• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe skrev 2011-09-19 14:24:03 följande:
    Oj tänkte inte på det! Vet att hon har svårt att uppdatera pga sin smartphone... tar genast bort!
    Boe: Om du vill bli flyttad på listan till gravida så säg till! Ursäkta!!!
     Vet inte om det är så men för många är det känsligt Kyss
  • Zinfandel
    callimero skrev 2011-09-19 14:31:39 följande:
    Vad rekommenderar era kliniker för preparat?

Såg att du fick Gonal-f och efter några dagar tillägg med Menopur Maryhe. Intressant för här har jag bara hört om tvärtom - först Menopur och efter några dagar även tillägg med Gonal-f el Puregon.
    Jag hade ju Luveris en gång, inte för det gjorde så stor skillnad på mig men man hör inte talas så ofta om det...? Sen undrar jag fortfarande varför man inte lägger till östrogen vid ET..........?!
  • Zinfandel
    callimero skrev 2011-09-19 14:39:06 följande:
    Nej, det hör man nästan aldrig talas om. Har skrivit och frågat CFC om preparat igen.

Jag har fått Progynon efter ET i Falun. På Sophiahemmet ville de ej diskutera detta då de menade att det kunde göra att kroppens naturliga tillverkning blir konstig/upphör. Men de ville inte diskutera något alls utöver Progesteron. Jo, Pregnyl fick jag någon gång efter ET då jag tjatade.
    Maryhe fick ju östrogen nu. Och i många andra länder ger man det också, har jag hört. Det är ju godis för slemhinnan.
  • Zinfandel

Var i tvättstugan och blev så full i skratt. Här diskuterar vi vilket fsh man ska välja och hur man ska resonera när Maryhe bara dyker in och säger att det avgör ju blodprovet.... Jamen såklart Skäms, fattar ni hur primitivt det är här..?! Det är faktisikt skrattretande. Naturligtvis borde det vara värdena som avgör, inte vad man känner för..... Dessutom borde läkarna ha så mycket kunskap att de faktiskt säger att just denna cykeln är inte optimal, vi väntar till nästa.

• Zinfandel

Haha Inanna, gillar din ålder i listan Skrattande

Och Oceanney: såklart, kissande på stickor, hur primitivt är inte det liksom, och stressande för alla som är rädda att missa den...

• Zinfandel
    Hoppfull10 skrev 2011-09-19 17:31:39 följande:
    Menar du inte progesteron istället för progynon? Det beror ju förstås på vilken behandlingen du gör? Progesteron har jag använt vid alla behandlingar, men progynon använde jag endast när jag gjorde äggdonation.
    Progesteron är nog självklart, tror det är därför hon inte nämnde det och jo, tror hon menade Progynon som man sätter in vid FET i Sverige men även vid ET i andra länder.
  • Zinfandel

Kalimero: följande fick jag av labbet:

Lutropin LH enligt en ny mätmetod enligt IE/l:
    Follikelfas: 2,4-13
    Ovalutionsfas 14-96
    Lutealfas: 1,0-11

Här är Norrbottens referenser enligt IU/L:
     Follikelfas                         2,4-12,6 IU/L
     Ovalutionsfas                   14,0-95,6 IU/L
     Lutealfas                           1,0-11,4 IU/L 

Småland:
    follikelfas:           2,6-6,6 U/L (lite skillnad mot Norrbotten...)
    midcykelfas:       9-74 U/L,
    lutealfas:            0,9-9,3 U/L

Förhöjda värden ses vid primär gonadinsufficiens, polycystisk ovariesyndrom och hormonproducerande tumörer i ovarier samt efter menopausen. 

Måste säga att värdena känns som att man har garderat sig lite väl bra....  

Däremot så vet jag inte hur värdet kontra fsh-dos matchas. Någon?

• Zinfandel
    callimero skrev 2011-09-19 18:23:29 följande:
    Bra info Zinfandel, om än något luddiga. Och varierande! Ungefär som reglerna för landstingsfinansierade försök. Konstigt att det inte är samma ref.värden i hela landet. Men det är väl samma soppa som hur ref på TSH tolkas, beroende på var och av vem.
    Precis......
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?