• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

susmar72 skrev 2012-07-16 22:23:21 följande:
    Fjällsippan: lycka till imorgonpå vul.
    Bengalen skrev 2012-07-16 22:27:59 följande:
    Fjällsippan: Håller tummarna för att det inte ska finnas några oklarheter imorgon på VUL:et.
    Tusen tack !
  • Fjällsippan
    TyckOmMig skrev 2012-07-15 23:16:35 följande:
    Fick min mens idag och chansade att ringa och svarade gjorde Svend dock fick jag vänta med exakt tid tills kl 8 imorgon.Snacka om panik att vilja börja denna resa NU.Har dock inte så många chanser på mig bara tills februari 2013.Känner mig ngt stressad och att oddsen kanske är alldeles för dåliga men då har vi i alla fall försökt.Känner mig bara så mkt nybörjare inför denna start.Ni andra är så säkra och vet så mkt mer än jag.
    Undrar bara hur snabbt jag kan lyckas infinna mig hos CFC då resan dit tar lite mer än 2 h med bara tåget?!Vi får väl se vad de har för tid till mig imorgon.
    Hoppas att det har gått bra för dig idag!
  • Fjällsippan
    linköping68 skrev 2012-07-16 11:45:28 följande:
    Har du fått Ovitrellepennan från din klinik/gyn här i Sverige, eller?
    Japp, min hemortsläkare i Sverige skrev recept på den och som jag har förstått det så finns inte den gamla Ovitrelle-typen på marknaden längre.
  • Fjällsippan
    Bengalen skrev 2012-07-17 07:55:54 följande:
    Jag har fått den gamla modellen nu de senaste gångerna. Frågade faktiskt på Apoteket men de hade bara den gamla sorten. Fick bara lyx-varianten direkt av CFC en gång.

Vilken variant man får kanske då beror på ordinationen (hur läkaren har formulerat) receptet. Jag förklarade min eventuella ordination med små doser Ovitrelle för min hemortsläkare i Stockholm som skrev ut recepten. Och när Svend kollade på mitt Ovitrelle-recept så sa han att det var "helt korrekt".
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2012-07-18 17:25:46 följande:
    Hur gick det för dig på VUL Fjällsippan?
    Jo, allt går ju i en rasande fart på CFC, och det var knappt jag hängde med i svängarna . Men Svend sa att det såg "snyggt ut". Jag såg inte att han mätte slemhinnan, men han sa att den var 9 mm (han har väl tränat upp ögonmåttet förmodar jagSkrattande). 4-6 blåsor på gång, och det är dags för Ovitrellen ikväll och ÄP på fredag. Svend sa inget om den eventuella cystan, och jag såg inte heller några konstigheter på skärmen. Men man måste ju alltid hitta något att fundera över; och min farhåg just nu är att han har lagt  ÄP för tidigt (största blåsan 18 mm igår). Jag tror att min "gamla" läkare hade dragit på det ytterligare någon dag. Men, men jag har ändå stort förtroende för Svend så nu ser jag fram emot plocket på fredag. 

Beträffande Prednisolon (som du funderade över) så började jag på CD 2 den här gången, och det känns som jag har lyckats stilla mitt immunförsvar och nu är jag helt fri från eksem och allergi. 

Lycka till imorgon på VUL! 
  • Fjällsippan
    Vi 4 skrev 2012-07-18 23:06:25 följande:
    Fjällis, låter ju toppen! Till mig sa de att de nyligen sett att vid korta metoden är det bättre att plocka något tidigare än med långa (och mot vad man förut tyckt) så det låter toppen tycker jag 
    Zinfandel skrev 2012-07-19 07:08:29 följande:
    Låter strålande vännen!!! Och Svend skulle knappast chansa på för tidigt ÄP, dagarna kan vara avgörande!
    Tackar ! Jag kör korta, och dessutom har jag haft Ovitrelle-tillägg under sprutperioden, så efter era kommentarer och lite närmare eftertanke känns det bra att plocket blir redan imorgon. 
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2012-07-19 12:09:41 följande:
    Tack ska ni ha för att ni tänkt på mig. Känns deppigt efter märkligt resultat, på sprutdag 5 endast 4-5 mm slemhinna och en follikel på 11 mm. Sen små ca 4 per sida på 4-6 mm. Har aldrig haft så tunn slemhinna eller små folliklar på motsvarande dag. Vet ej om det beror på att det var tveksamt om jag nu började på cd 2 då jag fick mens lördag kväll och började spruta söndag kväll efter att ha rådfrågat Svend.

Frågan är om de små ens kommer igång? Kanske det är en dålig cykel efter allt strul sedan jag fick avbryta i maj och mensen inte kom förrän på cd 51. Nu kom den på cd 24. Har aldrig haft så konstigt innan.

Väntar på att CFC ska höra av sig efter inringt resultat. Har bokat VUL på lördag men gissar det kanske är för tidigt för att se om något hänt.
    Har du hört något från CFC? Min forna hemortsläkare rekommenderade, liksom Svend, en "tidig" start med sprutorna när det var tveksamt vilken dag mensstart var. Hoppas så innerligt att dina blåsor och slemhinnan växer sig fina till nästa VUL.
  • Fjällsippan

Kort rapport: tyvärr visade det sig att min farhåg om för tidigt plock stämma. 1 moget ägg fick man ut, resten var omogna. Skit också.

• Fjällsippan

Kalimero: som jag förstod var det ca 5 av de plockade omogna. MissB: nej, jag sa inget på sista VUL'et om att det kändes tidigt med ÄP, fanns inte tid att resonera med läkaren. Bengalen: ET planerat till måndag. Tack för ert stöd!

• Fjällsippan

Kära, Vi 4, åh du får inte känna att du har lurat mig! Här i tråden delar vi tankar/erfarenhet öppenhjärtligt, och det vore väldigt tråkigt om vi ska hålla tillbaka tankar och information i rädsla för att "luras". Vi är alla goa vänner som stöttar varandra, och det medicinska ansvaret ligger ju trots allt inte i våra händer. Så tänk inte så! Kram!

Tack alla för att ni hejar på mitt lilla ägg! Nu ska jag koppla av och njuta av semestern, och hoppas på ett mirakel att just det här ägget ska vara något alldeles speciellt !

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?