• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Ni skriver flitigt här som vanligt!! Bra diskussioner.

Mamman: Läser att även du endast har en äggstock. Så även jag. Jag hade fem äggblåsor i min äggstock trodde dem. Men vid Äggplocket förstod de att den femte blåsan var en endometrioscysta. De punkterade den, vilket var bra. Efteråt fick jag antibiotika i tre dagar.

Vilken hormonstimulering har du gjort?

Finfina: Härligt med Äggplocket! Lycka till på fredag!

Sunseed, det låter fantastiskt med så många fina äggblåsor. Tänker på dig, tycker du har mycket positiv kraft i dig!

Vi fick brev igår från IVF kliniken att de andra embryona inte klarat några fler dagars odling så vi fick inget till frysen . Det innebär att lilla Ru som är i min livmoder nu är vårt enda hopp denna gång. Sen blir det en lika dyr omgång igen... pust. Naturligtvis är jag nu nojjig över att Lilla Ru inte har någon potential heller eftersom de andra verkade vara klena...

Apropå TSH. När jag blev gravid med Tusse, hösten 2010 hade jag ett TSH på 2.2.
    Nu i höstas hade jag ett värde på 1.4.

Jag ska absolut kolla upp mitt värde nu efter denna behandlingsgång, om det inte lyckas.

Till alla er andra som jag ej kommenterat skickar jag massor av varma tankar, hopp och kärlek!

• Tuvalina
    Maryhe skrev 2012-02-22 21:29:02 följande:
    Jag har nu FET bestämd till i mars och ev nytt färskförsök bokat till maj om det inte skulle lyckas med FET.
    Vi gick igenom alla behandlingar (3st). Sam,bons spermier hade som sagt förbättrats för varje behandling.
    Första försöket hade vi 3 klass A blastocyster, de andra två försöken har de varit av B kvalitet. De frusna äggen som befruktades sa han att det kan hända efter frysning (de var ju ur samma kull som de 3 blastocysterna).
    B kvaliteten vid sista färskförsöket skyller han delvis på alla tillskott jag proppat i mig, för mina hormonvärden är bra. och spermierna mycket bra. Han sa att jag kan ju inte ta medrol för att sänka immunförsvaret och samtidigt höja det med en massa piller. Har piller förbud nu...

Den stackaren vi har i frysen är också en klass B (7 cellig) men han tyckte inte att jag skulle deppa ihop för det. Han hade sett många bli gravida på klass B embryon.

Tog upp alla krämpor jag har fibromyalgi, spondylos, diskbråck och steatos (ej alkoholrelaterad). Då fick jag veta av honom att steatos hör till de autoimmuna sjukdomarna. Han höjde medrol till 8mg från nu.

Jag hade många folliklar på G och kommer att ägglossa på cirka CD 11 på vänster äggstock, tag vare Clomiden. (Lossar alltid på CD 14 normalt). Så han tyckte att vi skulle passa på att göra ett hemmaförsök. Har spermierna den kvaliteten som vid sista ICSI så skulle vi mycket väl kunna fixa det. men sambon har influensa och har haft 39 i feber i 3 dagar. Är rädd att de stackars simmarna har dött av värmeslag.
    I alla fall så behöver vi ha lite roligt i sänghalmen. När jag hade TD i december så åkte jag till Sverige och var borta i 3½ veckor. Sen tillbaka och hoppa igång med ett nytt färskförsök. Det har gått MÅNADER utan mys. Detär lite faran med allt det här att man liksom kommer av sig när man gör fler försök efter varandra.

De sista läkaren sa till mig var att positivism och livsnjutning fördubblade chanserna att bli gravid!!!
    Nått glas rött i veckan och en god chokladbit någon gång ibland gjorde mer nytta än skada. Och jag skulle skratta mycket! Men direkt när jag kom hem var jag tjurig och vresig. Kom på mig själv och slog bort dumheterna. Skärpning!
    Det är ju super att din man då nu har 39 graders feber, då hinner han ju både få utlösning så nya spermier hinner bildas till försök och bli frisk med
  • Tuvalina

Mamman, gonal-f 300 tog jag Fick ut fyra ägg. Tre befruktades, en till mig och ingen till frysen. Min lutealfas spårade ju ur innan försöket så jag tror ju värken just är mensvärk :-0. Enya, hade du ont från RD 7, hela tiden typ?

• Tuvalina
    Sunseed skrev 2012-02-24 18:01:44 följande:
    Jag har skickat en fråga till min husläkare. Nu siktar jag på att bli gravid och då kan det säkert behövas framöver, även efter sprutor och ruvning med progesteron. Skrattande Man ska tänka positivt, eller hur?
    Självklart Sunseed
  • Tuvalina

Grattis Finafina till två fina embryon!

Hemulen, hur går det för dig med ruvningen?

Jag är på RD 8 idag. Hade molvärk dag 5 och 6. Idag dag 8 har jag varit supertrött och yr...

Jag känner hopp idag och det är skitjobbigt.

• Tuvalina
    Skytten skrev 2012-02-25 11:32:27 följande:
    Zin - apropå journalister som kan vara intresserade av ivf-frågan. Kontakta Kaliber på P1. De verkar vara väldigt på just nu. I veckan avslöjade de felaktiga ultraljud och i morgon ska det handla om de vidriga abortpillren som man får vid MA.   

Intressant Skytten. De kanske är intresserade av vårt upprop för nationella riktlinjer vid minskade fosterrörelser också...
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?