• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • sushikatten

Jag min erfarenhet att det måste vara minst 5 ägg för att odlas vidare.  Ja det är svårt att veta vilken metod det är bäst. Hade fått för mig också att långtidsodling var bäst för då var det endast de som utvecklats väl som klarar sig.

Ja så har man varit på ÄP och fick ut fyra blåsor varav de innehöll  tre ägg och två blev befruktade och nu har jag två små krabbisar i mig. Bara att hålla tummarna.
    Hur går det för er andra med ruvningen?  Min första dag känns ingenting. Det har varit så himla olika från ruv till ruv. Jag medicinerar även denna gången med trombyl och predinisolon förrutom progesteron, levaxin och pravidel. känner mig som ett helt apotek. Förra gånge körde jag även innohep sprutor men det var för hemska.

• Inanna Li

sushikatten - Härligt att du är ruvare till två små! Nu hoppas vi att det går hela vägen denna gång!

• sushikatten
    VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, spraystart 4/1

***SPRUTAR***
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. VUL 26/1, ÄP+ET? Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.

***ET***
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (2 FET). ÄP 24/1. Korta metoden, Puregon200. Bor i Skåne.
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, CvL

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Inanna, 42 år FET 2 i februari IVF-kliniken Göteborg
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början februari.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.5-6 på HS, bor i Norrtälje

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF2, ÄP 21/1, ET 24/1, TD 7/2
    Sushi, 42 år i GBG, IVF 5, ÄP25/1, ET 27/1, TD 10/2

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
  • Zinfandel

Det där med att långtidsodling skulle vara bäst knäckte vi nog igår ;)) Kanske något för Mythbusters ;))

La ut denna i en annan tråd, kan vara intressant även här!

www.socialstyrelsen.se/Lists/Artikelkatalog/Attachments/10902/2002-103-3_20021034.pdf

Här finns massor mer att läsa för den som har en lugn fredag!

www.socialstyrelsen.se/Sidor/SimpleSearchPage.aspx&defqe=hidden:-meta:siteseeker.archived:archived

• Mamma gås

Sushikatten: Håller tummarna hårt att ruvning går superbra :)

Vi ska tillbaka till CvL i morn på ett nytt VUL o blodprovstagning för vidare info... Var där i onsdags men de var endast i startgroparna, men slemhinnan såg bra ut :) Så det blev att öka dosen o hoppas på det bästa tills i morn. Har ju bytt från menopur till gonal-f o CvL´s ena läkare får mig alltid att bli sjukt tvivlande på att detta ska gå bra. Har varit hos tre läkare där men det är bara den ena som får mig helt ur balans, han är säkerligen superduktig i sitt arbete men känns som han kanske skulle kunna välja lite andra ord så jag som patient inte behöver må så dåligt efteråt.. Ja, ja besök imorn igen så vet vi förhoppningsvis om o isf när det blir äp :)

Kram till er!

• pp08

mamma gås: hoppas det ser bättre ut imorgon.

Vilken läkare har du träffat? Jag har nu träffat olika (alla 4), så jag har haft både den som är mest positivt (för mycket?) och han som du förmodligen har träffat.

Gårdagens läkare var i alla fall jätteduktig och utförde ett smärtfritt Äggplock

• Mamma gås
    pp08 skrev 2011-01-28 11:04:27 följande:
    mamma gås: hoppas det ser bättre ut imorgon.

Vilken läkare har du träffat? Jag har nu träffat olika (alla 4), så jag har haft både den som är mest positivt (för mycket?) och han som du förmodligen har träffat.

Gårdagens läkare var i alla fall jätteduktig och utförde ett smärtfritt Äggplock
    Ja, jag hoppas på det :)

I ons träffade jag J H, men har träffat tre olika. Åh, va skönt att det gick bra på äggplocket för dig!! Solig  Ska du tillbaka dit imorn på et? Vem hade du igår?

Nu ska jag upp på stan o träffa stora tjejen, hon ska välja tandsmycke (fick det i julklapp av mormor o morfar) Glad Sen blir det att besöka nåt som heter Hindersmässan här i stan, en stor utemarknad med massor med knallar över hela stan Solig
  • turlid70
    Sushi grattis till ruvningen!!! Håller tummarana för dig och vinkar till dina hyresgäster. Kram!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?