• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maraki: välkommen som ruvare!

Turild! Du har så rätt, jag har också tänkt tanken. För dem som börjar tänka i andra banor utanför klinikernas fyrkantiga rum så hade det varit bra med ett samlat material, hjulet behöver ju inte uppfinnas 2 ggr. Man skulle nästan kunna skriva ut hela tråden och häfta ihop, haha! Kanske orkar någon ta tag i det och summera ihop kunskapen, tipsen & rönen till ett dokument. Jag har iaf bestämt mig för att förmedla till min klinik precis vad jag tycker om deras verksamhet och mina icke-behandlngar.

• Zinfandel

Mamma Gås: grattis till Boris!! {#emotions_dlg.flower}

Inanna: du skulle kunna rabbla %-satser i sömnen.... Flört

Victoria: Risken/chansen för tvillingar i vår ålder är inte stor, ca 5%. Däremot har jag hört att 2 embryon hjälper det ena att fästa, fråga mig inte någon smart vetenskaplig förklaring där för det har jag inte....  Glöm inte att ett embryo kan också dela sig till två Glad Ja, man frångick att sätta in 2 på yngre. Du får nog vänta på ett svar från Katte om riskerna!

• Zinfandel
    kattenizze skrev 2011-09-23 12:14:22 följande:
    Sådärja, nu kommer ingen vilja ha tvillingar i tråden! Skrattande
    Jag tar tacksamt emot dem!!!!
  • Zinfandel

Victoria: det är mycket klokt. Vi valde faktiskt 1 embryo vid två tillfällen eftersom tvillingar kändes övermäktigt så man ska absolut fundera igenom det innan. Sen har vi förändrats i processen, tankarna mognat och tiden går så det blev 2 denna gången.

• Zinfandel
    Mamma gås skrev 2011-09-23 12:34:38 följande:
    Tackar! Vet du, det var min käre make som kläckte ur sig att "nu har vi en snorBoris i magen" Solig
    Jag började skratta å sa att vi kanske skulle ha Boris som arbetsnamn Skrattande
    Om han får en lillasyster får det bli Doris Skrattande
  • Zinfandel
    Enya70 skrev 2011-09-23 13:17:31 följande:
    Finfina Zin - hur mår du idag? Hjärta
    Förkylt, förkylt Cool Hur mår Ville, Valle & Victor..?
  • Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-09-23 13:41:02 följande:
    ...och jag rabblar antal ET/FET och återförda embryon...
    och jag tsh & t4-värden..... Flört
    Inanna Li skrev 2011-09-23 13:39:17 följande:
    Jag skulle gärna ta 3 och till och med 4 embryon (som man får bl a "over there") då jag vet att tiden är knapp och det är större risk att jag inte blir gravid än att jag blir gravid igen innan det är för sent. 3-4 embryon skulle öka chansen rejält att något av dem fäster. Flerbördsrisken tror jag ändå är minimal i mitt fall på grund av åldern och mn tidigare historia med fördröjda missfall. Det skulle inte finnas något att förlora. Så 2 är i mitt tycke bättre än 1 (när man som jag är desperat).
    Bra inlägg, håller helt med resonemanget!
  • Zinfandel
    Det bidde tyvärr ingen bebbe, denna gång heller. Inte helt oväntat, jag är inget bra på detta haha! Det är bara att ta nya tag Glad! Först ska vi fira min 40-årsdag nästa vecka (vem trodde man skulle vara barnlös vid 40?!) och sen lite semester. Men gissa om det blir Zinfandel ikväll, nu ska jag ta en stor latte och frossa praliner & bröd ikväll Tungan ute{#emotions_dlg.djavulsk} Tjilivipp!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?