• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Msryhe: kortison kan sänka tsh så det är bra men å andra sidan så kan östrogen höja och balansen är dessvärre inte 50/50. Tar du östrogen nu?

• Zinfandel

Tack vad härligt att ni sporrar mig!!

Maryhe: mitt tsh steg alldeles för högt under förra östrogenbehandlingen så det kan vara ett argument att få Levaxin, försök få det mätt nån vecka in i behandlingen så har ni svart på vitt. Om du inte får Levaxin kan det därför vara idé att höja kortisonet. Om de själva säger att det stiger med östrogen så borde de sätta in Levaxin?! Hellre Levaxin än att ta bort östrogen. Vid ÄD & FET sätter man alltid in östrogen. Jag hade dubblat kortisonet ett par dagar innan ET. Sprid ut tabletterna och ta en på morgonen och en på kvällen, det har visat sig att kroppen bättre tar upp det om det är utspritt och den vanligaste rekommendationen på Beer-kliniker.

• Zinfandel

Lycka till Slemmis!! Jag brukar ha ont flera dagar efter ÄP, glöm inte att det är ett operativt ingrepp! Men klart du ska säga till så kollar de med UL samtidigt.

• Zinfandel

Maryhe: kanon, alldeles strålande! Nu kan du relaxa i det. Man brukar även sätta in kalium när man tar så höga doser kortison.

Enya: ja gud vad härligt att allt fortlöper som det ska och att du är i v 17 nu SkrattandeSolig

Här är min fd läkare som ansåg att jag hade fått influensa när jag efter ÄP fick en mofinchock och låg med dropp i 4 timmar och som inte besvarar mitt 3-sidiga brev.....

www.villhabarn.se/content/145-Gravplus-med-hjälp-av-kalender-stickor-och-hormoner

• Zinfandel
    myran6801 skrev 2011-11-30 13:55:19 följande:
    Jag har mig veterligen inget problem med immunförsvaret, men bör jag ta det ändå?
    Hur kan ni veta så himla mycket, jag är såååå imponerad!!!!
    Tyvärr kan man ha förhöjda värden utan några symtom. Nästa tyvärr är att de provtagningarna inte utförs i Sverige men man chansar och sätter in låga doser kortison. Det verkar vara immunförsvaret som ställer till det för många som misslyckas många gånger eller som får många MF. Har du eksem, tappar hår, oregelbundna toalettbesök, blir sällan sjuk, ofta trött eller värk i leder så kan det vara tecken på ett obalanserat immunförvar. Vill du läsa mer så rekommenderar jag dig Is your Body Babyfriendly som beskriver reproduktionsimmunologin på ett mycket bra sätt!
  • Zinfandel

Klassiska immunologiska problem. Jag har samma, IBS & psoriasis (som oftast dessutom är autoimmun) sen har jag för säkerhets skull lite annat också Demon...  Tyvärr kan lin- & psyllium ge motsatt effekt, de klibbar liksom igen tarmarna och man kan bli ännu trögare. Superbra att du testar högre kortisondos, tyvärr bet inte 20 mg på mig så det är dags att ta till det tyngsta artilleriet nu. Man arbetar efter immunologiska faktorer i mänga andra länder men här i Sverige vågar man av någon outgrundlig anledning knappt tänka tanken, mycket smärta hade unnat besparats om man tänkt i dessa banor. Förresten så kan Trombyl med sin acetylsalicylsyra hjälpa till att balansera immunförsvaret.

• Zinfandel
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-30 15:15:08 följande:
    Fick dåligt resultat...inga till frysen...av 7 ägg var det bara 5 som var mogna nog...av dem blev de bästa 2 st 3-celliga... Å andra sidan fick jag bägge dem tillbaka...
    Dåligt...?!?! Jag skulle säga grattis till PUPO!!! 
  • Zinfandel

pp: grattis! Men oj, tappade han provet  SkrattandeSkämsTungan ute hehe, ja det är sånt man skämtar om innan... Vilken tur att att det gick vägen ändå!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?