-
Du har ju ständiga problem med UVI, be om utredning, kolla svamp i underlivet , begär odling! Har man svamp så är mycket säkert att man har bakteriel vaginos också, kanske i lättare form men ändå, kommer du ihåg Ludmilas bakterier också. Dold klamydia, urea- och mycoplasma är värt att testa, tror dock inte att CvL går med på allt detta. Gå till privat gyn, i Täby t.ex. Be att testa TNF-alfa, den hänger ihop med immunologi, Fjällis kan den bättre. Men jag vet att CvL skiter i TNF-alfa så jag vet inte hur man ska lyckas att testa den, men hör men Fjällis, hon lyckades vill jag minnas. Dina problem verkar hindra embryot att fästa och det är dem bästa tips jag kan ge dig. Lycka till.Skytten skrev 2011-12-09 08:42:25 följande:Tack Turlid, så gulligt av dig. Jo, jag måste, men jag känner bara: orkar jag? Jag har ju följt alla här som kämpar och stångar sig trötta med bångstyriga läkare och just idag känns det så överjobbigt att orka gå igenom det. Men om någon av er som kan det här (vet ju på ett ungefär vilka ni är) vill, får ni gärna ge mig en lista på vilka prover jag ska be om. Det känns så tråkigt att "slösa" bort ägg som de gett procentchansen 40-45 % om det finns ett fel som borde åtgärdas. Mina AMH och THS-värden är strålande och har varit så i alla år. Och slemhinnan är fantastisk. Så nu då?
-
Spännande! Håller tummarna att du får se hjärta slå.Maraki73 skrev 2011-12-09 12:04:40 följande:Jag ska på VUL 22/12. Innan du fick MA/MF hur var det med gravidsymptomen? ökade de eller avtog de eller var de samma ?
Jag hade mycket mer symptom den gången, men plötsligt var alla borta, typ i v6 just då hjärta börjar slå antar jag. Den här gången hade jag knappt några symptom alls, men det gick mycket bättre ju. Det är så indivuduellt med symptom också och även från gång till gång. -
Tappa inte hoppet än, det kan vara nidblödning, den brukar komma just runt RD9.slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-09 12:07:35 följande:RD9 och jag har börjat blöda... små blodblandade flytningar.. mest brunt.. men nog är det kört tror jag.
-
Hälligt Kattenizze, lycka till! Du är nr 3 som har kommit i mål i vår tråd. Nästa är min tur, yes!
Nu ska jag gå och byta om och sen är det julfest på Soliden.
Kram alla! -
Skytten! Vilken vändning! Fick du ta till med att du är journalist eller? Jag är så otroligt glad för din skull och så stolt att den kunskap vi har har i tråden tas på allvar! Inte bara "läs mindre på internet" till svar utan verkligen lyssnar. Har misstanke att allt detta är ingen hyhet för dem heller, men dem kör bara på, pengarkåta som dem är, tills dem stöter på några mer pålästa. Jag önskar så att många andra läste vår tråd och tog till sig och ställde krav på läkarna. Det är ju inte bara pengar i sig, det är en sådan oerhört påfrestande känslomässigt berg och dalbana.
Det var ju det Ludmila upptäckte, att svenska läkarna inte gjorde allt vad dem kan. Hon startade sin egen mottagning för att hjälpa såna som vi. Smart kvinna! Det sprider sig överallt nu säkerligen. -
Vi 4, reklamera din behandling om det inte tar sig. Det är verkligen oetiskt att vara så oärlig och inte tala om vad det innebär. Det är absolut inte ditt fel, sluta grubbla över det. Man SKA ju lita på sin läkare, det är därför dem finns, man SKA inte behöva vara läkare själv när man vänder sig till en sådan, men tyvärr har man blivit så himla tvungen att vara det.
Torts oddsen hoppas jag på en solskenshistoria. Håller tummarna för dig. -
Shushi, vilken underbar vändning! Hoppas såååååååååååå att det är det du tror.
Mia, stort stort grattis till plus, fantastisk nyhet, är jätte jätte jätte glad för din skull .
Och kul att det plussas i tråden -
Haha, smart att indirekt ställa dem till väggen. Jag tror att dem visste precis vem dem fick med att göra. Riktigt bra gjort! Hoppas det hjälper vara andra systrar.Skytten skrev 2011-12-12 20:06:22 följande:Hehe, jag hade det på tungan men behövde inte och jag tror jag la ribban redan i mitt mejl, så de förstod att jag menade allvar. Men har de googlat mitt namn (för sånt gör väl alla? ) så vet de vad jag gör till vardags.....
-
Hoppas det gick för Kattenizze idag och hon är numera 3barnsmamma.
-
Sushikatten, mycket glädjande att provet visade så bra värde. Hoppas hoppas det fortsätter uppåt.
Härligt Enya med så bra resultat på UL. Måste kännas underbart och tänk att du är nästan halvvägs nu, njut!
Mia, hoppas och håller tummarna att ditt plus blir starkare nästa gång.