• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • giba

Å Turlid70 så mycket jag skulle vilja säga till dig... Jag var och läste här i måndags och blev så ledsen för din skull så jag kom mig inte för att skriva något. Så det är skönt att du e tillbaks och att du är envis
    Jag fick tillbaks ett 2 dagars fryst embryo 2007 i min egna menscykel så inget hormonstöd alls. De resulterade i att jag har en kille på 2½ år idag. Jag var då 38 år så jag tycker inte att du är gammal, det kommer att fungera. Nu ska jag snart fylla 40 och lyckades med en IVF
    Massor av kramar till dig och alla som kämpar

• Inanna Li

Giba - Underbart att ett fryst 2-dagars blev en liten kille! Du ger framför allt Turlid men även oss andra hopp Glad!

• Mary73

Nu har jag varit på VUL och mätt slemhinnan på dag 12! Tyvärr hade den inte växt till sig tillräckligt bra så nu vet jag inte ifall vi måste avbryta eller inte. Den var mellan 4-5 mm. Någon som har erfarenhet? Vad jag förstod så måste slemhinnan vara 8 mm för att FET skulle genomföras. Jag äter progynon 6 mg per dag.

• turlid70
    pp08 skrev 2011-01-26 10:46:14 följande:
    turlid70: jag lyckades tyvärr inte med fryst 2-dagars men enligt CvL har man goda förutsättningar, lika bra eller tom bättre än färskförsök om embryot är i lika bra skick efter upptiingen.

Blodproven tar man helst dag 3 i menscykeln, dag 2 eller 4 om dag 3 skulle inträffa en lö/sö.

Om du lyckas med nästa FET behöver du inte köra ny IVF behandling   Lycka till!!
    Det är sant, om vi lyckas med sista FET på HS behöver vi inte en ny IVF, men det vet jag innan besöket på CVL såa tt jag får avboka i så fall. Risken är nog stor att vi har tiden kvar. Vi får ser.

Det är helt galet att man längtar till ruvningen igen, men det gör jag.

Tack för info om blodprovet.
  • turlid70
    Mary73 skrev 2011-01-26 13:09:56 följande:
    Nu har jag varit på VUL och mätt slemhinnan på dag 12! Tyvärr hade den inte växt till sig tillräckligt bra så nu vet jag inte ifall vi måste avbryta eller inte. Den var mellan 4-5 mm. Någon som har erfarenhet? Vad jag förstod så måste slemhinnan vara 8 mm för att FET skulle genomföras. Jag äter progynon 6 mg per dag.
    Dag 12 är väl lite för tidigt? Hur lång cykel brukar du ha vanligtvis? För mig brukar ÄL komma på dag 13-14 och det är väl först då slemhinnan börjar tjöckna.
  • turlid70
    giba skrev 2011-01-26 11:17:58 följande:
    Å Turlid70 så mycket jag skulle vilja säga till dig... Jag var och läste här i måndags och blev så ledsen för din skull så jag kom mig inte för att skriva något. Så det är skönt att du e tillbaks och att du är envis
    Jag fick tillbaks ett 2 dagars fryst embryo 2007 i min egna menscykel så inget hormonstöd alls. De resulterade i att jag har en kille på 2½ år idag. Jag var då 38 år så jag tycker inte att du är gammal, det kommer att fungera. Nu ska jag snart fylla 40 och lyckades med en IVF
    Massor av kramar till dig och alla som kämpar
    Tack för stödet, det värmer verkligen. Och tack för din solsken berättelse, det får mig och andra hoppas Solig

Grattis till sonen! Kram!
  • Zinfandel
    Snösport skrev 2011-01-25 20:33:45 följande:
    Zinfandel: var du överstimulerad då eller vad berodde andningsvårigheterna på?  Obehagligt de där. Lycka till
    Nej, ett par äggblåsor låg lite dolda så det blev lite "rotande" för att få ut dem. Sen svullnad jag antagligen så kraftigt att det tryckte upp alla andra organ mot bröstkorgen.

Turild: Inannas svar om proverna är helt korrekt ;) Men det är ju prover de borde ha tagit för länge sedan eller menar du att det är länge sen ni tog dem så att det är läge att ta om dem? Hoppas så att du är igång jättesnart igen!!

Tack Giba, skönt att höra! 

Mary  kar de inte på dina doser? Tror jag var uppe i 9mg som mest. 
  • Mary73

Fick precis ett samtal från min distans läkare att jag ska höja Progynon dosen till 8 mg per dag, så får vi hoppas att slemhinnan blir tjockare! Ska på nytt VUL på måndag.

• Zinfandel
    Mary73 skrev 2011-01-26 14:22:21 följande:
    Fick precis ett samtal från min distans läkare att jag ska höja Progynon dosen till 8 mg per dag, så får vi hoppas att slemhinnan blir tjockare! Ska på nytt VUL på måndag.
    Jättebra!
  • underverket 06

Tulid: CvL har öppet alla dgar, så det är jättebra. Hoppas du lyckas på ditt FET o inte behöver göra något nytt IVF.

Vi kommer göra ett nytt IVF om 2 mån. Min sambo känner inte alls för att göra det denna månad. Han har fått för sig att vi kommer lyckas naturligt snart. Visst chansen finns ju. Nåja, jag måste respekterea hans beslut o själv är jag livrädd för ett nytt misslyckande, så jag känner att det är lite skönt att vänta 2 mån, samtidigt som tiden går. Pratade med CvL o sjuksköterskan där sade att AMH prov kan variera lite från månad till månad, så mitt värde kanske inte blivit så mycket sämre trots allt.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?