• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

oceanney skrev 2011-09-22 08:54:42 följande:
    Men vad säger läkarna? Tycker de att 2 embryon på 9 ägg är helt OK? Är det blastisar?
    Jag har inte sett det som så illa........ Gråter
  • Zinfandel
    Inanna Li skrev 2011-09-22 09:11:56 följande:
    Jag som aldrig hört talas om Wordfeud fick genast googla! Ser kul ut men jag har varken iPhone eller Android Rynkar på näsan !
    Gamla hederliga Alfapet Skrattande
  • Zinfandel

Ingen fara! Klart att en snittbefruktningsgrad på 30-40% inte är optimalt men vi har ändå en upptiningsgrad på 100%. Hos oss har man bara fryst det bästa, inte allt som är befruktat. Den gången vi fick endast fick 2 av 9 så var 5 befruktade men de andra 3 var inte frysbara och bättre det än att våndas vid upptining. Men det kanske är där som CFC kommer lägga krutet, vem vet!

• Zinfandel

Oceanney: som jag skrev till dig så vill jag gärna ha intressanta åsikter om saker & ting, det är så man kan göra nåt åt eländet.... Japp, som Katte återigen säger så är det inte antalet som är det viktiga. I vårt fall verkar dock både kvalitet & kvantitet saknas haha!! Närå, nån gång ska det gå Flört Jag och en vän kom fram till att man skulle vara gyn, läkare, kemist, embryolog, endokrinolog & immunolog..... Drömmer

• Zinfandel

Men vänner, denna tråd är ju inte för barnlösa..?! Och inte ska ni känna er dumma, ni ska ju bara vara superlyckliga över det ni har! Vi kan inte hålla på att jämföra vem som har vad. Det är klart det är skillnad på att ha och inte ha men längtan är densamma. Jag ser inte sambandet mellan mig som barnlös och andra som har barn, så funkar inte mina tankar. Tvärtom är det en j*a tur för mänskligheten att det inte är lika svårt för alla!! Ni som lyckats inger ju dessutom hopp! Vi har åtminstone en man att försöka med och dela livet med, det är inte alla som har och för mig räcker det oerhört långt, jag är så lycklig ändå! Skrattande

• Zinfandel

Victoria: bra jobbat vännen! Vila dig nu Kyss

Fjällis: bra resonerat där med gyn! Det där med LH-mätningen låter som ett svepskäl, tycker jag..... Ang ägget så ska vi heller inte glömma det 3:e alternativet, att de är för kassa helt enkelt. Men det är oerhört bra att veta om de andra var omogna eller övermogna. 

• Zinfandel
    myran6801 skrev 2011-09-22 17:23:39 följande:
    Det bör vi absolut fråga på CFCs frågesida, tycker ni inte det?
    Den frågan var nyligen uppe där, det var väl Kalimero som fick svaret "vi måler ofte LH, men det giver ikke bedre resultater".  Jag vet en som ville kolla sitt värde på CD2 för att annars vänta till månaden efter. Svend var tyvärr inte alls med på noterna. Klinikerna i Aten arbetar helt efter LH. Jösses, jag vågar inte ens fråga min klinik med risk för fler puckosvar och en klapp på axeln......
  • Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-09-22 17:51:43 följande:
    Svarar mig själv eftersom jag är på hugget idag{#emotions_dlg.djavulsk} -för  jag ser nu i dokument gällande basal infertilitetsutredning att även LH ska tas i början av cykeln (CD 2-5).
    Stämmer  Skrattande Hugg vidare!!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?