• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Grattis Mia, underbart!! SkrattandeSolig

Jag har bara hört lovord om Ludmila tidigare! Hon verkar vara den enda i Sverige som gör lite noggrannare undersökningar för hur många av fått ureaplasma, mycoplasma, Gardnerella & GBS testat hos gyn eller klinik?! Anledningen att "alla" som går dit har BV kan ju vara av den enkla anledningen att dels att man söker dit om man misstänker att man har nåt problem (inte för att det luktar eller kliar utan för att man kanske inte blir gravid eller får MF) samt att hon verkar ha nolltolerans mot bakterier i underlivet, alltså om en annan gyn tar provet så klassas man som bakteriefri även om man har ett låg värde och hon inser att i infertilitetssammanhang är det bättre att sätta in en kur än inget alls. För alla som tycker att tex Aten känns som ett väldigt stort steg så tror jag absolut att Ludmila är ett bra alternativ!

Sushi: hur mycket har du blött egentligen, som vanlig mens eller mer..? Blödde du då du skulle haft mens om du inte varit gravid?

• Zinfandel

Hönan: hur många vill du jag ska räkna upp som blivit utdömda på svenska mark pga av sina dåliga ägg, som vänt sig utomlands och som nu är gravida?! Skrattande Enya mfl, kan ni skriva lite uppmuntrande ord till Hönan!! Maryhe: berätta om dina tillskott för att förbättra resultaten! Låt dig inte slås ned av såna dåliga argument från kliniken bara för att de inte orkar göra allt för dig!!

Nu gör du så här:
    Gå till en svensk vårdcentral och få med dig en läkare på noterna. Läkaren behövs framöver. Ta gärna tsh, t4 mm.
    Begär ut dina journaler från kliniken och skicka dem till CFC i Köpenhamn. Invänta deras behandlingsförslag.
    Gå till en gyn och ta Gardnerella, Grupp B Streptokocker och myco/ureaplasma.
    Skicka eventuellt ditt blod till klinikerna i Aten eller London eller åk dit och gör en immunologisk utredning eller börja med Svends rekommendation med kortison, vilket kan räcka för IBS (laktos är inte immunologiskt). Om du väljer att testa en gång och det inte funkar så ställ dig in på immunterapi istället.
    Gör nästa IVF på CFC
    Se fram emot bebis 2012 Solig 

Om inte detta skulle funka så finns det fler alternativ, så håll ut, det kommer att fixa sig, detta är bara början!!!

Kram Hjärta

• Zinfandel

Tack Myran, Fjällis & Skytten, tack för att ni alltid är så gulliga Hjärta Vi måste ju hålla ihop, vi måste dela med oss till varandra och vi måste kämpa vidare tillsammans! Tillsammans är vi starka Solig

Myran: har du verkligen hittat nån som lyckats med 2-celligt?! Det var underbara nyheter! Jag har tvärtom - tyvärr -bara hört om tjejer som fått det försöket gratis pga den minimala chansen och den ska naturligtvis klinikerna upplysa om. Och inte har det väl gått mindre än 2 dgr från uttag till insättning?

• Zinfandel

Miss Boring: tack Skäms man måste se möjligheterna - inte hindren!! Gör man det så blir man vetgirig Skrattande och visst har det blivit en del läsande.... Rätt kul kunskaper faktiskt! Som sagt, finns det spermier & ägg så kan det bli barn, finns inte spermier & ägg så kan man köpa Flört sen behövs "lite" hjälp på traven men det gäller att finna den hjälpen och den finns ju!! Visst är det skönt att veta att det finns hjälp här i världen!

• Zinfandel
    myran6801 skrev 2011-12-12 19:18:27 följande:

Skytten, det låter ju nästan som du började samtalet med "jag är journalist" !!! 

Haha, jag tänkte exakt samma när jag läste det Flört
  • Zinfandel

Hönan: jag fattar inte riktigt! Blöder du men testat positivt nu eller vad?!? Varför måste det vara MF??

Ta med lite vetenskapliga artiklar till era läkare så borde de åtminstone visa lite intresse...!

• Zinfandel

Mia: vi håller alla tummar här inne och de är mååånga så det kan bara bli PlusSkrattande

Katte, Katte, Katte - vi vill ha uppdatering!! Hjärta

• Zinfandel

Hönan: okej, med risk nu för att vara lite detaljerad och inte för den som är äckelmagad men: En av mina bästa väninnor var på kliniken efter att ha plussat. Medan de väntade gick hon på toa och där satte blodflödet igång. Hon försökte stoppa det men det gick inte så de fick komma in till läkaren på en gång och där rann det blod nerför gynstolen och en pöl på golvet. Flera gånger till hände detta enorma blodbad men deras son är nu 1,5 år... Så du kanske ska ta och testa nån gång till..... Glad

• Zinfandel

Det råder delade meningar om man kan förbättra äggkvaliteten men visst kan man förbättra fertiliteten. - rökning, alkohol, sömnbrist, socker, mycket koffein + dhea, 7-keto, GI säger en del, Inositol, kanske kortison enl ny studie, mycket frukt & grönsaker, mindre mjölkprodukter säger en del, bidrottniggele, rosenrot, akupunktur, zonterapi, sol & D-vitamin, motion, folsyra, fisk, mycket sömn och många skratt :))

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?