• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Zinfandel

Sushi: Tyvärr så får jag alltid samtliga symtom av proggisarna.... Annorlunda för denna gången är dock att jag varken har värk eller smärtor vilket är en lättnad, en normal ruvning alltså! Idag har jag haft en del "drag" i magen, förutom allt annat, hos mig är det vara att välja & vraka....

• sushikatten
    pp08 skrev 2011-01-28 14:16:28 följande:
    Mamma gås: vi hade Thomas igår, har tidigare haft TH men även OB och TB.

Dagens resultat: av 6 plockade blev 4 befruktade hoppas på fortsatt delning tills imorgon då det blir ET av förhoppningsvis 2st.
    ja hoppas allt gått bra idag och att du nu också är ruvare.

Zinfandel: ja det är så olika och jag känner ingenting denna gången och de andra gånger också haft symptom när man varit gravid och icke. Skit att man ska hålla på¨med letande och analyserande av symptom.
  • sushikatten
    underverket 06 skrev 2011-01-29 08:47:29 följande:
    Sushikatten: Grattis till ruvningen.

pp08: Idag är det ET va? Lycka till o hoppas på många befruktade.
    Tack för grattis och det behövs peppning i den här resan. när ska ni börja?
  • underverket 06

Sushikatten: Vi ska börja spruta om ca 2mån. Min sambo ville inte börja denna mån o han är osäker på om han vill göra mer än en IVF till. Han tycker väl till stor del att vi ska nöja oss med den underbare son vi ändå har o istället försöka själv o blir det så blir det då, menar han.Ville inte pressa honom så det blir om 2 mån. Nästa mån hade de fullt+ att ÄP med stor sannolikhet skulle krocka med en kurs min sambo ska iväg på o som han inte kan missa. Hur gammal är du förresten. Själv är jag 40, 5.

• sushikatten
    underverket 06 skrev 2011-01-29 16:21:41 följande:
    Sushikatten: Vi ska börja spruta om ca 2mån. Min sambo ville inte börja denna mån o han är osäker på om han vill göra mer än en IVF till. Han tycker väl till stor del att vi ska nöja oss med den underbare son vi ändå har o istället försöka själv o blir det så blir det då, menar han.Ville inte pressa honom så det blir om 2 mån. Nästa mån hade de fullt+ att ÄP med stor sannolikhet skulle krocka med en kurs min sambo ska iväg på o som han inte kan missa. Hur gammal är du förresten. Själv är jag 40, 5.

Jag fyllde 42 år nu i december och tiden bara springer iväg. Jag förstår din man och dig. det är jätte svårt det där med att hålla på med ivf och man vet tyvärr inte om det hjälper så mycket nu när man börjar bli lite äldre. Det är inte heller helt gratis. Det är som du säger lika bra att vänta två månader. Här har min man varit osäker de två sista gångerna men övertalat honom. Tyvärr har vi inga barn så det känns som en sista utväg. Han har också den inställning blir det så blir det. Det blir sista gången för oss och blir det inget nu blir det bara hemförsök. Huur kom er son till?IVF?

Här blir det snart fullt upp! Två småttingar är på väg och jag hör dem nu! Ha en trevlig kväll ALLA:)))

• pp08

ET idag.  Fick 2 tillbaka ett 4-celligt och ett 5-celligt.  Hade även Thomas idag vid återförandet, gick jättebra.

De andra två stannade vid 2 resp 3 celler och gick inte att använda.

Bästa behandling hittils ???

6 ägg
    5 mogna ägg
    4 befruktade ägg
    2 fina återförda befruktade ägg

• No Ka Oi

Härligt pp08 !!! Jag ligger i sängen med en varm vetekudde över äggstockarna. det moler och gör ont. Längtar till äp på tisdag. Det känns mycket mer denna gång trots att jag har mindre än hälften så många äggblåsor på G nu.

• underverket 06

Sushikatten: Tror att man kämpar fler ggr om man inte har några barn än om man gör syskonförsök, men ett till försök ska vi iallafall göra som sagt.  Har man ett barn så har man ju ändå sitt barn även om önskan är 2 eller flera barn. Hoppas innerligt att ni lyckas o får ett barn. Ja, vår son kom till genom IVF, andra försöket. Tyvärr så är det väl så att chansen att lyckas var ganska mycket större när jag blev gravid med honom vid 37 än vid 40 som jag är nu. Men det finns ju flera i tråden som lyckas bli gravida efter 40, så då sjutton ska vi väl bli det också!!

pp08: Grattis, låter jättebra.

No Ka Oi; Hoppas du mår bättre imorgon.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?