• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack alla fina!! Vi är snart framme hos dr arrogant. Det kommer gå bra, bara inte äggen rymt redan. Allt kan hända har jag förstått. Tack för era kommentarer om fragmin. Ska prata med de arrogant. Kram från mig !

• Tuvalina

Man får ofta synarela när man har endometrios. Synarelan gör då att endo cystorna och härdarna torkar vilket sen gör att det blir lättare att bli gravid efter behandlingen. Oftast tar man synarela i flera mån då.

• Tuvalina

De ringde nyss från kliniken. Tre av fyra ägg har blivit befruktade!! Vi är jättenöjda med det resultatet. Läkaren hörsammade mina önskemål om fragmin och jag kommer få börja med det samma dag som ET.

Dessutom ansträngde sig läkaren mycket denna gång för att vara vänlig. Han såg lite ansträngd ut i ansiktet men han frågade Krister om han var musiker och spelade i rock band och då såg han ut som ett förtjust barn fast med lite skamkänslor i botten på nåt sätt... han gjorde sitt allra bästa helt enkelt. Äggplocket gick bra, mycket bra och jag log åt honom när jag gick ut från opsalen och tackade honom!

Äggen odlas uppenbarligen nu i tre dagar eftersom det blir ET på torsdag. Åh vad jag önskar bara att det kunde gå bra så där helt utan hang ups. Men jag vet ju att det inte är så lätt. Jag vet ju hur tappra ni är som kämpar och kämpar.

Jag vet inte hur jag kommer reagera om det blir minus nu i början på mars. Jag vet bara att jag måste som ni talat om tidigare ta hand om mig, gå ut i vårsolen, inte fastna i negativa tankemönster och sorg utan bryta banan och göra det som jag inte förväntar av mig själv att göra: Nämligen motsatsen av det som faller mig in att göra. Motsatsen till det vanemässiga. Det är ett starkt spänningsfält att ta sig igenom.

Ni är underbara, vet ni det! Och det finns väl inget som heter spamma en tråd så länge man talar om det som vi är här för att tala om! Vi vill ju stötta varandra och då är det ju bra att vi är detaljerade och det gör också att vi lär oss mycket!!

• Tuvalina
    Fjällsippan skrev 2012-02-14 11:18:55 följande:
    Tuvalina: åh vad bra att tre stycken har blivit befruktade! Jag har en enorm förkärlek till just tredagarsodlade embryon, för min son var det när han flyttade in till mig.
    Åh, det låter ju mycket hoppingivande! Tack kära fjällsippan!

Åh tack ZIN!

Hoppas ni får en mycket fin Alla Hjärtansdag!!
  • Tuvalina

Jag fick mindre ångest sen jag började äta D-vitamin för tre månader sen! Såg ni diskuterat lutinus och prog mic. Jag ringde Falun och frågade vad skillnaden var på de två och fick till svar att de är lika starka men att de administreras/upptas på olika sätt... Jag ska fråga idag igen. Jag är orolig för min slemhinna eftersom jag senaste menstruationerna haft väldigt kort lutealfas.

• Tuvalina

Jättebra blogg sunseed!
    Skönt att du tycker Falun är bra. Jag trivs där nu också. Urban ansträngde sig verkligen i måndags!

Fjällsippan, har du också en blogg?

MissBoring, hur har du det?

• Tuvalina
    Fjällis skrev:

Ludmilas kur:

Doxyferm 2 st första dagen, sedan 1 tablett i 8 dagar (dag 1-9). 
    Flagyl en tablett morgon och en på kvällen i 7 dagar(dag 1-7). Mannen får båda dessa kurerna också.  
    Dalacin (vaginakräm) (dag 1-7)

Canestentablett (dag 8-10)

Friskvårdsbehandling: 
    Ovesterin och Lactal varannan dag i 14 dagar (med uppehåll för mensen då man tog en paus). Efter det Ovesterin mån, ons, fre...men jag vet inte hur länge.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?