IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
42:an. Jag håller med allt hopp jag kan komma över. Är dålig på att ge det till mig själv, men ger gärna till dig!!
42:an. Jag håller med allt hopp jag kan komma över. Är dålig på att ge det till mig själv, men ger gärna till dig!!
Hade lagt in min status under fel rubrik:
***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket våren 2012
mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) -72, Halland, 3 IVF:er.
Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL.
Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11.
Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC
Hemulen, 38 år, 4 inseminationer, 2 IVFer, 2 FET. IVF 1 pos, MA v10.
Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
***SÄNGHALMSLIGAN***
Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!
***SPRAYAR***
***SPRUTAR***
Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon.
Linköping68, 43 år, Linköping: CFC. Korta metoden med Gonal-F. Sprutstart 18/1, ÄP 31/1, förhoppningsvis ET 2/2
Anne 41 år, Trönö/Söderhamn, 1 sprutdag 31/1. Blodprov 5/2.
***ÄP/ET/FET***
Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 + ICSI2 (frusna ägg) - Centro Promea Turin, Italien ÄP 30/1
Sunseed. 40 år, IVF 1, FET 2 den 3/2.
***RUVARE OCH TESTDAG***
Victoria71, Göteborg, Nordic IVF-centrum, IVF-försök nr 2, korta metoden menopur, testdag 7/2.
Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 6 ICSI ET 27/1 4 & 5 celligt, TD 14/2
***GRAVIDA***
No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-201
***FÖDDA***
Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
Många bebisar blir det! Mitt AMH värde var 0,2 när jag tog det i augusti. Kanske är det annorlunda nu med. Det kan nog påverka i vilken sorts cykel man är i. Bra eller dålig.
Zin, fantastiskt att höra att du fått en op tid!!
42:an- hoppas det gått bra idag!
Myran, dina värden ser bra ut!
Själv befinner jag mig i ingenmansland. Sprutar 300 Gonal-f på kvällarna och ska ta ett blodprov på söndag som jag ska skicka iväg till kliniken. Efter det så får jag svar om det är någon idé att ens fortsätta. Östrogenerna och progestronerna i min kropp har fått sig ett totalt spel. Jag skulle behöva göra något för att få cyklerna att bli längre och vara mer hormonbeständiga. Vet bara inte vad.
42:an, verkligen tråkigt besked. Men det är fantastiskt tycker jag vilken backup från en klinik, att Svend ringer dig ikväll!
Maryhe, Det låter som att också du fått rimliga förklaringar till hur sakernas tillstånd uppenbarar sig. Det låter också rimligt tycker jag att det är bra att inte försaka för mycket njutning i livet. Jag hoppas nu för din/er skull att det blir några små liv som växer!
Det låter ju spännande med infolic och studien om AMH, den ska jag kolla upp.
Zin, Skönt att du kallar mig Anne faktiskt. Jag gillar det. Det är ju så jag heter
Mina cykler har varit relativt regelbundna sen jag fick tillbaka min mens efter cystorna i aug - okt. Men cyklerna har varit korta. 23 dagar har de varit. Sen hände något i dec. som gjorde att allt vändes upp och ned. Jag har haft väldigt mycket PMS senaste månaderna och spänningar i brösten. Den 13 dec var vi på VUL och läkaren såg fina folliklar. Allt verka tyda på att jag skulle ha ägglossning vilken minut som helst typ.
Jag blev uppmanad att äta Pravidel igen mot förhöjt prolaktin för det var viktigt att jag åt det sa hon. Jag menade att jag inte kanske behövde det eftersom jag hade regelbunden mens och ägglossning och mina prolaktinvärden såg bra ut. Efter som jag skulle göra IVF så tänkte jag att jag måste nog äta Pravidel som läkaren säger. Sagt och gjort, så började jag äta Pravidel samma dag efter VUL. Jag kom hem och tog Pravidel som ordinerats och jag åt också en fluconazol 150 mg mot svamp. Sen tog det bara en vecka så fick jag mens på dag 16 i cykeln. Inget omslag på ägglossningsstickorna. Något hade alltså hänt. Det var då det spårade ur helt. Läkaren bad mig börja med Synarela på dag 1 istället för 21 ( som han nu sa i tisdags att inte förstår att han sagt!!!). Sen fick jag cystorna, sen avslutade jag synarela och istället primolut Nor och nu detta VUL och där han inte tror på behandlingen riktigt denna månad.
Ursäkta jag är lite långrandig, men jag märker att jag har ett enormt behov av att få prata om detta. Jag är så förvånad över hur vi blivit emottagna. Det enda jag vill är ju att min son hade levt
Lilla Tuvalina
Det är inte klokt vad många ska behöva gå igenom
Styrkekramar till dig
Tack alla fina för era värmande ord!! Det är sorgligt men jag och Krister har mycket som vi är glada för. Vi håller på att skapa ett företag här i vårt hus som ska vara fyllt med kreativitet, glädje, fest, kurser och musik! Vi behöver komma på ett bra namn nu bara...
Nu är det ju så att jag börjat med sprutorna, Gonal-f och på måndag får jag troligtvis reda på om det är någon idé att fortsätta. Men jag tror som du Zin att jag skulle behöva vila en månad för att låta kroppen återhämta sig. Jag åt ju Pravidel innan så det var därför läkaren anser att jag borde fortsätta med det då det är så viktigt att ha lågt prolaktinvärde vid IVF. På måndag eller Tisdag så får jag veta mer och visar det sig att det inte blivit någon follikeltillväxt så avbryter vi behandlingen.
Kram till er alla!
Sunseed, grattis till dubbelruvning! Min dröm nu är också att få två!
Tack igen alla för alla era varma ord!
Vi4, det låter som en bra idé att begära dina provsvar genom "mina vårdkontakter". Ibland går allt så mycket lättare när man får skriva... ett telefonsamtal känns som ett berg att bestiga.
Till alla - önskar jag en skön fredagkväll!!
Bok och hemsida är mycket bra idé!! Väldigt viktigt Zin och helt rätt. Lägg ägg... en bra titel tycker jag med... kanske lite för populistisk... men nja... kanske.
IUFD och bemötande skulle jag vilja skriva om. Ska precis i dagarna ta kontakt med Professor Ingela Rådestad ang seminarium i minskade fosterrörelser. Seminariet är 21 mars.
Om diskbråck kan jag säga att jag haft två diskbråck och op två gånger för det. Båda gångerna blivit bra men jag är stel i ländryggen. Det året jag blev spontant gravid så tränade jag på friskis ca två gånger i veckan och hade massor av lyckohormoner i kroppen för jag var dödskär! Jag blev gravid i en ålder av 39 1/2! Tror att lyckokänslorna gjorde mycket men vill inte tro det heller... grrrrr eftersom nu är ju mina lyckokänslor många dagar bortbytta i sorg vilket jag tror kommer undergräva förutsättningarna. Eller så ska jag inte säga så helt enkelt utan tro att det är möjligt igen. Men ni förstår säkert mitt resonemang.
Jag är på jobbet nu, ska läsa igenom mer noggrant sen vad ni skrivit.
Ledsen Viktoria för den tråkiga mensen...
Jag är på sprutdag 5 nu. I morgon blir det blodprov. Brukar ni känna något i magen av stimuleringen?