• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Grattis Victoria!

Tack alla, ni är så goa! Som vanligt har jag inte vett att vara ledsen, livet fortsätter ju Skrattande och ja Enya, det får bli julklapp istället! Födelsedagen är på onsdag Skål 

Det är så synd att många som blir gravida bara slutar höra av sig här, ni som lyckats stanna gääärna kvar, vi behöver er!! Vi vill ha er kvar!! Jo, jag förstår att man går vidare från träsket när man lyckats men det var väl Turild eller Katte som sa IVF har blivit en så stor del av livet så det är inte bara att släppa. Jag vill gärna att ni är kvar, vill ju följa er hela vägen Hjärta  

• Zinfandel

Blääää, upp några hack igen Demon Men om ett år eller så är jag längst ner!!! Ha! Skrattande

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3.
    Mia, 42, Göteborg, IVF2/FET2 slutet av september
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 4 i Örebro
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 3 ET & 2 FET

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL ?, BIM 18/10, FET i november
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge...
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 FET i slutet på Okt
    Oceanney, 42 år, Frankrike, Syskonförsök, FET 26/9

***SPRAYAR*** 
    pralinen jessica, 38 år, Göteborg, ivf3,SU,  spraystart 12/9

***SPRUTAR*** 

***ÄP/ET***
    Victoria71, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, ÄP 22/9, ET 24/9

***RUVARE OCH TESTDAG***
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9
    Inanna 43 år, IVF-Centrum Göteborg, FET 21/9, TD 5/10 (Försök 6, Tidigare 3 ET + 2 FET och 2 MA)
    pp08, 41, stockholm, IVF6 (IVF3syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 8/10
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 10/10
    Maraki73, 37 (snart38) Göteborg, IVF2 ÄP 13/9 ET 15/9 TD 2/10 ( tidigare 1 ET+ 1 FET( fick MF)
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1: 22/9, TD 8/10

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012
    Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    mamman0301 IVF2 Blekinge, Cura Malmö ÄP 24/8 ET 27/8, TD 15/9,BF 15 maj 2012
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 1 Centro Promea Turin, Italien BF 24 maj 2012

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

• Zinfandel

Enya & Katte: skönnnt att ni blir kvar! Ja, Katte jag håller med, ni har blivit vänner och vänner vill man ju veta hur det går för, dela med sig av kunskaper till och peppa när deg behövs. Vi kanske skapar tråden "Vi som väntar barnbarn" om några år......

Enya: labbet ligger i Chicago och kliniken i Los Gatos, Californien. Det finns flera europeiska kliniker som arbetar efter samma metod tex i Aten & London. Utredningarna & blodproverna kan göras på de klinikerna sen skickas proverna till USA. Man kan även själv ombesörja provtagningen men får då själv se till att proverna når labbet inom rätt tid. Behandlingarna, beroende av resultatet, utförs sedan på klinik eller om man finner någon i Sverige som vill hjälpa... Vi kommer antagligen  att välja UK eftersom de känns logistiskt enklast och låta dem sköta hela processen, det blir dyrare men jag känner inte att jag orkar sköta hela apparaten själv. När mina immunvärden sedan förhoppningsvis är stabila kör vi IVF på CFC men jag ska låta Svend göra en bedömning först.

• Zinfandel

Nej nej Maryhe Gråter Det får inte vara sant. Så fick det absolut inte gå. Men kunde det gå så kan det gå igen. Många kramar.

Tack gulliga Fjällis, 34:an, Enya, Katte, Turild & Oceanney! Tack för att ni trots allt tror så stenhårt, det är skönt att veta Hjärta 

• Zinfandel

Underverket: jag skulle tveklöst göra ett nytt färsk. Spara det yngre i frysen så behöver ni inte förlita er på det enda som kanske inte klarar upptining, det är för risky. Det är sån enorm besvikelse vare sig man laddat med eller utan hormoner. Dessutom betalar du samma summa för att tina 1 som 2. Ladda med fler i frysen istället!

• Zinfandel

Enya: grattis på din födelsedag! Hoppas den bli underbar (trots att du inte fick den present du önskade..), njut av en vacker dag! SkrattandeSoligHjärta

• Zinfandel
    Enya70 skrev 2011-09-25 12:13:47 följande:
    Tack Skrattande! Har fått frukost på sängen och skön (hrmm nåja)-sång av maken.
    Ska kurera min förkylning men får försöka ta mig ut en sväng i det fina vädret i alla fall.
    Har ju skrivit önskelista till Tomten så jag får hålla mig till jul för den bästa presenten Flört.

Kram Hjärta 
    Satsar på BF på din födelsedag nästa år Skrattande Skulle det funka..?! Skrattande
  • Zinfandel
    Maryhe skrev 2011-09-25 19:34:09 följande:
    Var till apoteket nyss och man ska inte lita på vad man läser på internet alltid. 4 mg prednisolon = 5 mg prednison. Vid min klinik skriver man ut 12,5 mg prednison vid missfallsrisk vilket borde bli 10 mg prednisolon.
     De har samma behandlingsområde och effekt enda skillnaden är att prednisolon har en mer direkt verkan då det tas upp av kroppen direkt, medan prednison först måste omvandlas i levern och då inte ges om man har en leversjukdom.
    Låter 10 mg prednisolon som en vettig dos? Antar att jag får ta det nästa gång. Annars har jag ju det hemma Cool
    10 mg är nog den vanligaste dosen!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?