• Zinfandel
    oceanney skrev 2011-09-21 17:37:33 följande:
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 5:e försök. FET 8/9, TD nångång 20-25/9 ;)

Zin - ruvardag 14 idag? Hur känns det?
    Bara superduperförkyld {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-09-21 17:59:49 följande:
    Hur är det med din hud - märker du av Prednisolonets verkan där också? Krya på dig!
    Tvärtom, värre än någonsin Demon Pratade med min läkare idag som vill att jag slutar med B12 ett tag, det var jag inte riktigt med på men får väl göra det.
  • Zinfandel
    Victoria71 skrev 2011-09-21 19:50:31 följande:
    Kära ni, jag tror vi ska sluta tjata på Zin om test. Hon vill inte det.
    TACK för din lyhördhet!!
    MissCat skrev 2011-09-21 18:05:30 följande:
    Är inte det ett gott graviditetstecken? Flört

Jag tror det är positivt, jag har upplevt det 2 ggr själv när jag varit gravid samt andra som varit kanonförkylda när de varit gravida i början.
    Jo absolut men det verkar tyvärr inte vara tillräckligt för mig.
    Boe skrev 2011-09-21 19:03:54 följande:
    Inanna Grattis till ruvning & f-dag!!! Härligt att a lite kvar i frysen oxå. Nu hejar jag på dina små. Zin- är det inte dax att testa? kram alla
    Öhhhh.... har ju testat (- - -)....
    Fjällsippan skrev 2011-09-21 18:30:01 följande:
    Hur hänger hud/eksem/psoriasis och B12 ihop?
    Vet inte än, trodde det var tvärtom.... Får väl läsa på lite mer Flört
  • Zinfandel
    tjorven01 skrev 2011-09-21 20:23:24 följande:
    Zinfandel usch vad trist med minus är det helt kört?
    Tror man att du har överaktivt immunförsvar?

Själv fick jag nya svar från Chicago på mina LAD värden och de var inte bra så nu blir det London eller Aten innan v 42 hur f-n jag nu ska få till det med 100% studier + 50% jobb suck

Förlåt för neggigheten känns bara så tröstlöst
    Tack, nädå, har några dagar kvar Drömmer Ja, jag har dessvärre en hel hop immunologiska åkommor så nu får jag sälla mig till A Beer-klubben... Det lutar mot London för utredning och sen nytt försök på CFC. Aten har väl slutat med LIT eller gör du Ivig? Hur länge innan nästa försök måste du göra det för att få rött på LAD-värdena?
    callimero skrev 2011-09-21 20:28:20 följande:
    Krya på dig Zinfandel!

Undrar också om B-vitamin och eksem? Jag äter en massa B av olika nummer och har problem med mitt eksem som kommer och går. Trodde mest det var stress.

Kram till dig tjorven! Undrar förresten om du också går till Lotta för zonterapi och akupunktur?
    Jag har inte orkat läs på än, har en sån där mysig PubMed-publikation att ge mig i kast med imorrn.... Men ja, det är säkert ofta stress och jag märker hur det blossar upp med hormonerna, särskilt östrogen.
  • Zinfandel
    Victoria71 skrev 2011-09-21 20:36:33 följande:
    Jasså du HAR testat, Zin? Kanske jag som inte hängt med. Hursomhelst - bajs oxå!!!
    Svårt att veta vad man ska säga när man egentligen inte vet vilka och hur ni är, tycker jag. Ord kan bli väldigt klyschiga, men samtidigt är orden det enda vi har här, vi kan ju inte visa att vi bryr oss genom att skicka ett kort, baka en kaka eller komma med en flaska vin. Det tycker jag är synd. Jag är väl gammalmodig.

Hursomhelst - bajs igen, Zinfandel!
    Boe skrev 2011-09-21 20:59:51 följande:
    Sorry Zin, jag är inne & läser flera gånger om dagen men verkar ändå ha missat en del! Jag är verkligen ledsen om jag inte verkar lyhörd men det är svårt att hänga med 200% när det är så många i tråden. Dock känner man ju starkt för alla som kämpar likt en själv. Tråkigt m minus. !!! Så orättvist!
    Som jag skrev igår så är det så tråkigt att behöva förmedla minus efter minus så jag vill vänta nu... Men ni har rätt, det är inte lätt att hålla reda på alla och man hinner naturligtvis inte läsa allt så det är inte så konstigt. Det är första gången jag testat före TD och gör det nog inte igen... Men jag tar gärna vinflaskan Victoria Tungan ute
  • Zinfandel
    tjorven01 skrev 2011-09-21 21:29:37 följande:
    Zinfandel
    Mina LAD är precis över gränsen nu så det räcker nog med en behandling sk. booster.
    Har nästa ÄP inplanerad v 43 så jag hinner iaf inte med fler än en LIT.
    Har dessutom tjafsat med mannen om huruvida LIT har effekt vif IVF. Han menar att det inte finns stöd för det enl. forskning.
    Men bäst att göra allt man kan för att slippa gräma sig sen.
    Behöver även IVIG 2 beh innan varje IVF så det börjar bli både dyrt och jobbigt nu.
    Fortsätter iaf hålla tummarna för dig
    Det är möjligt men så är det ju med det mesta. Det finns egentligen inte särskilt mycket belägg för Trombyl/Pred el Fragmin heller, eller ens AHA och andra metoder, man får försöka lite olika grejor... Det finns forskning som visar både på det ena och det andra, man får ta det man tror mest på, tradigt men sant. Man vill ju prova allt. Jag tar gärna mer info av dig sen när jag är igång i den karusellen, om det är ok? Återkom och berätta hur det går för dig, lycka till!
  • Zinfandel
    Victoria71 skrev 2011-09-21 21:49:22 följande:
    Zin - var det du som skulle t bokmässan i helgen? I så fall kan vinflarran levereras dit Kommer inte ihåg ...
    Nix! Hihi, jag bara skojade, men det blir säkert Zinfandel på lördag Tungan ute
    oceanney skrev 2011-09-21 21:48:44 följande:
    En dum fråga - du har säkert tänkt på allt - men är din sambos simmare ordentligt kollade och har ni tänkt på ICSI/mikroinjektion? Ser att du får ut bra antal ägg men att det inte blir så många embryon. Ursäkta, bara en tanke...
    Tja, du vet ju vilka kotroller som görs i Sverige... Men nej,  ICSI har inte varit aktuellt. Men tack ändå!
  • Zinfandel
    Inanna Li skrev 2011-09-22 07:14:47 följande:
    Nu hoppas vi för dagens "hönor":

Mamma gås - Lycka till med FET

Victoria - Lycka till med ÄP!

pp08 och Celin - Lycka till med ET!
    Ja lycka till hela bunten idag!!

Här har ni en mindre hormonig Zin idag, jag ber om ursäkt för gårdagens hormonkossa. Idag är en bra dag igen SoligSkrattande Framförallt när man måste hålla sig hemma för hantverkare som kommer nångång mellan 7.30-16....... Leve Wordfeud!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?