Tuvalina skrev 2011-12-28 20:52:48 följande:
Om ni var jag, skulle ni behandla er med doxyferm och Flagyl i förebyggande syfte inför IVF:en nu när jag sprayar, trots jag ej har undersökt mig?
Eller är jag knäpp då?
Tycker absolut inte det! Jag behandlades med Flucanazol mot svamp och Dalacin (tror jag) mot BV under spejning, blev klar med behandling någon dag innan första sprutan. Jag kände på mig att jag gjorde rätt och nu vet vi ju alla hur det gick,
på det försöket :)). Nu är det ju inte exakt samma mediciner, men det är dem jag fick av en gynläkare och jag tror att dem hjälpte ändå just då. Ingen sex med maken under behandling ruvning och ett tag framöver för att han inte behandlats samtidigt som mig.
I v12 tog min MVC läkare BV, GBS plus någon test till, allt var fortfarande bra då, men för ca 2 månader sedan fick jag tillbaka svamp, och med all säkerhet en släng av BV också, men det tog jag inte upp med min läkare, fick flucanazol igen mot svamp bara. Jag borde be om att testa BV också, lite naivt av mig att lita på tester från v12. Ska till BM på måndag och ber dem kolla BV mm.
Lycka till med din behandling!