• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

kattenizze skrev 2011-12-06 12:26:37 följande:
    Turlid: Får jag fråga varför det blir snitt för er? Grattis till att allt ser så bra ut.
    Jag det kan man undra. Men mina båda tidigare låg i säte och det blev akut KS då, tredje gången spelar ingen roll säger läkarna. Livmodersvägar är försvagade och kan spricka under förlossning efter 2 KS och det är det värsta man kan råka ut för. Jag ska prata med min BM på måndag igen eller min läkare på MVC, får se.
  • turlid70
    Maryhe skrev 2011-12-07 10:16:38 följande:
    Tack alla söta fina för att ni håller tummarna! klockan 14 ska dom flytta in, om de klarar assisted hatching. Ca 1% av äggen skadas har vi fått information om.

Känner inget speciellt denna gången, är lite pessimist... Vi planerar redan för ett nytt färsk försök.
    På så sätt kanske vi inte blir så besvikna. Eller vi... sambon är optimist som vanligt. 
    Lycka till! Håller tumarna att det går bra!
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-12-07 11:26:53 följande:
    Instämmer helt med myran. Den här tråden är den enda som jag hänger i nu för tiden på FL; och ni är guld värda för mig !

Samma här! Orkar inte ens angagera mig längre i något annat, trota att jag tillhör även en annan kategori nu också. Det är tack vore den här tråden känner jag mig så "bildad", stöd och pepp får man i alla lägen. Tack för att ni finns Hjärta.
  • turlid70
    Zinfandel skrev 2011-12-06 20:01:35 följande:
    Tänk på att de finns 2 skalor i Sverige för T4 och många har börjat gå över till den nyare som har högre referensvärden.
    Hade ingen aning om och nu är jag nyfiken, vad är det för skalor? Hinner inte läkarna att uppdatera sig eller skiter dem i nya rekomendationer? Blir nojig ju som vanligt :)
  • turlid70
    Maryhe skrev 2011-12-07 19:39:01 följande:
    Hej!
    Tillbaka efter en turbulent dag där jag tillslut fick ta mig hem kollektivt. Kliniken var flera timmar försenad och sambon fick åka hem och ta hand om mina dagbarn. (Han var helt slut, men det är bra träning) Kom hem klockan 19.

Det blev två 4-celliga tillbaka. testdag den 21/12. Kliniken godtar bara hcg test, men jag åker ju till Sverige då så jag får väl testa en dag tidigare. Nu mat, Clexane spruta och soffläge! I morgon är det helg i Italien, inga dagbarn mer denna vecka då det är klämdag på fredag. Så jag ska bara plugga o vila. skönt!
    Grattis! Det låter bra med 2 st fina tillbaka, tror att det blir fin julklapp det här. Håller tummarna.
  • turlid70
    Maraki73 skrev 2011-12-07 17:57:39 följande:
    Hej alla !!

Är det nån som vet hur stor risken är att hjärtat inte slår när man kommer till Vul i v7?

Är det ett bra tecken om man börjar få fler gravidsymptom? minskar det risken för MF eller MA`?   
    Risken i vår ålder är ganska hög tyvärr, tror att den ligger på 30-35%. Ser du hjärta slå i vecka 7, vilket jag hoppas innerligt, så minskar risken förstås, men den är fortfarande ca 20% till v12. Erfet v12 är risken 5%.

Självklar är det bra att få mer gravidsymptom, men för mig blev det ju bara minskade symptom hela tiden dock fick jag varken MA eller MF. Lycka till du med!
  • turlid70
    Skytten skrev 2011-12-09 07:48:13 följande:
    Tack fina Zin. Jo, det är jättetråkigt. Uppförsbacke nu när jag vet att jag inte hinner med ett nytt FET förrän i slutet av januari. Men den här gången kommer jag nog att be om en utredning och lite provtagning. Vi får väl se hur det går. Och jag måste diskutera min menscykel för jag tror nämligen att de satte in ägget för sent. Det gjordes måndag 28/11 och redan den dagen hade jag börjat få den här pre-mensvärken som jag får ganska snabbt efter äl som brukar hålla i sig till mens. Inte för att det kanske har någon betydelse men jag vill kolla det.
    Ja, fy, det är inte lätt det här. Kram! 
    Beklagar Gråter, kramar till dig. Mycket bra strategi att diskutera dessa saker med läkarna, be om progresteron också och kanske trombyl, men den tycker dem inte ger någon effekt, så att du kan prova själv 1/4 albyl. Ta upp dina problem med immunologi, du kanske behöver andra mediciner också. Lycka till!
  • turlid70
    Maraki73 skrev 2011-12-08 21:40:11 följande:
    Oj det var höga siffror :(( usch det är 2 veckor kvar till vul och jag undrar hur jag ska klara av väntan.

Jag har redan haft ett missfall och hoppas att det det minskar risken för ett till. Idag är jag i 5+1  och igår började mina bröst bli ömma och lite större, det borde väl betyda att embryona lever och graviditeten fortsätter normalt?
    enligt en beräkning så skall hjärtat börja slå imorgon embryona är då 23 dagar gamla, tror du det stämmer att hjärtat börjar slå efter 23 dar ungefär??
    Jag har också haft MA som blev MF av sig själv (slapp skrapning) efter en spontan graviditet, men det gick bra den här gången. Hjärtat börjar slå ganska tidigt, så jag tror att dag 23 ca stämmer säkert. VÄntan till första VUL är helt olydlig, jag vet, jag bokade om mitt till slut för 2 dagar tidigare, var så säker på att det var kört då. När ska du ha VUL?
  • turlid70
    Vi 4 skrev 2011-12-08 21:04:28 följande:
    Jag har gjort mitt ÄP idag, de fick ut 11 blåsor (några var på gränsen till för små, men de tog ut dem ändå) och det blev 7 ägg!!! Jag är jätteglad! Tillbakasättning skulle ju bli på lö, men läkaren var jättepositiv och sa att Om 5 st blivit befruktade imorgon vill de tom göra långtidsodling, 5 dygn, så i så fall får jag åka ner igen på tis. Om det blir färre blir det på lö som planerat från början. Helt fantastiskt, jag är så lättad över att jag fick så många. De var jättetrevliga och allt gick så fint till. Jag fick dock något skumt blodtrycksfall och allergisk reaktion av bedövningen, så jag fick allergimedicin och ligga på obs hela dagen. Nu mår jag bra igen och det var det ju lätt värt Nu hoppas jag bara att de verkligen blir befruktade.  

Goda nyheter! Grattis till fin skörd Solig. Hoppas på långodlig för dina fina och håller tummarna för full befruktning.
  • turlid70
    Skruttefia skrev 2011-12-08 18:30:44 följande:
    Hej!

Finns kvar i bakgrunden! De tre (!) olika skalorna för T4 är:

Klipper ut några rader:
    T4, fritt 
    S-T4, fritt (DxI) 8 - 14 pmol/L
    S-T4, fritt (ModE) 12 - 23 pmol/L
    S-T4, fritt (Delfia) 10 - 20 pmol/L

Det verkar alltså finnas tre olika mätmetoder.

Vi diskuterade i SH-tråden 2009. Här är en gammal länk, som dock inte verkar fungera längre: provtagningsanvisningar.karolinska.se/templat...

Hej! Kul att se dig! Tack för ditt inlägg, värt att veta om 3 olika skalor, man ska alltså be om referenser också inte bara en testsiffra! Som tur var så såg jag det på mina tester och det var den första skala.

Hur går det för er? Mycket träning i sänghalmen eller några andra planer? Kram.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?