• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

callimero skrev 2011-11-13 11:18:45 följande:
    Tack fina Enya, Zinfandel, Maryhe, Linköping och Inanna. Nervöst är det.

Enya - fick du morfin eller liknande i armen på CFC?
    Ja, det fick jag första gången jag gjorde ÄP där. Men det visade sig att jag var ganska känslig för morfinet så jag fick en reaktion mot det med blodtrycksfall, kallsvettning och höll på att svimma. Mycket mer obehagligt än själva ÄP. Så alla ÄP efter det har jag gjort med enbart lokalbedövning. Det går alldeles utmärkt. På CFC har de börjat gå mer och mer mot det så jag tror bara du får morfin om du frågar efter det möjligen.

Håller tummarna för dig och Inanna imorgon.

Bra tänkt Linköping!

Kram till alla er andra Hjärta 
  • Enya70
    callimero skrev 2011-11-14 12:03:39 följande:
    5 blåsor tömde de, fick 3 ägg. Så nu är det nervös väntan! De senast två försöken var embryona inte så bra tyvärr, för många eller för få celler på dag två. Vi har alltid gjort ICSI med min sambos simmare så det känns lite läskigt att äggen får klara sig själva nu också. Jag har ju ingen aning om hur de beter sig au naturell. Får se hur denna rekordkorta sprutperiod med ÄP på dag 9 faller ut.

ÄP gick väldigt snabbt, in i vanliga kläder och upp i stolen! Jag förklarade att jag brukar ha ont trots bedövning, så Dr satte infart i armen men var ändå väldigt motsträvig att sätt in Rapifen. På vä sida hade jag bara en att tömma så då körde vi, men när de kom till hö sida så ropade jag att "jag är kund och jag vill ha lull-lull, så jag slappnar av". Så då fick jag det och sköterskan höll handen. De är snabba men rara på CFC.

Vilade kanske en halvtimme, sen tog jag bussen och checkade in på hotellet. Ska pusta ut lite nu, var uppe 3.30 i natt så lite mosig.
    Håller tummarna för dina 3 ägg.
    Ha ha kan se det hela framför mig när du begär lull-lull Glad. Skönt att du fick det och en sköterska som brydde sig om dig. Ja fort går det på CFC men rara är de verkligen.

Nu hoppas vi allt vad vi har att det befruktas fint!!!
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-11-14 13:44:08 följande:
    kattenizze: Bläääärk för Jesper JuulKräks! Jag har några böcker här hemma av honom, och har ofta svårt att ta till mig hans tankar om uppfostran också. Nu ska jag slänga böckerna på tippen!
    Håller med Fjällis Kräks på honom.
    Ngn som orkar engagera sig i att skriva till honom och eller förlaget?
  • Enya70
    callimero skrev 2011-11-15 09:25:45 följande:
    Tack alla fantastiska för kramar och tummar! Håll dom gärna fortsatt för det behövs. Är livrädd för att få ett jobbigt samtal.

Var ute och shoppade lite igår, njöt av Nyhavn i juleskrud och åt en onyttig pizza. Sen däckade jag i sängen framför tvn. Nu frukost på rummet med utsikt över takåsarna invid Ströget. Känner inte speciellt av ÄP alls, lite öm kanske men inte så mycket som jag brukar vara.

Undrar också hur det gått för dig Inanna?

Din aku låter fantastisk Skytten.

Hoppas du kommer igång med planering och mens för nästa försök Maryhe.
    Låter ju härligt! Klart jag håller tummarna så hårt jag bara kan!!!
  • Enya70
    callimero skrev 2011-11-15 11:38:31 följande:
    Jag kunde inte hålla mig så jag smög iväg ett mail till CFC med frågor om spindelmicroskopet och ett litet tillägg att jag sitter på hotellet och är nervös. Fick svar att jag kunde ringa upp och gjorde så. Trodde att hjärta skulle slå slag ut ur bröstkorgen innan hon berättade att alla tre var befruktade. Måtte de hålla nu tills imorgon!
    Fantastiskt!!! SoligHjärta
  • Enya70
    myran6801 skrev 2011-11-15 16:29:30 följande:

Har just avslutat ett mycket snabbt och kort samtal med Svend på CFC. Han bara sa att nästa gång skall du göra Crash IVF för att få fram fler ägg och så undrade han vilken samarbetsgyn jag går hos för det är lite krångligare än vanlig IVF. Sen hann jag inte säga något mer innan han tackade för samtalet och la på. Ja samtalet var helt i CFC stil helt enkelt  Sitter här och känner mig inte direkt klokare och frågorna som jag hade skrivit upp är i princip obesvarade......Men det är väl bara att köra på inget att vänta på helt enkelt. Min man och jag har dock bestämt att vi paralellt skall kontakta Finland för att ställa oss i ÄD-kö. Känns så osäkert om det verkligen är ide för oss med IVF. Men skam den som ger sig

Men oj. Jag vad ska man säga, undan går det. Jag har brukat göra en lista med frågor som jag sagt i början av samtalet att jag velat ha svar på. Men ja man får vara med annars är det tack o hej vi hörs snart.
    Låter vettigt att ställa sig i ÄD kö i Finland.
  • Enya70
    myran6801 skrev 2011-11-15 16:39:18 följande:
    Ska nog kontakta din gyn i Solna för den jag har gått hos är helt hopplös med tider.
    Jag undan går det verkligen, det är bara förnamnet. De är ju helt underbara när man är där men hjälp kontakten är verkligen snabb. Det vore underbart om de kunde ha en svensktalande kontaktperson för när det går så fort så kan det vara svårt att förstå.
    Vilken bra idé med en svensktalande kontaktperson. Den kan vi väl droppa hos CFC på ngt sätt.
    Den enda jag träffat där som är riktigt duktig på svenska är faktiskt Vicky, akupunktören. Hon kan ställa om helt och prata så man förstår Skrattande.

Svend brukar skryta med att han faktiskt pluggade till läkare i Uppsala men hans svenska är väl lite mittemellan.
    Det finns ngn annan läkare där samt en telefonist som till och med jag, en skåning, inte förstår överhuvudtaget...
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-11-16 14:42:23 följande:
    Tack alla fina tjejer för fina ord och bra perspektiv på tillvaron Hjärta! Jag har inte orkat skriva förrän nu för jag har suttit på helspänn halva dan och stirrat på mobilen och hoppas att den inte ska ringa Glad!Turlid, jag har höjt Levaxindosen till 2 om dan nu och hoppas mitt TSH-värde minskar snabbare nu. Som jag befarade blev det dålig befruktningsgrad. Endast 2 av 5 befruktades så till frysen bidde det inget! Däremot var de 2 befruktade av absolut toppkvalité (i alla fall ytligt sett). Både läkaren och embryologen påpekade det flera gånger. Embryona har fyra celler och inga fragmenteringar. Alltid något mitt i allt elände! Kan ju säga att jag började storgråta av glädje och skakade av spänningar som släppte när jag lämnade kliniken! Så nu ruvar jag med stort hopp! Hade varit orolig för att inte få ruva alls! TD blir 4/12.

Kram till alla Solig!
    Åh men så skönt! Frysen får sakna några små embryon men DU får vara superglad för de två toppembryona som mu flyttat in hos dig. Är det Li&Lo 3.0?

Nu jäklar ska det bli plus! Kramar Hjärta
  • Enya70
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-16 15:00:34 följande:
    härligt vette katten *S* är livrädd och sitter o skakar redan ha ha ha... trots att "utbildingen" i går gick bra, fick ju provsticka mig.... jag är alltså LIVRÄDD för nålar.. smärtan har inget med det att göra utan det är nålen och barnmorskan var ganska barsk och tyckte att jag var barnslig och fräste åt mig att sluta vara löjlig..vilket störde mig en hel del...tur att sambon var med annars vette katten om jag inte hade gått därifrån och skitit i det hela i ren trots..... men jag fixar det nog......är skitanervös minst sagt..

MEN..hur länge ska man hålla på med sprutorna.. jag vet ju att det är olika men om jag frågar lite spontant här.. hur länge har ni sprutat?

Jag har ju äggplock planerat till vecka 48 och börjar spruta i dag... känns som lääääänge... eller har jag fel?
    Har sprutat mellan 10-13 dagar men då ligger jag i det längre intervallet. Två dagar innan ÄP tar du ägglossningsspruta och dagen innan ÄP är det inga sprutor alls. Du kommer nog längst att spruta fram tom nästa helg och sedan ÄP på typ på helgen i vecka 47 eller måndag i vecka 48

Lycka till!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?