• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Snösport

Gnistan6666: Hoppas att det är något där inne. Kanske bra att du inte känner ngt 
    Jag har själv gjort 4 IVF och får aldrig mens förän flera dgr efter avslutad behandling efter test så alla reagerar olika och inte alltid lika gång efter gång i känningar eller krämpor så håll hoppet högt uppe.
    Jätte lycka till den 6 januari!

Sushikatten:
    Jag hade Gonal-f på första och det var väl ok men sedan fick jag menopur efter att ha frågat vad det var då en kompis på 41 1/2 år provade det och då fick en son. Jag fick då färre äggblåsor men lika få ägg som innan och de äggen är kanonfina Så jag håller tummarna för dej!!

Turild: massor med ägg (vill också ha !! )så nu är det väl de sista som är de bästa, eller hur!!

• turlid70
    gnistan6666 skrev 2011-01-04 09:03:39 följande:

hej!

Jag är ny här...jag har gjort 2 st IVF:er i Danmmark...den ena misslyckades och den andra är jag i väntan på att ta ett graviditetstest, på torsdag!! (6januari)

Jag känner ingenting!  Minabröst har slutat ömma, vilket det började göra när jag började med crinonen...ingen tecken på mens, typ mensverk, migrän som jag brukar få innan mens...

Vad tror ni?? Jag har 2 befruktade ägg i mig...

Jag tycker att det verkar hoppfullt att din mens inte kommit än. Håller tummarna för ett Plus överimorgon, det behöver vi verkligen här i tråden. Välkommen hit!
  • Inanna Li
    gnistan6666 skrev 2011-01-04 09:03:39 följande:

hej!

Jag är ny här...jag har gjort 2 st IVF:er i Danmmark...den ena misslyckades och den andra är jag i väntan på att ta ett graviditetstest, på torsdag!! (6januari)

Jag känner ingenting!  Minabröst har slutat ömma, vilket det började göra när jag började med crinonen...ingen tecken på mens, typ mensverk, migrän som jag brukar få innan mens...

Vad tror ni?? Jag har 2 befruktade ägg i mig...

Hoppas du får Plus! Man kan vara gravid utan att känna symptom i början!
  • Inanna Li

Sushikatten - Hoppas att Menopur leder till bra äggkvalité. Snösport och Turlid har ju fått fina ägg med hjälp av detta. Håller tummarna för dig!

• Fahlvik
    sushikatten skrev 2011-01-04 08:42:37 följande:

Fahlvik: hur har det gått?

Menar du KUB? Det är först nu på fredag men jag återkommer oavsett resultat.

Började jobba igår och var illamående hela dagen, hade starka kväljningar så fort jag kom innanför dörren hemma och fick springa till köket och ta en seg rågsmörgås och det hjälpte. Småäter hela tiden men det hjälper inte alltid. Är ändå glad för att jag inte kräkts någon gång än även om det känts nära när kväljningarna sätter igång...
    Idag går det mycket bättre (trots jobb ;o)
    Ja, nu är vi inne i vecka 12 och det känns helt otroligt att man kommit så långt! Kollar lite på vagnar men har inte hittat den perfekta än men det finns ju gott om tid.
    Må gott!
  • Inanna Li
    Fahlvik skrev 2011-01-04 12:48:28 följande:
    Menar du KUB? Det är först nu på fredag men jag återkommer oavsett resultat.

Började jobba igår och var illamående hela dagen, hade starka kväljningar så fort jag kom innanför dörren hemma och fick springa till köket och ta en seg rågsmörgås och det hjälpte. Småäter hela tiden men det hjälper inte alltid. Är ändå glad för att jag inte kräkts någon gång än även om det känts nära när kväljningarna sätter igång...
    Idag går det mycket bättre (trots jobb ;o)
    Ja, nu är vi inne i vecka 12 och det känns helt otroligt att man kommit så långt! Kollar lite på vagnar men har inte hittat den perfekta än men det finns ju gott om tid.
    Må gott!
    Grattis till vecka 12! Nu kan du känna dig mera lugn! Jobbigt med illamående men det leder ju till nåt gott sen!
    Kram!
  • Inanna Li

Nu har jag kontaktat kliniken om att jag måste vänta till februari. De höll med mig om att det var fruktansvärd otur! Det positiva är att jag kan ju dricka kaffe ett tag till i alla fall Flört!

• Snösport

Fahlvik:
    Tjohoo! Har det redan gått 12 veckor    Äh, vad härligt!!!
    Vi gjorde ju sista IVFen nästan samtidigt trodde jag v 42?  eller du måste gjort det tidigare då om du redan är i v 12. Hoppas det går bra på fredag och hoppas du hittar din barnvagn...många veckor kvar så köp inte för tidigt för vi tjejer brukar ju hinna ändra oss många ggr om du hittar ngt som ser bättre ut på ngt sätt   

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?