• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi 4, får jag läsa din blogg? Jag minns att du nämnde om olyckan när du hoppade in i tråden, men jag tror inte jag läst om den, vill gärna göra det. Har läst Annes flera gånger och gråtit tröstlös, men är full av beundran hur stark människan kan vara. 

• turlid70

Grattis till äggen Anne! Hoppas att alla blir befruktade. Hur såg det ut annars, med tanke på din cysta?

• turlid70

Anne grattis till 3 befruktade, låter lovande med tre dagars odling Solig.

Sunseed och Maryhe ledsen för er skull, usch så tråkigt. Kramar till er med styrkan att fortsätta. 

• turlid70
    Skytten skrev 2012-02-21 12:57:38 följande:
    Hihi Zin säger. Det är tunga grejer. Då lyssnar man.
    Okej, jag ska ta det här en vända till med CvL. Är de kända för att vara svåra på den här punkten?
    Jag måste ta reda på mer av sköldkörtelläkaren varför det bara anses vara bra att medicinera om grundvärdet är högt, över 4-5. För det måste väl ändå vara slutresultatet, att komma ner till 1-2, som är det väsentliga? Jag förstår inte..... 
    jag hade TSH på 1,4 innan sista behandling på CvL och stod på 50 Levaxin. Det sa jag till läkare där och då svarade han att jag skulle höja dosen till 75 under behandlingen och det fortsatte jag med senare. TSH kan höjas under graviditeten också, jag har legat på 125 Levaxin ett tag. 
  • turlid70

Kattenizze hur går det med dina twins? Ammar du? Är ni båda föräldralediga? 

Vi har det bra. Jag njuter av min lilla pojke, han är så mysig, 6 veckor imorgon! Han har vuxit och lag på sig ordentligt :)) och han har börjat le mot mig medvetet nu, korta leende men så värdefulla. Han har lite gaser i magen och kinkar ibland, sover sämre vissa nätter pga det. Vaknar annars 2 ggr för att amma på natten och kan hända att inte somnar om efter andra gången om det är närmare morgon. 

• turlid70

Lillstoran, tycker det låter lite motsägelsefullt, du har gjort karriär och varit framgångsrik (står i din presentation) och så mycket prat att det är dyrt att göra IVF privat, du har ju inte ens börjat betala. 24000 kr för ett försök tycker inte jag är särskilt dyrt, en resa mindre om året bara, om man verkligen vill ha barn. 8 st IVF:er istället för en adoption, gissar att många i denna tråd resonerar så och ett barn ska man inte mäta i pengar. Tycker man det är för dyrt att skaffa barn på det sättet då ska man överväga att göra det överhuvudtaget, för att ett barn kostar över en miljön tills det är dags att flytta hemifrån!

IVF behöver absolut inte slita på förhållandet heller, tvärtom, man stärker varandra och man verkligen älskar. Sen är det så att vi inte har mycket tid på oss att träffa en annan att skaffa barn med. Man försöker liksom göra allt man kan med dem förutsättningar som finns. Hade inte vi fått vår lilla prins hade vi ändå levt lyckligt tillsammans efter allt vi har gått igenom och det är en del. 

• turlid70

Började skriva inlägget mitt på dan och det kom lite sent nu ser jag, men men, man hinner inte alltid med det man vill :))

Ser att det händer saker här. Suseed, grattis, jag ser också ett streck, så glad jag blir!

Inanna, grattis till lyckad RUL! En sådan lättnad, super glad för dig. Försök att boka ett TUL också v 32, prata med din BM, det är hon som fixar remissen. Lycka till!

• turlid70

Lillstoran, jag tänker skriva klagobrev till Huddinge om att låta 40+ dessutom med stora inkomster göra försök 2 och 3. Vi fick minsann nobben av dem direkt efter jag fyllt 40 trots strålande resultat på första behandlingen. Ni verkar ha kommit snabbt i kö också, vi fick vänta i 2 år och då hade jag nått åldersgränsen nästan. Vi har inte dem inkomsterna du nämner och maken är sjuk, du vet som prins Daniel fast värre och med många andra biverkningar på kroppen. Han är inte sjukskriven, oh nej, han jobbar full tid och har en resväg på över 8 mil enkel. Han är ju inte prins, men någon rättvisa borde råda ändå känner jag.

• turlid70

Hur blockerar man sin profil? Lyckas bara med en medlem i taget, jobbigt att hålla på med det så. 

Sunseed, beklagar att pluset har försvunnit, så himla trist Gråter. Kram och lycka till framöver.  

• turlid70
    Victoria71 skrev 2012-03-15 15:38:41 följande:
    Gå in under inställningar, det är den lilla ikonen med ett kugghjul eller mutter eller vad det är.
    Okej, tack :).

Har lagt nya bilder på plutten, han fyllde 2 månader i söndags! Kolla om någon vill, strax ska jag blockera min profil.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?