• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

RD 10 och megaminus - och nu börjar jag avrunda den här, förmodligen sista ruvningen, mentalt.

• Fjällsippan
    callimero skrev 2011-11-05 13:16:23 följande:
    Jag har mailat min plan och frågat om de kan garantera besök under helgen om det behövs. Menopur 450, men jag är lite tveksam till maxdosen då mina ägg växer så snabbt.

Vad pestigt med svamp, hoppas den ger sig av. Du får halsa i dig yoghurt typ Verum. Jag hoppas ändå fortfarande på dig!
    Hur går det med planeringen, kalimero? Visst har du kört maxdos från start ganska många gånger nu? Jag hade nog vågat mig på att prova en sänkning; kanske 375 IE, för att se hur stockarna reagerar fram till första VUL. 
  • Fjällsippan

Tack för tummarna - blödning kommer för mig först 3 dagar efter progesteronavslut. Men jag vet att det är över för den här gången; något har jag "lärt" mig efter 16 ruvningar, trots allt.

Vi 4: Bortsfallsblödningen brukar dyka upp ca spraydag 8-14. De flesta kliniker har tagit bort nedregleringskontrollen (E2-värdet), förr tog man det på ca spraydag 21, men numera anser man inte det behövas. 

Inanna:  Vad bra att andra stocken har börjat ta fart! Ibland tänker jag på när jag var så oerhört uppgiven efter 4 plockade ägg i Falun, jag låg där i sängen och deppade då en av sjuksystrarna spände ögonen i mig och sa (ganska strängt) på dalmål: "men du kastar väl inte in handduken redan nu". Nä, sa jag fortfarande ganska uppgivet...och 2 veckor senare fick jag mitt efterlängtade plus som höll hela vägen till barn. Hoppas så med dig!!!

kalimero: Väntar du på direktiv från CFC nu? Kanske sänka dosen ytterligare? 

• Fjällsippan
    tjorven01 skrev 2011-11-07 12:22:45 följande:
    Ego
    Här är RD 12 idag och kräkless på alla mediciner
    Vill inte alls längre
    Blöder fortfarande precis som förra gången och känner absolut INGENTING
    Väl
    Har mailat Aten med förfrågan om hysteroskopi planeringen
    Bäst att smida planer istället för att deppa ner mig
    Usch vilket väder vi har i Sthlm idag
    Kram till dig, tjorvenHjärta. Usch, förstår att du är kräkless på mediciner; jag känner likadant även om jag inte alls tar lika mycket som du. Jag har ingen tolerans med progesteronet längre; förut brydde jag mig inte, men nu bär det verkligen emot med allt...

Jag undrar lite kring behandlingarna ni gör i Grekland. Bygger dom på immunutredningen som ni gjort i England? Måste man göra utredningen där, eller finns det möjlighet att ta immunprover/utredning på kliniken i Grekland? Vad kostar hysteroskopi? Jag behöver också smida planer, märker jag. 
  • Fjällsippan
    sushikatten skrev 2011-11-07 15:30:17 följande:
    Själv så är jag på ruv 1 idag men en åtta celligt och en 5 celligt! Ena embryot såg jätte bra ut men 5 an skulle ha utvecklat sig bättre. Jag kör crinone för första gången och det känns väldigt skönt att bara köra det en gång om dagen. Är det någon av er som vet skillnaden? 
    Grattis till ruvningen! Ditt resultat påminner så mycket om min lyckade ruvning; för jag fick tillbaka en liten 8-celling och en liten 6-celling vid det tillfället . Vet inte skillnaden mellan Crinone och Progvaggisar; har bara haft Crinone en gång och det var flera år sedan. Håller med om att det är skönt att bara behöva ta en/dag; och Crinone är inte lika kladdigt.
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-11-09 13:34:49 följande:
    Mycket intressanta och gripande inlägg här!
    Instämmer - tack alla för att ni delar med er så fint av era tankar och känslorHjärta.
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-11-09 13:34:49 följande:
    Jag känne rmig själv som en vanvettig galning som fortsätter försöka trots att jag nu fyllt 44 och har 12 IVF (varav 2 avbrutna) bakom oss. Men jag är av samma åsikt som några av er, jag vill aldrig se tillbaka och ångra att jag inte gjort allt jag kunnat för att försöka. Nu har vi bytt strategi till donerade spemier pga vi har så grav manlig faktor. Och så länge man får fram ägg så finns chansen (även om den är liten) som CFC så klokt resonerar.
    Jag hade gjort som du, kalimero, och kämpat vidare med justerade strategier (men jag kanske också är en vanvettig galning, och är i så fall stolt över det!). Hoppas att allt ser fint ut på VUL imorgonHjärta.
  • Fjällsippan

Ego: det har gått åt skogen den här gången också; RD 12 och minus vilket stämmer överens med vad min kropp har signalerat från RD 7. I morse ställde jag frågan som fick sambon att "rycka till": ska vi ge upp nu? Han trodde nog aldrig att jag skulle föreslå det. Han konstaterade att pengarna är slut; men vi båda lämnar en liten öppning för eventuella försök i vår och utomlands om vårt pengarläge ändras. Vi får se hur det blir; men kanske var det här den sista ruvningen.

• Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-11-08 15:52:40 följande:
    Något galet på Outsiders ikväll kl 20 på TV5 som kanske är nåt för oss, man måste ju roas också... Flört
    ...fick 5 minuter över igår och lyckades se inslaget om alfahannen (den danska spermadonatorn) - jag blev imponerad hur extremt noga han skötte om sig för kunna ge toppleverans till kliniken. Han pratade t o m om en ren livsstil för att undvika att bilda antikroppar i spermierna (skulle vilja att han hade utvecklat det där...). Och använde bl a Neutrals produkter för att vara så "ren" som möjligt både på hud och inuti. Och vilka träningspass han körde, herregud! Tänk om sambon hade anammat åtminstone hälften av den livsstilen och inställningen !
  • Fjällsippan

Tack för Era kramar och tankar. Självklart stannar jag i tråden, och nu vill jag se många plus framöverHjärta!

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET 
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) 
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET 
    Mia 42, Göteborg, väntar IVF2/FET 3 november 
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er. 
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, väntar på IVF-försök nr 2 nov.-dec. kanske.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. 
    Oceanney, FET2 i januari 2012
    Finfina, 43 år, IVF 3, CFC 
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, FET - Biokemisk grav. Bor i Örebro, gjort IVF på CvL. 

***SÄNGHALMSLIGAN*** 
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge... 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET*** 
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET i slutet på Nov hoppas vi 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg  Centro Promea Turin, Italien början av nov. 
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  nytt FET v 50

***SPRAYAR*** 
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    pp08, 41år, Stockholm, IVF7 (syskon) spraystart 24 okt 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, första spraydag 2 nov ICSI i början av dec
    Vi 4, 40 år, (syskonförsök), första IVF försöket, spraystart 6 november. 

***SPRUTAR*** 
    Sushi. 42år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon. 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gör insemination 21/10 
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4 
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) sprutstart 2/11

***JAPANSKA METODEN*** 

***ÄP/ET*** 
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4, ÄP 14/11
    SyskonETT, 40 år, Sthlm, syskonförsök IVF nr 1, sprutstart 26/10 (långa metiden), ÄP 10/11.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    Boombabymamman, 39 år, Malmö, syskonförsök 1 med ICSI på Cura i Malmö, TD 7/11. 

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?