• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej Kalimero! Skönt att höra att det är bättre hemma. Men det väl attans också vad alla dessa gyn ska håll på då. Har de inte empati i sin utbildning?! Hur svårt kan det vara att vara lite medmänsklig? Att det ska vara så himla märkligt att vilja ha barn eller åtminstone försöka, vad är så konstigt med det?! Det är fel på hela attityden och alla verkar råka ut för det med jämna mellanrum. Sorgligt. kram på dig Hjärta 

• Zinfandel
    Linköping! Ta nu en rejäl jordhög och fyll det där hålet. Sen ställer du dig ovanpå och hoppar jämfota. Det finns många länder som tar emot dig fortfarande. Det finns fortfarande chans till både ägg- & embryodonation. Det finns fortfarande möjlighet till adoption. Sen finns det massor med barn som behöver fosterhem. Slutligen finns även surrogatalternativ. Självklart ska ni inte beta av denna listan i turordning men jag du ska veta att dörren inte stängs nu, det finns fortfarande alternativ & möjligheter, det är inte kört än. Du kan göra flera av dessa alternativ även när du är i klimakteriet, om du vill. Snöa inte in på svensk fertilitetspolitik. Glöm inte att 43 är en rekommendation från socialstyrelsen och inget annat. Res du dig upp, sträck på dig och rensa tankarna!!  Kram Hjärta

Kalimero: ja, vi hörde ju att det tom är bättre i Guatemala.... Ja du, tänk på min gyn som i 20 år sagt att jag ser "såå perfekt ut", nu vet jag en hel massa till som man nästan skulle anmäla honom för att inte ha tagit reda på tidigare.
  • Zinfandel
    myran6801 skrev 2011-09-16 13:16:41 följande:

Tjejer, ska vi inte ta en gruppresa till Maryhes klinik i Italien Glad Är så obotligt trött på att man inte kan få någon hjälp här hemma !!!! Dessutom tycker jag det är alldeles för mycket löpande band vad gäller behandlingen ingen som individanpassar metod och dos i samma utsträckning som de verkar göra på kliniken som Maryhe gått på. När jag började denna resa var jag faktiskt inte 43 och de var inte speciellt snabba utan ett halvår sjabblades bort och nu vill ingen ta i en med tång !!!!!!

Så där nu har jag fått spy lite galla..........

Kram kram

Tanken har nog slagit de flesta... Det räcker ju man är där i 10 dagar-2 veckor och bo i ett italienskt stenhus bland lavendelfält, olivdungar, vinrankor och massor med sol man man väl stå ut med under tiden Tungan uteCool
  • Zinfandel

Kan vi synka våra cykler, det fixar vi med en dos hormoner... Glad Sen sticker vi och knackar på alla på en rad "pliiiss mäjk ass prägnänt"!!!

• Zinfandel
    Maryhe skrev 2011-09-16 14:08:54 följande:
    kan berätta att kliniken med mest lyckade IVF behandlingar i Europa inte ligger varken i Skandinavien eller Italien, utan i Spanien. www.ivi.es/en/home.aspx

Italienare som inte lyckas hemma åker dit då man kan göra FET tex utan problem och ännu mer öppna för alternativa behandlingar. Många engelsmän åker också dit. kanske värt att kolla upp?
    Ja, den har jag hört talas om. De flesta svenska som åker iväg åker till DK, Finland, Spanien, Grekland, England eller USA. ÄD verkar vanligt i Riga mm.
  • Zinfandel
    Skytten skrev 2011-09-16 14:27:25 följande:....
    Förresten idag fick jag ett tips om att man ska äta mandlar (tio om dagen för att vara exakt ) för att bättra på fertiliteten. Har ni hört talas om det?

Jadå, E-vitaminet Tungan ute
  • Zinfandel
    myran6801 skrev 2011-09-16 18:53:46 följande:
    Zinfandel, hur går det med ruvandet. Vilken dag är du på? Symtom? kram kram
    Gulligt av dig att fråga! RD8 idag och har nu alla symptom/biverkningar man kan ha som alla andra gånger så det är lite jobbigt nu. Frustrerande när kroppen lurats så många gånger tidigare! Vi tar en dag i taget, en vecka till sen vet vi! Drömmer
  • Zinfandel
    oceanney skrev 2011-09-17 09:56:22 följande:
    Tänker också på dig även om jag inte hunnit skriva! 
    Tack tack Glad Som planen ser ut nu blir det immunutredning i London och sedan försök på CFC. Har kontakt med dem så förhoppningsvis får jag till ett möte i DK i början av oktober. Hur är din status nu? När blir det av för er del?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?