• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tror Victoria menar dem vi inte hört av på jäääättelääänge och för min del är det ok att sålla lite. Jag tror att alla är vuxna nog att bara lägga till sig igen om man inte är med på listan, det kan nog inte vara hela världen!

• Zinfandel

Tack för att du finns för oss Maryhe, du anar nog inte hur mycket du har satt igång i våra tankar och hur mycket du har inspirerat oss!!

• Zinfandel

En riktigt nedslagen Zin här. Har just haft samtal med Dr D och eftersom mina värden är så dåliga så är vi helt överens om att det inte är lönt att göra att försök nu. Istället för att sätta in blockerare i massor så väljer vi därför att ta bort äggledarna först eftersom de kan hänga ihop med det höga TNF-alfavärdet. Därefter sätter vi ev in Humira men förhoppningsvis räcker IL. Ett tungt bakslag att behöva ringa runt och avboka allt jag kämpat med de 2 sensate dygnen. Å andra sidan är han "100% sure" att det kommer att lyckas sen (hur man nu kan säga det) så det är lika bra att gå all in nu. Såklart hade jag hoppats på nåt bättre men det är lika bra att förlika sig med att det inte blir bebbe 2012 heller men 2013 Glad. Men, det är skönt att veta vad felet är och att det går att åtgärda. Nu ska jag försöka få till op/laporoskapi så fort som möjligt, vilket blir tidigast i mars. Skitkropp!!!

• Zinfandel

Vad ni är gulliga! Nu känns det bättre :) jag har gjort hcg-röntgen och ena ägglefaren är helt blockerad. Eftersom det oftast beror på en infektion så finns det därmed oftast i båda äggledarna och kanske även i livmodern, därför behövs friska, helst icke-blockerade äggledare, mot vad svenska läkare påstår. Det finns ett klart samband mellan infekterade äggledare och högt TNF-alfa. Dessutom såg vi på senaste vul lite vätska utanför äggledaren i en ficka, som åker upp i livmodern och sköljer runt som en tvättmaskin och då kan inget fästa. Ytterligare en anledning till noggrannare vul och att ta bort dem i så fall. Om allt går planeligt så ska det gå att göra IVF i cykeln efter.

• Zinfandel

Det hoppas jag med! Dock anses detta inte vara akut men jag har fått en fantastisk remiss från Dr D som hänvisar till röntgen, vul, USA och allt möjliigt Flört Bara att börja ringa imorrn {#emotions_dlg.djavulsk}!

Bengalen: det är ett av de viktigaste värdena som även kan påverka koagualtionssystemet och skada slemhinnan. Sen fick jag lära mig nåt nytt idag, Balansen mellan TNF & IFN ska vara så nära hälften som möjligt, tex TNF 30 och IFN 15. Är balansen däremot TNF 30/20 så är det värre än om TNF ensamt är för högt. Mitt är som tur är balanserat även om TNF alltså är för högt.

Ang Humira så är det svindyrt och såklart snudd på omöjligt att få i Sverige så Dr D erbjöd sig att skicka dem till mig. Jag gillar honom för han är rak & ärlig, han resonerar och förklarar och säger inte nåt han inte tror på. 

• Zinfandel

Ja, detta verkar inte heller tas på allvar överallt Demon

Nu är jag slut och ska lägga mig.... Tack snälla alla för alla gulliga ord idag, ni är bäst SkrattandeSolig

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?