-
Jag har inget nummer....Nu Syskon skrev 2012-01-29 19:45:29 följande:Tuvalina har du inte ett journummer du kan ringa och fråga? I ditt läge skulle jag utnyttja detta.
-
Jag går i Falun, och vad jag vet så finns det inget journummer. Får väl snällt vänta till i morgon bitti och ringa. Tror att cystorna är kvar annars skulle jag nog blöda ordentligt nu. De sa att cystorna skulle försvinna med primolut Nor men jag sa att det behöver de inte göra... undrar vem som har rätt. Undrar vad som händer nu? Ingen beh. start förmodligen... bereder mig på det värsta och tiden går och tiden går...
-
Jag förstår dig. Känner mig också i svajning nu men jag hoppas fortfarande att din gyn får skägget i brevlådan!42an skrev 2012-01-29 20:46:41 följande:Myran och Nu syskon: Tack för ert stöd, blir tårögd. Är lite i svajning kan man säga. Förväntansfull och skräckslagen på en gång. Det borde ju varit värre om jag inte kännt ngt alls. Vågar inte riktigt hoppas. Kram!
-
Tack kära kära du! Tack för din omtanke! Jag hoppas med att något händer snart! Jag blir galen av all denna väntan.Nu Syskon skrev 2012-01-29 20:57:27 följande:Nu vet inte jag hur dt funkar i falun men på Ivf-kliniken i Sthm står numret på ett schema där det står hur man medicinerar och när man skall ta sina blodprov och vul osv. Eller ni andra här finns det någon som har det numret och kan inboxa Tuvalina? Jag hoppas allt löser sig och du börjar störtblöda ikväll. Kram.
-
Så himla skönt att höra Zin att du hittade fram till en bra läkare!! Du är en hjältinna! 42:an: gläder mig åt att det vuxit till sig i ovarierna!
-
Ego: jag har kollat med VULnu eftersom jag inte har någon ordentlig blödning. Min slemhinna är 4 mm. Jag ska börja spruta gonal f ikväll. Det lät på läkaren som en chansning då denna cykel inte verkar vara den bästa. Om det fingerat visar sig på det prov jag ska ta på dag sex. Om det är för lågt eller för högt så avbryta beh denna cykel jag förstod inte riktigt vad det är som gör att det inte är helt optimalt... Är det så att mitt östrogen kanske är för lågt eller slemhinnan för tunn?
-
Frågan är nu, hur skall det se ut i livmoder och ovarier för att det ska vara optimalt att starta stimuleringen?
-
Turlid, jag frågade verkligen läkaren om han tyckte det var någon mening att köra behandling den här cykeln. Han tänkte länge och svarade sen att han tyckte det var värt ett försök men att han får ju mer kött på benen på måndag när han får se östrogenvärdet...
Tack alla andra för era stöttande ord!!! Det betyder jättmycket. Jag tycker också att det borde vara bra med en tunn slemhinna. Men de där folliklarna han såg visste han inte riktigt om det var just folliklar eller små cystor... eller... jag vet inte... jag frågade och frågade och han såg mer och mer ut som Skalman. Ett tag tänkte jag fråga om han sov.. Tur min älskade var med så jag kan fråga honom nu vad som sas.
Innana - dina siffror påminner om mina när jag bar Tusse!! Härliga siffror. Hoppas nu du slipper blöda mer!
42:an, ta bilen och kör hårt i morgon!
Linköping, vilken himla konstig grej att kroppen bara gjorde så. Den ville släppa ifrån sig äggen. Kanske kan det finnas en mening med det... Eller så var det bara ett till spratt i hormonkarusellen!
Vi4: Jag vet många som blivit gravida tätt inpå missfall. Du känner nog i din kropp om den är redo - älska för glatta livet i så fall!
MissBoring: Det låter spännande att försöka hemma med hjälpmedel. Jag tog också doxyferm och Flagyl och sedan fluconazol och canesten. En snarlik efterbehandling. Det låter jättebra, kör på det och skippa lactal och det för det ska man som sagt inte använda när man försöker bli gravid. Canesten finns att köpa receptfritt på apoteket! Bara för att du äter antibiotika behöver inte det innebära att du får svamp. Du känner ofta om du får svamp då det kan sticka lite i blygdläpparna. Värsta varianten är om det kliar och du får kesoliknande flytning... -
Det låter ju lovande på det sättetFjällsippan skrev 2012-01-31 22:51:51 följande:Tuvalina; hur såg det ut med cystorna idag? Jag har inget svar hur det optimalt ska se ut; men livmoderslemhinnan brukar vara ca 3-4 mm de tunnaste dagarna efter mens och det är ju där du är nu.
-
***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket våren 2012
mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) -72, Halland, 3 IVF:er.
Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL.
Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11.
Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC
Hemulen, 38 år, 4 inseminationer, 2 IVFer, 2 FET. IVF 1 pos, MA v10.
Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
***SÄNGHALMSLIGAN***
Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!
***SPRAYAR***
***SPRUTAR***
Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon.
Linköping68, 43 år, Linköping: CFC. Korta metoden med Gonal-F. Sprutstart 18/1, ÄP 31/1, förhoppningsvis ET 2/2
***ÄP/ET/FET***
Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 + ICSI2 (frusna ägg) - Centro Promea Turin, Italien ÄP 30/1
Sunseed. 40 år, IVF 1, FET 2 den 3/2.
***RUVARE OCH TESTDAG***
Victoria71, Göteborg, Nordic IVF-centrum, IVF-försök nr 2, korta metoden menopur, testdag 7/2.
Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 6 ICSI ET 27/1 4 & 5 celligt, TD 14/2
Anne 41 år, Trönö/Söderhamn, 1 sprutdag 31/1. Blodprov 5/2.
***GRAVIDA***
No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-201
***FÖDDA***
Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS