• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skytten skrev 2011-12-05 13:33:26 följande:
    tack Zin, men jag känner min kropp tyvärr...
    Säker på att Enya sa likadant när hon blödde på RD10 SkrattandeTungan uteSolig
  • Zinfandel
    selmv skrev 2011-12-05 15:16:11 följande:
    Zinfandel- om man läser på ivf-klinikens hemsida så står det att leif är grundare och har byggt upp kliniken och att han är vd. 

Hur många försök har du gjort där? Och var går du nu istället?   
    Javisst, han är klinikchef sen max 2 år tillbaks (var på RMC innan) men kliniken har funnits längre. Det är han som gjort flera av våra behandlingar. Vi har gjort 5 försök och nästa blir på CFC i DK.
  • Zinfandel

Inanna: Äntligen!!!! Grattis underbara vän!! Då kan vi en gång för alla konstatera att mental stress inte påverkar!! HjärtaSkrattandeSolig HÄRLIGT!!!!

• Zinfandel

Inanna: jag tar tsh på min vårdcentral.

Turild: det är sååå häääärligt!! Tänk att det är dags nu SoligHjärta 

• Zinfandel

Tänk på att de finns 2 skalor i Sverige för T4 och många har börjat gå över till den nyare som har högre referensvärden.

• Zinfandel

En fördel att bara jobba med män tydligen... En fick iofs barn för några veckor sedan men han har knappt pratat om det. Det är en fruktansvärd tanke att inte ens vara gravid ytterligare en jul, så jag tänker inte tanken GladDrömmer

• Zinfandel
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-07 04:40:28 följande:
    Sushi, jag har inte fått missfall. Jag har ju precis gjort mitt första ivf. Jag gillar att testa och eftersom jag fatt negativt två dagar i rad menade jag att jag kan vara säker pa att det inte finns ngt av ägglossningssprutan kvar....
    Det var inte det Sushi menade heller! Hon menade att testerna inte är tillförlitliga på så vis för även om man får MF så finns det kvar HCG i kroppen som ger utslag på test. Dvs positivt test innebär tyvärr inte nödvändigtvis att det finns ett levande foster och det ger utslag även vid kemisk & utomkved. Därför menade hon av välmening att man ska försöka undvika att hetstesta!

Lycka till idag Maryhe Hjärta
  • Zinfandel

Inte alls - det var som sagt en förklaring av välmening............ Hetsa inte upp dig så varje gång!!! Vi vill ju bara hjälpa och ge goda råd...! Testa precis så mycket du vill.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?