Nu Syskon skrev 2011-09-15 21:58:39 följande:
Zin: Lustigt att du frågar precis när jag håller på att skriver. Tankeöverföring?
Det var det tydligen
Beklagar mens & skitminus. Jag vet inte sannolikheten men jag har bland flera hört talas om död ärrvävnad efter cystor. Åtgärdas genom hysteroskopi och de är duktiga på det i tex Danmark & Serum Clinic i Aten. Ta nya tag vännen!
Fjällsippan skrev 2011-09-15 22:02:31 följande:
Tack
! Då har jag ju lyckats få en liiiten immunologisk utredning i alla fall. Menar din läkare att det räcker med Prednisolon för att få ner värdet?
Ja och denna gången har vi även lagt till Fragmin.
Victoria71 skrev 2011-09-15 22:50:52 följande:
Fjällsippan och Zin - hmmmm, det där med ont i halsen och taskiga stämband och lite allergier känner jag igen. Har utrett min hals under våren men ingen har nämnt något om IgE. Har sedan barnsben diverse vanliga allergiproblem som för några år sedan gav sig uttryck på alla möjliga olika sätt. Nu är det lite lugnare, men mkt hals- och stämbandsproblem. Jobbigt, har bara skummat lite när ni pratat om detta. Kanske borde läsa på ... Var börjar man - tips?
Kopierar från den andra tråden eftersom jag just la ut samma svar:
Har man gjort många misslyckade IVF så kan det ligga nära till hands att tro det, jag tror inte det är fel på alla dessa embryon när de får så mycket hjälp på traven. De vanligaste och klassiska tecknen är allergier, astma, glutenintolerans, eksem, utslag, trötthet, magont, alltså en obalans i immunologin. Tyvärr finns inte mycket hjälp att få i Sverige eftersom man valt att inte se sambandet och bortstötning men i de flesta andra länder arbetar man så. Däremot är det av den anledningen som man ordinerar Prednisolon (kortison), Trombyl & heparinpreparat även här. Inom den österländska läkekonsten arbetar man med Qi (energi) i kroppen där balans i njurarna och immunologi är en förutsättning för fertilitet. Våra kroppar är byggda för fortplantning och funkar inte det så är det något fel, och fel kan i stort sett alltid åtgärdas. Har de gjort streptokockodling i halsen? Jag rekommenderar dig att läsa Is your Body Babyfriendly och läsa i vår tråd
www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html