nog lite låg temp av naturen då :) 35.9-36.3 tror jag...Tänkte på det äggen läggs ju sen efter äp i värmeskåp om det är varmare än vad jag är kan det gå på tok då tro?
  • Spears
    hispan skrev 2011-03-16 11:18:24 följande:

Hej

Har efter lång väntan fått klartecken att starta IVF nr:2. Mitt första misslyckades (även en FET). Jag startade redan i julas med spray men min kropp ville inte nedreglera sig trots extra sprayning. Jag fick då en kvarstående äggblåsa som jag haft i flera månader.ÄNTLIGEN ÄR DEN BORTA!!!

Nu ska jag köra korta metoden med start denna vecka, hoppas såååå att det ska lyckas denna gång. Är 39 år och det känns som det snart är försent. Vi har försökt i 3 år, med ett MF som bästa resultat.

Vad ska du köra för medecin o dos på korta? Jag skall oxå starta snart ,det blir 300ie gonal f...
  • Spears

Hej på er!!

Tror inte jag haft nån ÄL denna månad :( 
    Har 36.4 i morgontemp och har haft lite älflytningar men inte så mycket som jag brukar,  0c inget fullt utslag på äl test bara nästan fullt på dag 15, nu är jag på dag 24, så jag tror det är kört .

Har lite känningar i äggstockarna men det kanske är förkänninngar till mensen?? Vet ej...Efter äl förr har jag legat på minst 36.8 i temp...Vad tror ni, kan man haft äl ändå, fast låg temp...Jag kan ha 35.9 vissa mornar innan äl...

• Spears

Nej har fått UVI och mensen snart här och jag ska börja spruta gonal f, nån som vet om man kan äta pennecelin och spruta samtidigt?

• Spears

Dag 33 nu och ingen mens. Vill ju att den ska komma nu så man kan börja spruta...inte gravid det har Jag kollat, Hade lite mens känningar imorse så det är kanske på g. Lycka till alla andra och hoppas Li o Lo tar sig..

• Spears
    Inanna Li skrev 2011-03-28 09:52:50 följande:
    Spears - Tack! Håller tummarna allt jag kan för att din mens ska komma nu!
    Hej!

Jag var och tog urinprov en gång till och denna gång var det inga bakterier :) Så jag slipper pencellin :) Skönt!

Vi ska vi åka upp till fjällen imorgon och jag ska försöka koppla bort allt som har med ivf er att göra, dricka vin ska jag också göra :)

Mensen har inte kommit ännu cd 34 nu! Hoppas den inte dröjer allt för länge bara ...Har hört att den kan hoppa över en hel månad...efter ett misslyckat ivf..

Jag har också gått upp i vikt 5 kg efter 2 ivf:er ojoj ja men ingen ide och banta nu, det är nog inte så bra, jag försöker ta prommenader iallafall så man inte går upp nåt mer...

Ha de så bra allihopa ...och lycka till ni som är på väg med ÄP och TD!!!
  • Spears
    Zinfandel skrev 2011-03-29 18:22:22 följande:
    Ha en riktigt skön semester Spears och njut av allt det goda i livet Solig
    Tack Zinfandel!! :) Tog ett ägglossningtest för skojs skull nu ikväll nästan fullt utslag!!!??? Ska jag få ägglossning nu när jag väntar på mensen hmmm..konstigt..får ta ett nytt test imorgon...
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?