• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Men åh Söte, vad du måste gå igenom hela tiden. Skönt dock att den lilla verkar må bra trots allt. Förstår din oro helt och hålet. Fick du något förklaring om klumpen som kom ut? Några förklaringar ska väl någon av doktorerna ha, sånt händer väl inte bara så här. Fick du 2 embryon tillbaka? Hoppas du slutar blöda nu och kan glädjas åt din graviditet. Ska du göra KUB och/eller NUBB snart också?

• turlid70
    Eviglängtan skrev 2012-01-09 09:21:57 följande:
    Hej alla,

Är precis hemkommen från BB med två underbara töser på en bit över 3 kg. Tack alla för allt stöd. Nu är min IVF resa slut och en ny tar vid. Jag kommer att titta in då och då och heja på,

Lycka till dig innan!

Kram från en lycklig mamma
    Stort stort grattis {#emotions_dlg.flower}! Du gick gravid nästan fullt ut med dem eller hur? Härligt! Gick allting bra och det var en normal förlossning utan dramatik som akut KS t.ex? Hoppas det och önskar er lycka till. Många kramar!
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2012-01-09 12:56:33 följande:
    Hej alla och tack för tumhållning och stöd! Det betyder jättemycket Solig! 18 dagars oro är äntligen över. På VUL fick vi se ett lite foster som rörde sig hejvilt och sprattlade med både armar och ben! Det är 33 mm långt och precis rätt i storlek! Av tvillingen syntes inget spår så den har försvunnit! På torsdag ska jag på inskrivning på MVC!

Kram till alla Hjärta
    Underbart Solig! Stort grattis till er, det är bara en sådan lättnad för er och oss alla här som väntat, hoppats och hållit tummarna. Kram på dig. 

Hoppas ni andra som väntar på nästa VUL går i samma spår! 
  • turlid70

det blir aldrig som man har tänkt sig :). här planerats det i flera månader och vad händer, jo en vecka innan går vattnet kl 2 på natten till den 11/1. Kl 8 startar förvärkar och värkarna sätter igång strax därefter med 3 min mellanrum. det blir en akut KS trots allt och lilla Levi kommer till världen kl 12.50 den 11 januari. trots stora mage är han bara 2,650 kg och 48 cm, men helt  frisk och alldeles underbar. jag känner enorm tacksamhet att han skapades, stannade kvar i min magen, växte till där och föddes frisk och gosig, mycket mycket kärlek.

• turlid70

Tack vänner för era kramar och grattis. Det känns fantastiskt ett ha det lilla livet bredvid oss nu. En bild finns nu i mitt bildgalleri, kan bara inte låta bli visa underverket. 

Vi alla mår mycket bra fysiskt, men jag är otrolig känslosam just nu och gråter för allt, av lycka antar jag blandat med oro. Det jag inte fick uppleva under graviditeten kommer nu känns det som. 

Det minsta jag hade hoppats på var att få värkar, i lugn och ro skulle vi ju skrivas in den 12 och åka på förlossningen den 17. Jag hade ju tänkt att jobba den 10 tom, men stannade hemma ändå och mailade att jag inte tänker komme in nåt mer. Tänk om vattnet hade gått 12 timmar tidigare, när jag var på jobbet!

• turlid70
    MissBoring skrev 2012-01-15 19:11:15 följande:
    Hoppas ni alla har rätt och att det förblir ett pluss Hjärta
    Grattis! Håller tummarna att så blir det.

• turlid70

Justerar lite :)) Kram till er alla

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK*** 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket våren 2012
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 + ICSI2 (frusna ägg)-  sprutstart ca 19 jan Centro Promea Turin, Italien
    Sunseed. 40 år, IVF 1(misslyckades), FET 1, testdag 21/12 minus. Väntar på FET 2.
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC
    Hemulen, 38 år, 4 inseminationer, 2 IVFer, 2 FET. IVF 1 pos, MA v10.
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ),  3 IVF  samt 1 FET, alltid minus.....
    Linköping68, 43 år, Linköping: CFC. Börjar spruta vilken dag som helst 
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  nytt FET v 50
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!

***SPRAYAR*** 
    Anne f 41, Trönö, första spraydag 23 decIVF försök nr 1. 

***SPRUTAR*** 
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon. 
    Syskon Nu, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 6 ICSI Sprutstart 15/1

***ÄP/ET***
    Victoria71, Göteborg, Nordic IVF-centrum, IVF-försök nr 2, korta metoden menopur, ÄP 19/1.

***RUVARE OCH TESTDAG*** 

***GRAVIDA*** 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11,   27/11 TD 6/12
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012
    Vi 4, 40 år, Carlanderska Gbg, IVF nr 1 (syskonförsök), ET 10/12, TD 24/12. BF 28/8 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS  

• turlid70

Så ledsen för er skull Vi4 och Miss B, beklagar verkligen. Hoppas Miss B ni får en ordentlig utredning nu och ni Vi4 får förklaring och ersättning för den misslyckade behandling. 

• turlid70

Linköping, jag blev ju gravid först efter jag fyllt 40! IVF vid 40,5 år resulterade i sonen son föddes drygt 2 månader efter jag fyllt 41! Din läkare får höra med CvL om han inte tror dig. Och vi är flera gravida över 40 som du själv kan se i listan. Lycka till vännen!

• turlid70
    Spears skrev 2012-01-31 08:02:45 följande:
    Hej! Nu är han äntligen här :) Det var en ganska långddragen förlossning men allt gick bra, föddes via KS.. Han är väldigt gosig och vill amma hela tiden, så mycket mys blir det :) Lycka till alla andra och ge inte upp... Kramar!!
    Stort stort grattis till sonen Spears! {#emotions_dlg.flower} Hoppas du mår bra efter förlossningen. 

Varför blev det KS för dig? Har ni något namn till underverket? 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?